2021-07-05, 05:12
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milosebic
Är du Akademikern? Du uttrycker dig som den.
Jamen eller hur, vad spelar det för roll om jag är typ akademiker och hur jag uttrycker mig och vad har du liksom med det att göra? Orkar inte med personer som du som skall hålla på och babbla om hur andra skriver. Gå och sov ruset av dig.
Citera
2021-07-05, 05:50
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nilsson24
Skönt alla fall att nattlivet är tillbaka i Stockholm. Fullsmockat igår. Känns faktiskt som det är "som vanligt" som innan coronan. 9 av 10 ställen skiter också i reglerna inomhus. Trängsel i baren osv. Skönt är det!

Skönt att höra. Kan tänka mig att det blir en del våta lakan hos en viss samling människor här inne nu

Skita I reglerna (vilket jag själv gjort sedan dag 1) är enda sättet att komma ur det här.
Citera
2021-07-05, 05:56
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Alla överfulla sjukhus världen över - bara fejk?

Ja, de flesta sjukhus världen över har i princip gapat tomma de senaste 16 månaderna.

Det finns ju hur mycket bilder som helst på detta, du har dansande sjuksköterskor på tiktok, i Storbritannien t ex har massor med sjuksköterskor sagts upp pga det inte finns jobb, jag känner själv flera st som varit på sjukhus senaste året och de vittnar alla om samma sak. Stendött. Osv.

Men men, förnekare gonna förneka...
Citera
2021-07-05, 06:07
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cancerogen

Anledningen till att inte syns i "datan" (Vilken data förresten? Länk tack.) stavas VACCIN.

Du är ju bra jävla dum när du jämför dödsfall/sjukhusinläggingar då befolkningen var ovaccinerad med när halva befolkningen är vaccinerad. Du kan inte dra några slutsatser om Deltans egenskaper med dom siffrorna.

Som tur är behöver du inte.
Forskare har gjort det åt oss.

Dubbelt så stor risk att hamna på sjukhus av Delta jämfört med Alpha:

https://www.thelancet.com/journals/lancet/article/PIIS0140-6736(21)01358-1/fulltext

Nej men är det inte forumets största sängvätare som är i farten igen, vad trevligt. Sett/hört några unga män som blivit impotenta av viruset än?

Apropå ditt inlägg:

1. Dubbelt så stor som jätteliten är fortfarande jätteliten. 2 t ex är ju inte mycket men det kan ju låta mycket när man säger att det är dubbelt så mycket som 1. Så, alpha, delta - båda ofarliga icke-tjockisar. Ingen vettig människa bryr sig om varken den ena eller den andra "varianten".

2. Förra året vid denna tid var ingen sjuk och ingen dog. Helt utan vaccin. Men hos vaccinreligiösa sitter väl närminnet i förhuden, så man kanske inte ska förvänta sig att någon i den sekten ska kunna komma ihåg det.
Citera
2021-07-05, 07:40
Medlem
vinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
20 minuters förklaring varför covid kom från labbet i Wuhan.

https://youtu.be/YeW5sI-R1Qg

Är förvånad att youtube inte tagit ner denna video, då man gjort det med andra forskare.
Det här videon drar ner brallorna på både Kina och USA, 2 detaljer stör som fan.

1: Kineserna raderade virusdata som forskarna behövde när man skulle framställa vaccin mot viruset, hade man fått se deras klipp o klistra recept hade det kunna tas fram vaccin redan under våren 2020.

2: Covid-19 verkar ha en tidsaxel på c:a 14 dagar per "mutering", där de analyserat alla muteringar hela vägen tillbaka till december 2019 och hittat den 1:a muteringen i just Wuhan.....

Men frågan blir då om 1:a påträffade muteringen i dec 2019 i Wuhan är ursprungsviruset, för i oktober 2019 blev det en massa insjuknanden bland utländsk militär i just Wuhan, och Italien och Frankrike har prover från sept-nov 2019 med covid 19. Eftersom de påvisat hur covid-19 konstruerats borde detta då hittats i de Italienska proverna från lungcancer screeningen som gjordes under hösten 2019.

Så tidsaxel i muteringar i jämförelse med de prover som påvisat c19 går inte ihop om man ska se till hur covid spridigt sig på planeten. Då finns väl bara möjligheten kvar att någon med flit farit runt och släppt ut skiten, där ursprungsviruset då av någon anledning inte fixade att sprida sig direkt, utan legat och pyrt i några månader innan det sen exploderat i spridning.

Det fattas pusselbitar i denna soppa...
Citera
2021-07-05, 07:48
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Den goda grunden är att det fanns inga att få tag på då sjukvården dammsög hela marknaden på munskydd. Hade allmänheten fått veta sanningen så hade de köpt upp alla munskydd och vården hade stått utan. Där har du sanningen. FHM ljög svenska folket rakt upp i ansiktet och sen har man backat lite, men bara lite.

Vad sa FHM om munskydd vid förra pandemin dvs svininfluensan om munskydd?
Citera
2021-07-05, 07:49
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Haha men hallå nu. Det dör barn typ varje år av vattkoppor. Du är verkligen helt blåst. Jag tror inte du vet ett dugg om någonting liksom. Gå och sov ruset av dig nu. *hihi*

Så då ska alla barn stanna hemma från förskolan alltså? Skojar du med oss?
Citera
2021-07-05, 07:50
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinland
[/u][/b]

Är förvånad att youtube inte tagit ner denna video, då man gjort det med andra forskare.
Det här videon drar ner brallorna på både Kina och USA, 2 detaljer stör som fan.

1: Kineserna raderade virusdata som forskarna behövde när man skulle framställa vaccin mot viruset, hade man fått se deras klipp o klistra recept hade det kunna tas fram vaccin redan under våren 2020.

2: Covid-19 verkar ha en tidsaxel på c:a 14 dagar per "mutering", där de analyserat alla muteringar hela vägen tillbaka till december 2019 och hittat den 1:a muteringen i just Wuhan.....

Men frågan blir då om 1:a påträffade muteringen i dec 2019 i Wuhan är ursprungsviruset, för i oktober 2019 blev det en massa insjuknanden bland utländsk militär i just Wuhan, och Italien och Frankrike har prover från sept-nov 2019 med covid 19. Eftersom de påvisat hur covid-19 konstruerats borde detta då hittats i de Italienska proverna från lungcancer screeningen som gjordes under hösten 2019.

Så tidsaxel i muteringar i jämförelse med de prover som påvisat c19 går inte ihop om man ska se till hur covid spridigt sig på planeten. Då finns väl bara möjligheten kvar att någon med flit farit runt och släppt ut skiten, där ursprungsviruset då av någon anledning inte fixade att sprida sig direkt, utan legat och pyrt i några månader innan det sen exploderat i spridning.

Det fattas pusselbitar i denna soppa...

Denna "hearing of the origin of covid" är verkligen intressant ja.

Att viruset hade tillförts egenskaper som gjorde asymptomatisk smitta möjlig är intressant.

Nämns även att väldigt många sekvenseringar av DNA i väst utförs av Kina vilket ger dem kunskap att köra gain of function specifikt för att tillverka virus som slår hårdare mot människor med europeiskt ursprung tex.

Ett klipp till

https://youtu.be/ovU4e8Cfreg
Citera
2021-07-05, 07:51
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Alla överfulla sjukhus världen över - bara fejk?

Nej men det är kraftigt uppförstorat av media. Hur ser det ut nu och hur går tongångarna?

Sedan kan man inte jämföra länder rakt av. Sverige är inte Indien eller Brasilien och kommer aldrig att vara det.
Citera
2021-07-05, 07:52
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Vattkoppor vaccinerar man mot i flertal länder. Mycket bättre att vaccinera än låta barnen genomlida en sjukdom som kan vara ganska svår för vissa barn.

Ja det gör inte vi. Varför vet jag inte. Det är bra för barnen att få det tidigt. Ju tidigare desto mindre utslag och påverkan.
Citera
2021-07-05, 07:55
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
När jag var och vaccinerade mig för andra sprutan igår fick man sitta kvar 15 minuter, jag noterade att alla i kön hade munskydd, de var korrekt påsatta och ingen verkade ha problem med fingrande på sina munskydd. Alla höll gott avstånd. Det var dessutom ingen steril miljö, men det luktade handsprit. Men det är klart det var ju intelligenta människor där och inte begåvningsreserven av antivaxxers.

Jo jag har sett hur det ser ut. Luktar sektmöte det där

Tror iof folk har en tendens att skräpa till sig vid just det tillfället, men så fort de lämnar och går ut i verkligheten blir det andra bullar
Citera
2021-07-05, 07:56
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Ja, då hade ju munskydd ett väldigt tydligt värde om avsaknaden innebar akut blyförgiftning. Idag mindre så.

Många strategier för att minska spridningen som görs idag användes även under spanska sjukan.

Dock hade de inte tillgång till lika bra filtermaterial så de kunde inte nå samma skyddseffekt då.

Motståndet mot andningsskydd liknar det mot säkerhetsbälten o hjälmar. Samma argumentation då som nu. Är väl troligen samma typ av personer som protesterar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in