2021-07-04, 21:36
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorstBastVackrast
Fel, fel och fel.

Mycket skitsnack i den här tråden nu. Som vanligt alltid utan referenser får nötterna som inte vet vad de talar om.
Nu har detta tydligen gått ordentligt hårt åt dig din stackare eller så är det endast tramsande.

Så att Ebba godkände strafföreläggandet var bara ett utslag av hennes goda vilja att gå åklagaren till mötes vill du ha sagt? Att hon enkom genom att säga nej tack till åklagarens erbjudande om strafföreläggande kunde ha gått fri? Vilka dumheter och det vet du säkerligen.

Detta blir det sista jag kommer att bemöta från dig för jag misstänker starkt att du inte är allvarlig utan endast tramsar och sådant är ett klart regelbrott - benämning 0.03. Så istället för att svara mer på inlägg typ detta så kommer jag konsekvent fortsättningsvis att rapportera för 0.03.
2021-07-04, 21:42
Medlem
Masingas avatar
Erkänner du ett brott och skriver under för att sedan säga att du är oskyldig då är du skyldig.
2021-07-04, 21:45
Medlem
Mr.Swedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlowTheClaymores
Om din pappa har begått brott ett vidrigt brott då? Skall du lida i evighet för det också?

Om du var sängvätare i tonåren? Skall man få trakasserad dig med insändare om det i evighet?
Brottslig skuld kan inte ärvas.
När blev sängvätande brottsligt, det är vad vi pratar om här.
2021-07-04, 21:47
Bannlyst
Citat:
Fel, fel och fel.

Mycket skitsnack i den här tråden nu. Som vanligt alltid utan referenser får nötterna som inte vet vad de talar om.
Jag konstaterar att det på de senaste sidorna finns en skribent som varken förstår vad ett strafföreläggande innebär, vad grovt förtal är eller vad straffskalan för brottet är för den kriminella.

Trots att du så flagrant avslöjar din inkompetens på området gång på gång, fortsätter du att förfäkta samma felaktigheter. Där skiljer du dig inte från din gullegris - brottslingen Ebba Busch - som dessutom i likhet med de flesta kriminella anser att hon själv är oskyldig, trots att hon återfinns i belastningsregistret.
2021-07-04, 22:08
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Ringde faktiskt för en tid sedan till brottsoffermyndigheten om just det här om JB har sonat sitt brott han dömdes för 2005 eller ej. Jag fick ett entydigt ja på den frågan. Tjänstemannen jag talade med sa att när han avtjänat sitt fängelsestraff med prövotid hade han sonat sitt brott och det oavsett om han själv eller brottsoffermyndigheten betalat skadeståndet till målsäganden.

Är det brottsoffermyndigheten som bestämmer om någon har sonat sitt brott?

Anser du att han har gjort rätt för sig, trots att han duckat skadeståndet? Det är en del av straffet, så jag förstår inte hur brottsoffermyndigheten kan påstå att han sonat sitt brott. Han har inte tagit hela straffet.

(även om B.O.M. har betalat ut skadeståndet till offret, så har Binninge kvar en skuld till B.O.M. och därmed har han inte gjort rätt för sig på sitt håll)
2021-07-04, 22:11
Medlem
kubuns avatar
Ebba i Agenda utfrågas om förtalsmålet - 24:33 in på programmet
https://www.svtplay.se/video/31741198/agenda/agenda-4-juli-21-15?position=1460&id=ewA1qAk

Inte skrivet under affekt utan väl genomtänkt och avstämt med flera andra, säger hon!
Senast redigerad av kubun 2021-07-04 kl. 22:27.
2021-07-04, 22:15
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Är det brottsoffermyndigheten som bestämmer om någon har sonat sitt brott?

Anser du att han har gjort rätt för sig, trots att han duckat skadeståndet? Det är en del av straffet, så jag förstår inte hur brottsoffermyndigheten kan påstå att han sonat sitt brott. Han har inte tagit hela straffet.

(även om B.O.M. har betalat ut skadeståndet till offret, så har Binninge kvar en skuld till B.O.M. och därmed har han inte gjort rätt för sig på sitt håll)
Det är en sak mellan kronofogden/brottsoffermyndigheten och Binninge - inget annat. Fast detta går off-topic så jag avslutar detta nu.
2021-07-04, 22:44
Medlem
Larasofts avatar
Fick hon villkorlig dom och böter eller enbart böter?
2021-07-04, 23:04
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft
Fick hon villkorlig dom och böter eller enbart böter?

Påföljden för Ebba blev villkorlig dom och 60 dagsböter ā 1 000 kronor samt en avgift till brottsofferfonden.
2021-07-04, 23:05
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Strafföreläggande kan inte utfärdas för brott där fängelse finns i straffskalan.

Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Jaha det var ju intressant. Har du någon källa till det påståendet?
Begränsat till villkorligt!
https://polisen.se/lagar-och-regler/boter/strafforelaggande/
Citat:
Strafföreläggande är möjligt för brott där påföljden är begränsat till böter och/eller villkorlig dom.
Senast redigerad av kubun 2021-07-04 kl. 23:08.
2021-07-04, 23:27
Medlem
Citat:
Ebba i Agenda utfrågas om förtalsmålet - 24:33 in på programmet
https://www.svtplay.se/video/31741198/agenda/agenda-4-juli-21-15?position=1460&id=ewA1qAk

Inte skrivet under affekt utan väl genomtänkt och avstämt med flera andra, säger hon!

och hon går all in på att ta på sig en silkesmorgonrock, extra pusch upp och vaddering så det ser ut som hon nyligen lagt sig under kniven för 5 storlekar större och frisyr och sminkad för en het utekväll... det är Ebbas knep för röstfiske det. Svensk politik. Sveriges nya samhälle.
2021-07-04, 23:41
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ringde faktiskt för en tid sedan till brottsoffermyndigheten om just det här om JB har sonat sitt brott han dömdes för 2005 eller ej. Jag fick ett entydigt ja på den frågan. Tjänstemannen jag talade med sa att när han avtjänat sitt fängelsestraff med prövotid hade han sonat sitt brott och det oavsett om han själv eller brottsoffermyndigheten betalat skadeståndet till målsäganden.

Finns inte en chans att en enskild tjänsteman skulle lämna ut dessa uppgifter om någon annan till dig.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in