2021-07-03, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
På vilket sätt skulle att Binninge oxå är dum, göra Ebbas förtalsdom mindre allvarlig?
Det gör det naturligtvis för en normalt tänkande individ.
2021-07-03, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Men nu var inlägget en kommentar på ditt påstående att Binninge aldrig utsatt Ebba Busch för något brott. Vad hon väljer att göra är en helt annan diskussion.

Att Binninge utsatt Ebba för brott är ett tomt påstående som inte letts i bevis. Hade Ebba haft en chans få Binninge fälld hade hon inte tvekat en sekund för att få klämma åt denne nemesis.
2021-07-03, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorHockey
Att Binninge utsatt Ebba för brott är ett tomt påstående som inte letts i bevis. Hade Ebba haft en chans få Binninge fälld hade hon inte tvekat en sekund för att få klämma åt denne nemesis.
Det är din åsikt, den har du rätt att ha. Men mer än så är det inte.
2021-07-03, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det är din åsikt, den har du rätt att ha. Men mer än så är det inte.

Tills dess att han faktiskt juridiskt befunnits skyldig till att ha utsatt Ebba för ett brott så är han oskyldig. Oskyldig tills motsatsen bevisats.
2021-07-03, 20:50
Moderator
Tinuviels avatar
Läs moderatormeddelandet!

Diskussioner om förtalsdomen hör hemma i den här tråden:
(FB) Förundersökning om grovt förtal inledd mot Ebba Busch (erkänt sig skyldig 2021-07-02)

Låst för städinsats.

// mod
2021-07-03, 23:12
Moderator
Tinuviels avatar
Något motvilligt låses tråden upp.

Ni som ämnar skriva i tråden - läs moderatormeddelandet som finns ovan den ruta ni skriver ert inlägg i samt moderatormeddelandet ovan.

Det kommer straffa sig att gå utanför dessa ramar.

// mod
2021-07-04, 01:25
Medlem
Citat:
Tills dess att han faktiskt juridiskt befunnits skyldig till att ha utsatt Ebba för ett brott så är han oskyldig. Oskyldig tills motsatsen bevisats.

Så är det, i lagens mening. Ingen som är inblandad i denna fastighetsaffären har fällts för brott i domstol, förutom, hör och häpna, Esbjörn och hans ombud Johann.

Men, den som har mördat någon, har begått ett brott. Om denne någon sedan inte blir fälld i domstol, så har brottet ändå begåtts. Den som begick brottet är inte oskyldig, men skall i lagens mening betraktas som oskyldig så länge motsatsen inte bevisats och hen blivit dömd i domstol. Och, återigen, av de inblandade i Ebba-Esbjörn-affären, är det bara två individer som är dömda för brott i domstol, Esbjörn och Johann.

Tyvärr är det också så att det händer att den som blir dömd, trots allt är oskyldig. Tomas Quick är väl ett av de mer kända sådana fallen, men tyvärr långt ifrån det enda. Johann Binninge påstår sig vara oskyldigt dömd. Men det är det nog ingen som tror på, där fanns rätt gott om teknisk bevisning, och dessutom erkände han ju vissa av brotten, eller om jag minns rätt var det snarare så att han erkände vissa sakförhållanden men förnekade brott.

Huruvida Binninge har begått brott i samband med fastighetsaffären och i hans uppdrag som ombud för Esbjörn så råder det ingen tvekan för mig att så är fallet, det gäller då brott mot Esbjörn. Vad gäller brott mot Ebba så är ju tyvärr så att den som lämnar uppgifter till media i mångt och mycket är skyddad mot det som sedan publiceras, men möjlighen kan vissa saker av det Binninge själv uttalat i media vara förtal. Oavsett vilket borde den typ av uthängning i media som skett av Esbjörn-sidan vara olaglig, och exakt vem som då begått brott är ju för polisen att reda ut, men kan så klart bli lite krångligt med tanke på meddelarskyddet. Det torde då vara expressen som skulle åka på det, och återigen i så fall någon form av förtal. Det kan bli krångligt med bevisföringen där, trots den där facebooksidan där planeringen av uthängningen tog sin start.
2021-07-04, 01:29
Medlem
Citat:

Det är ju en intressant kommentar, eftersom inte heller Ebbas påstådda brott gentemot Binninge letts i bevis, att hon begått ett brott mot honom är alltså bara ett tomt påstående.

Däremot så är det mycket långt ifrån säkert att Ebba inte skulle tveka en sekund att att "klämma åt denne nemesis" om hon hade "haft en chans", eftersom hon också måste ta politiska hänsyn i allt hon gör.

Jag konstaterar bara ännu en gång, att de enda som är fällda för brott i denna affär, är Esbjörn och Johann.
2021-07-04, 02:03
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorstBastVackrast
Det är ju en intressant kommentar, eftersom inte heller Ebbas påstådda brott gentemot Binninge letts i bevis, att hon begått ett brott mot honom är alltså bara ett tomt påstående.

Däremot så är det mycket långt ifrån säkert att Ebba inte skulle tveka en sekund att att "klämma åt denne nemesis" om hon hade "haft en chans", eftersom hon också måste ta politiska hänsyn i allt hon gör.

Jag konstaterar bara ännu en gång, att de enda som är fällda för brott i denna affär, är Esbjörn och Johann.
Och Ebba, jag förstår inte hur du kan missat att Ebba är fälld för brott.
2021-07-04, 03:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Och Ebba, jag förstår inte hur du kan missat att Ebba är fälld för brott.

Ja, det har jag verkligen missat i så fall. Resten av Sverige också, verkar det som.

Men varför presenterar du i så fall inte bara domstolens fällande dom, om det du påstår mot all förmodan skulle vara sant?
Såväl Binninges som Esbjörns domar har ju presenterats i tråden, så då är det väl dags att du lägger upp Ebbas fällande dom!

I stort sett allting du trollar om är ju lögn, så även denna gång.
Senast redigerad av StorstBastVackrast 2021-07-04 kl. 03:55.
2021-07-04, 06:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorstBastVackrast
Så är det, i lagens mening. Ingen som är inblandad i denna fastighetsaffären har fällts för brott i domstol, förutom, hör och häpna, Esbjörn och hans ombud Johann.

Men, den som har mördat någon, har begått ett brott. Om denne någon sedan inte blir fälld i domstol, så har brottet ändå begåtts. Den som begick brottet är inte oskyldig, men skall i lagens mening betraktas som oskyldig så länge motsatsen inte bevisats och hen blivit dömd i domstol. Och, återigen, av de inblandade i Ebba-Esbjörn-affären, är det bara två individer som är dömda för brott i domstol, Esbjörn och Johann.

Tyvärr är det också så att det händer att den som blir dömd, trots allt är oskyldig. Tomas Quick är väl ett av de mer kända sådana fallen, men tyvärr långt ifrån det enda. Johann Binninge påstår sig vara oskyldigt dömd. Men det är det nog ingen som tror på, där fanns rätt gott om teknisk bevisning, och dessutom erkände han ju vissa av brotten, eller om jag minns rätt var det snarare så att han erkände vissa sakförhållanden men förnekade brott.

Huruvida Binninge har begått brott i samband med fastighetsaffären och i hans uppdrag som ombud för Esbjörn så råder det ingen tvekan för mig att så är fallet, det gäller då brott mot Esbjörn. Vad gäller brott mot Ebba så är ju tyvärr så att den som lämnar uppgifter till media i mångt och mycket är skyddad mot det som sedan publiceras, men möjlighen kan vissa saker av det Binninge själv uttalat i media vara förtal. Oavsett vilket borde den typ av uthängning i media som skett av Esbjörn-sidan vara olaglig, och exakt vem som då begått brott är ju för polisen att reda ut, men kan så klart bli lite krångligt med tanke på meddelarskyddet. Det torde då vara expressen som skulle åka på det, och återigen i så fall någon form av förtal. Det kan bli krångligt med bevisföringen där, trots den där facebooksidan där planeringen av uthängningen tog sin start.

Enda anledningen till att Ebba inte är "dömd i domstol" är att hon erkände sig SKYLDIG TILL BROTTET, annars hade hon fått sitta vackert och få domen SKYLDIG klubbat.

Syftet med hennes brott var att sänka anseendet hos det juridiska ombudet till en gammal hon försöker knipa en fastighet ifrån.

Väldigt lågt tycker jag.
2021-07-04, 06:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Så nu ber du mig att bevisa att dom kände varann?
jag frågade dig om bevis att dom kände varann då du sa att dom kåtade upp sig och vad EB hade med det att göra??
jag vet att dom hade träffats för tre år sen i oktober jag behöver inte bevisa det för dig

Jag skrev att det var rimligt att anta att Ebba och Theo kände varandra iomed att dom hänger på samma ställen och att Ebba är bästis med influencern Margaux som nästan är incestuöst nära sin bror Theo, med podcast och videoklipp på tuben där dom sitter och pratar om hur intresserade dom är av varandras kompisar, det klippet jag länkade.

Inte konstigt att Ebba plockar in honom när det ska begås affärer mot ensamstående gamla farbröder med attraktivt objekt inom fastighetsbranchen

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in