2021-07-02, 23:07
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Du har en stor poäng där! att våldta någon men berätta inte det för någon då är det förtal
Men självklart är det precis så jag menar. Eller inte alls faktiskt. Men vem har sagt att det är okey att våldta. Det tyckte var lite obehagligt tyckt av dig. Själv tycker jag inte att det är okey att våldta. Men det betyder inte att jag inte tycker att det kan vara förtal att berätta att någon blivet straffad för det brottet. Dessutom har ju Ebba själv erkänt förtalsbrottet. Men du kanske inte tycker det är en viktig detalj.

Ni är alltså helt övertygade om att Esbjörn står under påverkan av sin omgivning just nu. Han blev påverkad av sin omgivning ca 5-10 dagar efter kontraktet skrevs. Innan det var han helt och hållet glasklar och omöjligt att påverka på något sätt.

Ni är vidare fult övertygande om att dessa människor är onda och inte agerar utifrån Esbjörns bästa utan utifrån en egen agenda.

Detta trotts att det inte finns någon form av bevis för detta. Samt att det rimmar väldigt illa att han omöjligt kan ha påverkats av Ebba men helt sannolikt påverkas nu.

Esbjörn har för övrigt sagt massor med saker.
•Jag har ångrat mig.
• Ebba tjatade och tjatade.
• Det var skumljus i köket vid kontraktsskrivningen, de fick peka var jag skulle skriva.
• Jag försökte få tag i Ebba redan dagen efter för att jag ångrat mig.
• Jag försökte betala igen handpenningen men betalningen stoppades.

Allt detta avfärdas är helt okey att avfärda som nonsens och att han inte riktigt vet vad han säger.

Men att han eventuellt har sagt att han är besviken på sin brorsbarn för att de inte bryr sig om huset. Det är helt trovärdigt sagt av honom?

Tycker du inte själv att ert resonemang haltar lite?
Senast redigerad av MarryBlunt 2021-07-02 kl. 23:15.
2021-07-03, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Din sista mening. Där har du svaret. Saga! Det är precis vad du berättar. En saga. En saga som förvisso säkert är sanning för dig, men det finns inget som säger att den är mer sann än den varianten där Ebba lurat Esbjörn.
jo faktiskt - förutsatt du inte anser Esbjörn sitter och ljuger inför tinget.
2021-07-03, 09:49
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Din sista mening. Där har du svaret. Saga! Det är precis vad du berättar. En saga. En saga som förvisso säkert är sanning för dig, men det finns inget som säger att den är mer sann än den varianten där Ebba lurat Esbjörn.

Det som säger att den är sann har du fått presenterad flera gånger men som varligt så väljer du vad som du vill tro på.

1 MZ säger vad har du gjort. (12okt. 2020)
Citat:
– Det var som himlen öppnade sig över mig. ”Vad har du gjort nu?”, frågade jag, ”fastigheten skulle ju gå i släkten”. från Expressen
https://www.expressen.se/dinapengar/bostad/brorsonen-sag-vad-de-gjort-da-borjade-esbjorn-grata/

2 Binninge säger att huset är värt 5,7 miljoner (15 jan. 2021)
låst artickel.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/jBO4V0/varderingsinstitut-kopplas-in-i-ebba-buschs-hustvist/salesposter?useFlexbox=true&shared=false&reason=de nied

3 Mz säger att vad skulle du säga om du blev blåst på ditt framtida arv ( vem har rätt till ett framtida arv )(12okt. 2020)
Citat:
”Hur skulle du känna dig om någon lurade dig på något som du skulle ha i framtiden?”
https://www.expressen.se/dinapengar/bostad/brorsonen-sag-vad-de-gjort-da-borjade-esbjorn-grata/

4 M-gård försöker betala tillbaka pengarna ringer sjönära och kontaktar banken inte EB!
hennes arbetsblad där hon skriver detta
https://imgur.com/a/P3pr416

5 Här är deras planering där Binninge bl säger att dom ska fixa detta och att hon ska hängas ut i pressen den 28 sept innan det kom i tryck!
https://imgur.com/a/AIRELIW

Det kunde varit en saga.
nu har det blivit en rysare där Esb blir skinnad på pengarna från husförsäljningen + lgh.
Pengarna hamnar i RO och i Binninges mfl.s fickor .
och Esb blir en fattig pensionär på ett boende som dom så snällt fixar.
Senast redigerad av braattha 2021-07-03 kl. 09:52.
2021-07-03, 10:12
Medlem
Citat:
Ebba har lurat Esbjörn till den milda grad att hon har betalat ett marknadsmässigt pris för en fallfärdig sommarstuga. Hon betalde till och med för en värdering från ett oberoende värderingsinstitut för att få fram ett pris som inte skulle verka det minsta misstänkt utan fullt legitimt. Det är så bedragare jobbar, man kommer överens om ett rimligt pris, skriver under ett avtal och betalar en handpenning. Allt detta skriker verkligen bedrägeri!

Hederlige Esbjörn däremot gör helt som man ska i ett sånt läge. Han behåller handpenningen och vägrar lämna ifrån sig fastigheten.

Det är jättekonstigt att inte alla håller med dig om att det är Ebba Busch som är boven, det är ju helt uppenbart.
2021-07-03, 10:58
Medlem
Citat:
Men självklart är det precis så jag menar. Eller inte alls faktiskt. Men vem har sagt att det är okey att våldta. Det tyckte var lite obehagligt tyckt av dig. Själv tycker jag inte att det är okey att våldta. Men det betyder inte att jag inte tycker att det kan vara förtal att berätta att någon blivet straffad för det brottet. Dessutom har ju Ebba själv erkänt förtalsbrottet. Men du kanske inte tycker det är en viktig detalj.

Ni är alltså helt övertygade om att Esbjörn står under påverkan av sin omgivning just nu. Han blev påverkad av sin omgivning ca 5-10 dagar efter kontraktet skrevs. Innan det var han helt och hållet glasklar och omöjligt att påverka på något sätt.

Ni är vidare fult övertygande om att dessa människor är onda och inte agerar utifrån Esbjörns bästa utan utifrån en egen agenda.

Detta trotts att det inte finns någon form av bevis för detta. Samt att det rimmar väldigt illa att han omöjligt kan ha påverkats av Ebba men helt sannolikt påverkas nu.

Esbjörn har för övrigt sagt massor med saker.
•Jag har ångrat mig.
• Ebba tjatade och tjatade.
• Det var skumljus i köket vid kontraktsskrivningen, de fick peka var jag skulle skriva.
• Jag försökte få tag i Ebba redan dagen efter för att jag ångrat mig.
• Jag försökte betala igen handpenningen men betalningen stoppades.

Allt detta avfärdas är helt okey att avfärda som nonsens och att han inte riktigt vet vad han säger.

Men att han eventuellt har sagt att han är besviken på sin brorsbarn för att de inte bryr sig om huset. Det är helt trovärdigt sagt av honom?

Tycker du inte själv att ert resonemang haltar lite?

Esb började inte säga såna här saker förens 10 dagar efter at kontraktet var påskrivet samt första röjningen för att ens ta sig fram till huset (ingen avverkning som JBs polisanmälan antyder)
Först tio dagar efter så fattade pensionatstanten vad som hänt och då började det hela.
Massiv påverkan och tjat på Esb.

Det jag fetade i ditt inlägg.
Jag ser/hör klart ocg tydligt att: jaså hon försökte charma dig med tända ljus och hon tjatade.
Jo jag försökte betala tillbaka och jag ångrade mig redan dagen efter.
Låter som ett påkommet barn med att det var inte jag som lekte med tändstickor utan det var Olle.
Meningar som tända ljus kommer från det han fått sig påtjatat om att det skulle ha varit romanspåverkan.
När jag läser och hör det han säger långt i efterhand så är det det som pensionatsgänget, gode man och JB har tjatat tjatat tjatat.
2021-07-03, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fullblitz
Med din extrema multikompetens som expert inom alla områden så vet du säkert bättre än en åklagare och en professor. Du har ju uttryckt dina expertkunskaper över precis alla områden i andra trådar.

Åklagaren Anders Jakobsson håller inte med Ebba Busch om att det saknas praxis i liknande fall.
– Praxisen är klar i det här ärendet. Det finns så mycket domar på just liknande situationer där man är dömd för grovt förtal, och där det är villkorlig dom och dagsböter, säger Jakobsson till TT.

Det stämmer inte att det saknas praxis i juridiken för det förtalsärende där KD-ledaren Ebba Busch nu skrivit under ett strafföreläggande och erkänt grovt förtal. Det säger civilrättsprofessorn Mårten Schultz till DN.
– Det finns mycket förtalspraxis och det finns en hel uppsjö av tydliga underrättsavgöranden, säger Schultz till tidningen.
Det finns ingen åklagare eller professor inblandad i själva fastighetsaffären. Det är en civilrättslig process... Det är återigen EBBA som stämt Esbjörn - för att Esbjörn inte fullgjort sina förpliktelser, vilka han enligt lag är skyldig att göra.
2021-07-03, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Om man likt Binninge slänger ut sina ogrundade anklagelser via Brännström på Expressen, är det mer eller mindre maffiametoder?

Binninge har inte utsatt Ebba för något brott.
2021-07-03, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorHockey
Binninge har inte utsatt Ebba för något brott.
Jo. Detta är faktiskt brottsligt:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/x3OPPQ/ebba-busch-slar-tillbaka-om-pastadda-underpriset-marknadsmassigt
Esbjörns juridiska ombud Johann Binninge har tidigare sagt att huset är värt minst 5,7 miljoner kronor. Summan har räknats ut av en fastighetstaxerare som Binninge har anlitat.
Det finns ingen sådan värdering utan påståendet är en ren lögn under en kommande tvist. Syftet med lögnen var att försöka skrämma Ebba Busch att avsluta ärendet i tingsrätten. Det innebär övergrepp i rättssak och om Binninge varit advokat hade han prickats för denna lögn.

Man processar inte tvister genom lögner i media. Särskilt inte om man har lik i garderoben och en bakgrund med barnmisshandel.
2021-07-03, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Jo. Detta är faktiskt brottsligt:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/x3OPPQ/ebba-busch-slar-tillbaka-om-pastadda-underpriset-marknadsmassigt
Esbjörns juridiska ombud Johann Binninge har tidigare sagt att huset är värt minst 5,7 miljoner kronor. Summan har räknats ut av en fastighetstaxerare som Binninge har anlitat.
Det finns ingen sådan värdering utan påståendet är en ren lögn under en kommande tvist. Syftet med lögnen var att försöka skrämma Ebba Busch att avsluta ärendet i tingsrätten. Det innebär övergrepp i rättssak och om Binninge varit advokat hade han prickats för denna lögn.

Man processar inte tvister genom lögner i media. Särskilt inte om man har lik i garderoben och en bakgrund med barnmisshandel.

Då får väl Ebba polisanmäla honom och på laglig väg försöka tvåla till honom. Istället för att själv lyckas göra sig skyldig till brott genom ett Facebook-inlägg.
2021-07-03, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorHockey
Då får väl Ebba polisanmäla honom och på laglig väg försöka tvåla till honom. Istället för att själv lyckas göra sig skyldig till brott genom ett Facebook-inlägg.
Men nu var inlägget en kommentar på ditt påstående att Binninge aldrig utsatt Ebba Busch för något brott. Vad hon väljer att göra är en helt annan diskussion.
2021-07-03, 19:24
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Du förstår uppenbarligen inte betydelsen av ordet prejudicerande, vi låter det bero tills du Googlat. Jag har för övrigt ingenting emot maffiametoder mot en ynkrygg som misshandlar minderåriga flickor.
Jag vet vad prejudikat är. Vad jag inte vet är vad ett sätt sådant skulle ha med Ebba att göra.

För övrigt är detta vad åklagaren säger.
– Praxisen – Praxisen är klar i det här ärendet. Det finns så många domar på just liknande situationer där man är dömd för grovt förtal, och där det är villkorlig dom och dagsböter, säger Anders Jakobsson.

Ebba är en dömd brottsling. Det spelar ingen roll om du tycker hon är oskyldig.
2021-07-03, 19:36
Medlem
Citat:
Jag vet vad prejudikat är. Vad jag inte vet är vad ett sätt sådant skulle ha med Ebba att göra.

För övrigt är detta vad åklagaren säger.
– Praxisen – Praxisen är klar i det här ärendet. Det finns så många domar på just liknande situationer där man är dömd för grovt förtal, och där det är villkorlig dom och dagsböter, säger Anders Jakobsson.

Ebba är en dömd brottsling. Det spelar ingen roll om du tycker hon är oskyldig.
Det finns inte ett enda exempel på en liknande dom i rapporteringen, inte från dig heller. Om man tycker att det finns praxis eller prejudikat som baseras på ett liknande fall så skulle det vara av intresse. Men det finns uppenbarligen ingen, inklusive åklagaren, som kan presentera detta.

Kan du inte svara på ett inlägg utan att blanda in egna påståenden, de är rätt så ointressanta?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in