Citat:
Ursprungligen postat av
braattha
Du har en stor poäng där! att våldta någon men berätta inte det för någon då är det förtal

Men självklart är det precis så jag menar. Eller inte alls faktiskt. Men vem har sagt att det är okey att våldta. Det tyckte var lite obehagligt tyckt av dig. Själv tycker jag inte att det är okey att våldta. Men det betyder inte att jag inte tycker att det kan vara förtal att berätta att någon blivet straffad för det brottet. Dessutom har ju Ebba själv erkänt förtalsbrottet. Men du kanske inte tycker det är en viktig detalj.
Ni är alltså helt övertygade om att Esbjörn står under påverkan av sin omgivning just nu. Han blev påverkad av sin omgivning ca 5-10 dagar efter kontraktet skrevs. Innan det var han helt och hållet glasklar och omöjligt att påverka på något sätt.
Ni är vidare fult övertygande om att dessa människor är onda och inte agerar utifrån Esbjörns bästa utan utifrån en egen agenda.
Detta trotts att det inte finns någon form av bevis för detta. Samt att det rimmar väldigt illa att han omöjligt kan ha påverkats av Ebba men helt sannolikt påverkas nu.
Esbjörn har för övrigt sagt massor med saker.
•Jag har ångrat mig.
• Ebba tjatade och tjatade.
• Det var skumljus i köket vid kontraktsskrivningen, de fick peka var jag skulle skriva.
• Jag försökte få tag i Ebba redan dagen efter för att jag ångrat mig.
• Jag försökte betala igen handpenningen men betalningen stoppades.
Allt detta avfärdas är helt okey att avfärda som nonsens och att han inte riktigt vet vad han säger.
Men att han eventuellt har sagt att han är besviken på sin brorsbarn för att de inte bryr sig om huset. Det är helt trovärdigt sagt av honom?
Tycker du inte själv att ert resonemang haltar lite?