2021-07-02, 11:48
Moderator
Gordon Blixts avatar
Ser då inget forumförslag.

Forumförslag -> Flashback

/Mod
2021-07-02, 23:37
Medlem
EnGodForlorares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Jag skulle vilja ha exempel på alla dessa hejvilt stoppade ämnen "som på något sätt missgynnar SD."

Du har ju ganska många så det borde inte vara så svårt.

Inför valet 2018 storsatsade Alternativ för Sverige på att komma in i riksdagen. Det gjorde man bland annat genom att verka på social media. På Flashback slogs precis alla trådar som handlade om AfS ihop till en enda mastodonttråd. Det torde ha missgynnat AfS som försökte sprida sitt budskap på Flashback och gynnat Sverigedemokraterna vars röster AfS konkurrerade om. Att det vid den tiden fanns fler aktiva trådar om Feministiskt Initiativ än AfS var lite lustigt.

Någon medveten strategi varken tror eller påstår jag att det var - men effekten torde ändå ha varit att SD gynnades.
2021-07-03, 08:51
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
Inför valet 2018 storsatsade Alternativ för Sverige på att komma in i riksdagen. Det gjorde man bland annat genom att verka på social media. På Flashback slogs precis alla trådar som handlade om AfS ihop till en enda mastodonttråd. Det torde ha missgynnat AfS som försökte sprida sitt budskap på Flashback och gynnat Sverigedemokraterna vars röster AfS konkurrerade om. Att det vid den tiden fanns fler aktiva trådar om Feministiskt Initiativ än AfS var lite lustigt.

Någon medveten strategi varken tror eller påstår jag att det var - men effekten torde ändå ha varit att SD gynnades.

Det där skulle ju kunna ha en viss poäng men faller på att en tråd är inte den andra lik.

FI-trådarna kan ha haft olika aspekter upptagna som motiverade egna trådar medan AfS-trådarna var mer enkelspåriga och föll under "ett ämne, en tråd".

Förtydligande krävs därför om vilka trådar det gäller.
2021-07-03, 09:51
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare

Användaren påstår att forumet är SD-kontrollerat och om du inte hävdar att detta gjordes medvetet för att gynna SD så faller det som exempel. Men kort om sakfrågan.

Det inte helt sant att AfS bara hade en enda tråd, det fanns en del trådar med ett tydligt diskussionsunderlag och dessa gick parallellt med den stora tråden. Problemet var att många andra trådar utgick från något av det stora antal torgmöten som AfS höll i och diskussionsunderlaget blev då bristande (flera utspel/olika talare/få i tråden hade sett torgmötet). Istället för att fylla forumet med små substanslösa trådförsök med <10 svar (eller för den del skicka samtliga i papperskorgen) valde vi att samla trådarna i en och samma tråd.

Jag utesluter inte att vi kan ha infogat trådar som kunde stått på egna ben, men det var bakgrunden till beslutet.
Senast redigerad av Tinuviel 2021-07-03 kl. 10:01.
2021-07-03, 22:23
Medlem
EnGodForlorares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Det där skulle ju kunna ha en viss poäng men faller på att en tråd är inte den andra lik.

FI-trådarna kan ha haft olika aspekter upptagna som motiverade egna trådar medan AfS-trådarna var mer enkelspåriga och föll under "ett ämne, en tråd".

Förtydligande krävs därför om vilka trådar det gäller.

kan det ju vara. Eftersom jag inte loggat vilka trådar som slogs ihop till den stora "Alternativ för Sverige (AfS) - samlingstråd"-tråden så kan jag heller inte bevisa att ämnena som slogs ihop var så olika att de förtjänade egna trådar. Däremot vill jag nog påstå att det var ganska sannolikt. Men eftersom en stor samlingstråd fanns gjorde den att alla andra AfS-trådar slogs samman med den.
2021-07-03, 22:51
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av djingiskahn
Min frågeställning grundar sig i hur de som är sk moderator tillåts hejvilt stoppa ämnen som på ngt sätt missgynnar SD.
.

Har du några exempel på trådstarter som plockats?
2021-07-04, 01:41
Medlem
Bahrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av djingiskahn
Min frågeställning grundar sig i hur de som är sk moderator tillåts hejvilt stoppa ämnen som på ngt sätt missgynnar SD.

Det är ganska många exempel jag har på detta nu så min fråga är MYCKET BEFOGAD!!

Jag trodde detta med flashback var ett demokratiskt öppet fält för olika åsiktsinriktningar. Detts särskilt när jag såg att det var mycket skitsnack från sverigedemokrater. Nu inser jag att de verkar kontrollera siten.

Ge lite exempel. Vad har hänt?
2021-07-04, 04:02
Inaktiv Administrator
admin5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bahram
Ge lite exempel. Vad har hänt?

Han vill inte ge några exempel, han fick frågan i inlägg #2 redan och har sedan dess fått den ytterligare någon gång, bl.a från en moderator. Detta trots att han senast var inloggad 2021-07-02.

Så jag tolkar hans påstående som BS, hade han haft några exempel på det så hade han naturligtvis kommit med dem eftersom det hade kunnat ge hans påstående en anings trovärdighet.

admin5
2021-07-04, 06:30
Medlem
Jag har många exempel på SD kritiska trådstarter som stoppats. Vi får se om denna överlever..
2021-07-04, 06:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gordon Blixt
Ser då inget forumförslag.

Forumförslag -> Flashback

/Mod
Forumförslaget är att diskussionsforum ska tillåtas även om de är SD-kritiska.
2021-07-04, 06:48
Medlem
Kill-9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stark-Senap
Mitt subjektiva intryck är absolut detta. Att det närmast är ett ”anställningskrav” för att bli mod att man stödjer NMR, AfS eller åtminstone Jimmy.
Baserat på vad som raderas och vad som tillåts.

Även om det skulle förhålla sig som sista meningen säger är dock kausaliteten inte entydlig.

Kan ju också bero på att vänstern har en tendens att oftare gå off-topic och använda personangrepp och känslor som ersättare för fakta och verklighet.
2021-07-04, 07:26
Medlem
Har upplevt samma sak.
SD-sympatisörer och övriga nationalister kan skriva lite vadsomhelst i offtopic- och personpåhoppsväg, ofta ganska grovt, och det ligger kvar i dagar.
Skriver man "håll käften" tillbaka har man en varning inom tio minuter.

Ett annat trick är att citera ens längre städade resonemang och skriva till "bajs bajs bajs" och så plockas det - och ens eget inlägg - bort.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in