Citat:
Ursprungligen postat av
jultomtenbrannupp
Problemet är väl att det mesta meth som finns på marknaden görs av cooks som själva är meth heads.
Resultatet är meth med i bästa fall 65-70 % renhet
Hade det gjort i ett kliniskt laboratorium av en kemist hade man legat runt 95-99.1% renhet vilket medför ett enormt rus. Om det är mindre farligt vet jag dock inte
Citat:
Ursprungligen postat av
Aaronwanbissaka
Finns nog många hobbykemister i Sverige som kokar ihop 90-95% meta utan några som helst problem. En åkte nyligen fast och rättegången finns att lyssna i sin helhet på Primecrime. Pär Landegren kokade 95% Meth och sålde på FS under namnet Kemoterapeuten tror jag. Han var ingen utbildad kemist överhuvudtaget, bara intresserad.
Framkommer att kvaliten var förvånansvärt bra i FUPen.
Sen om det är vanligt eller ovanligt med så bra kvalité låter jag vara osagt. Tar inget sånt själv.
Nej nej nej, och återigen neeej... Finns inget "95% rent tjack / meta...
Helt helt obankat amfetamin/meta i sulfatsalt kan max vara 92% eller 89% pga sulfatsaltet tar resterande platsen. Men det är då från synteser som pharma labb gör från.
Clandestine labb gör oftast HI/P reduktion eller leuckerts. Och yield på det brukar vara 60-75%. Resterande är orenheter från syntes och sulfatsaltet.
Detta pga precursors och reagents inte är helt rena. T.ex efedrin från tabletter, hydriodic acid från tinkturer av jod osv..
Så något 95% meta finns inte. Speciellt inte av hobbykemister som gör detta i ett hemma-labb