2021-07-03, 15:02
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nattjag
Jo nog har folk gjort mycket dumma saker på meth. Starta världskrig, folkmord, bära vit uniform på vintern.

Men då kallades det Pervitin.

https://www.fass.se/m/produkt/AP_000...lic/tabproduct

Så Winston Churchill, Roosevelt och gänget gick på metamfetamin menar du?
Citera
2021-07-03, 15:09
Medlem
Nattjags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotsverige
Så Winston Churchill, Roosevelt och gänget gick på metamfetamin menar du?

Nej, den sidan hade vanligt amfetamin.

Jag kan varmt rekommendera boken Blitzed (https://www.bokus.com/bok/9780141983165/blitzed/) till dem som tycker antingen historia eller narkotika (eller båda) är intressant.
Citera
2021-07-03, 15:13
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nattjag
Nej, den sidan hade vanligt amfetamin.

Jag kan varmt rekommendera boken Blitzed (https://www.bokus.com/bok/9780141983165/blitzed/) till dem som tycker antingen historia eller narkotika (eller båda) är intressant.

Intressant, tackar.
Citera
2021-07-03, 16:39
Medlem
jultomtenbrannupps avatar
Problemet är väl att det mesta meth som finns på marknaden görs av cooks som själva är meth heads.
Resultatet är meth med i bästa fall 65-70 % renhet
Hade det gjort i ett kliniskt laboratorium av en kemist hade man legat runt 95-99.1% renhet vilket medför ett enormt rus. Om det är mindre farligt vet jag dock inte
Citera
2021-07-03, 17:11
Medlem
SittFints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jultomtenbrannupp
Problemet är väl att det mesta meth som finns på marknaden görs av cooks som själva är meth heads.
Hade det gjort i ett kliniskt laboratorium av en kemist hade man legat runt 95-99.1% renhet vilket medför ett enormt rus. Om det är mindre farligt vet jag dock inte
Det är väl bara att ta lite mer i så fall? Man kan bli precis lika full på 40% sprit som 95%.
Citera
2021-07-04, 00:00
Medlem
Aaronwanbissakas avatar
Citat:
Finns nog många hobbykemister i Sverige som kokar ihop 90-95% meta utan några som helst problem. En åkte nyligen fast och rättegången finns att lyssna i sin helhet på Primecrime. Pär Landegren kokade 95% Meth och sålde på FS under namnet Kemoterapeuten tror jag. Han var ingen utbildad kemist överhuvudtaget, bara intresserad.

Framkommer att kvaliten var förvånansvärt bra i FUPen.
Sen om det är vanligt eller ovanligt med så bra kvalité låter jag vara osagt. Tar inget sånt själv.
Citera
2021-07-04, 00:26
Medlem
Jaggermeisters avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Aaronwanbissaka
Finns nog många hobbykemister i Sverige som kokar ihop 90-95% meta utan några som helst problem. En åkte nyligen fast och rättegången finns att lyssna i sin helhet på Primecrime. Pär Landegren kokade 95% Meth och sålde på FS under namnet Kemoterapeuten tror jag. Han var ingen utbildad kemist överhuvudtaget, bara intresserad.

Framkommer att kvaliten var förvånansvärt bra i FUPen.
Sen om det är vanligt eller ovanligt med så bra kvalité låter jag vara osagt. Tar inget sånt själv.
Nej nej nej, och återigen neeej... Finns inget "95% rent tjack / meta...

Helt helt obankat amfetamin/meta i sulfatsalt kan max vara 92% eller 89% pga sulfatsaltet tar resterande platsen. Men det är då från synteser som pharma labb gör från.

Clandestine labb gör oftast HI/P reduktion eller leuckerts. Och yield på det brukar vara 60-75%. Resterande är orenheter från syntes och sulfatsaltet.
Detta pga precursors och reagents inte är helt rena. T.ex efedrin från tabletter, hydriodic acid från tinkturer av jod osv..

Så något 95% meta finns inte. Speciellt inte av hobbykemister som gör detta i ett hemma-labb
Citera
2021-07-04, 01:26
Medlem
Aaronwanbissakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaggermeister
Nej nej nej, och återigen neeej... Finns inget "95% rent tjack / meta...

Helt helt obankat amfetamin/meta i sulfatsalt kan max vara 92% eller 89% pga sulfatsaltet tar resterande platsen. Men det är då från synteser som pharma labb gör från.

Clandestine labb gör oftast HI/P reduktion eller leuckerts. Och yield på det brukar vara 60-75%. Resterande är orenheter från syntes och sulfatsaltet.
Detta pga precursors och reagents inte är helt rena. T.ex efedrin från tabletter, hydriodic acid från tinkturer av jod osv..

Så något 95% meta finns inte. Speciellt inte av hobbykemister som gör detta i ett hemma-labb
Han tillverkade ”Ice” som enligt rättsmedicinalverkets (eller vad det är för labb polisen använder sig av) prover visade på en 90 eller 95%ig renlighet. Jag har ingen anledning att misstro det. Minns dock inte exakt procent. Rent som satan var det iallafall och tydligen väldigt bra kräm i grejerna.

FUP och rättegång finns att lyssna på. Bara googla det jag nämnde ovan. Resten låter jag vara osagt. Är som sagt inget proffs på området.
Senast redigerad av Aaronwanbissaka 2021-07-04 kl. 01:28.
Citera
2021-07-04, 08:09
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Tycker att TS överdriver lite. Har tagit både metamfetamin och vanligt tjack. Tycker inte att skillnaden var allt för stor.
Citera
2021-07-06, 18:06
Medlem
st33rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aaronwanbissaka
Finns nog många hobbykemister i Sverige som kokar ihop 90-95% meta utan några som helst problem. En åkte nyligen fast och rättegången finns att lyssna i sin helhet på Primecrime. Pär Landegren kokade 95% Meth och sålde på FS under namnet Kemoterapeuten tror jag..
Är inte Per Landegren namn på en snut? Kommer upp som narkotikaspanare vid googling

Har du en länk till rättegången mot kemisten? Eller måste man betala medlemsskap i en app för att kunna lyssna ?
Senast redigerad av st33r 2021-07-06 kl. 18:13.
Citera
2022-01-06, 00:23
Medlem
Obekvamstamnings avatar
Hur vanligt är meth nu för tiden i sverige? I förhållande till amfetamin?
Citera
2022-01-06, 06:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Obekvamstamning
Hur vanligt är meth nu för tiden i sverige? I förhållande till amfetamin?
Inte så vanligt vad jag tror. Men dyrt är det iaf
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in