2021-07-03, 21:58
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merrelito
Amineh kakabaveh som trycker rött för Löfven när de inte kommer att kunna möta hennes krav

Som sagt, sommarlov. Är det en omröstning nästa vecka?

Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Det kommer bli någon "smidig" lösning där alla kommer ut som vinnare. Lööf t.ex tar ansvar för landet och ligger mer i smyg i bädd med V. Sedan kan alla ta sommarlov på 3 månader.

Jo jag skrev tidigt att Steffe kommer att ingå oheliga allianser och korsförhandla tills han blöder. Bara för att få behålla makten hos S.
Citera
2021-07-03, 22:00
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Amineh kakabaveh som trycker rött för Löfven när de inte kommer att kunna möta hennes krav

Edit:
Missförstod dig nog.. Tycker det ser mörkt ut för Löfven nu. Ser inte hur Annie skulle kunna möta Aminehs krav.
Visst. Men det ser inte bättre ut för UK. Tvärtom. Nej..Undrar om det inte blir extraval ändå till slut. Eller om Löfvén fiskar upp något igen.
Citera
2021-07-03, 22:00
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Men L, M, KD och S räcker mer än väl. Det var S som släppte fram regeringen Ullsten.
Det kommer inte att ske, men om det sker får SD minst 30% 2022.
Citera
2021-07-03, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KansasCityFagot
Om det skulle dra ihop sig till extraval skulle jag tippa att Sabuni tillåter att några går över och JÖK:ar för att få in Löfven igen och slippa åka ur riksdagen förrän nästa år.

Vilken rävsax L sitter i nu… rösta rött och riskera utträde i höst. Rösta gult bli kallad för vindflöjlarnas vindflöjel som studsar fram och tillbaka i sin lojalitet… tänk ifall SD och M skulle ställa krav på att rösta rött för framtida samarbete…
Citera
2021-07-03, 22:01
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Jag tror att Lööf och Löfven har lättast att acceptera punkt 2, 3, 4, 5 och 6 om de måste välja 5 punkter.

Inget fel i att hon talar dålig svenska om hon för en vettig politik.
Samtliga rikspartier uttalade sig om religiösa friskolor inför förra valet i en lokal sammanställning i en småländskt tidning.

V och S vill stoppa medan de borgerliga vill tillåta dem. Gott om småländska väljare som kommer att gå i taket om Annie förbjuder deras barns skolor.
Citera
2021-07-03, 22:02
Avslutad
Citat:
Tja det konservativa blocket kan ju ställa det som krav för framtida samarbete. L har ju inte världens bästa förhandlingsläge om man säger som så…

Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Ja. Det kan man verkligen undra.
Det är de enskilda ledamöterna i L jag är orolig för, inte L som parti. Det sitter säkert ett antal L-ledamöter som är hatiska mot SD och av den anledningen föredrar Löfven. Kan Sabuni kontrollera dem? Det är frågan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Jag hoppas det. I så fall är Löfven utlämnad på nåd och onåd åt Kakabavehs lista.

C kommer aldrig godkänna detta.
Plus att kaka bluffar och Löfven vet det.
Finns inte en chans hon röstar rött.
Kan ske första gången, men ytterst tveksamt, men aldrig när Löfven får sin andra chans.
Citera
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KansasCityFagot
Han kanske menar två valomgångar där vinnaren tar allt. Det menar i alla fall jag.

Men vad vet jag vad han menar...
Möjligt. Men om vinnaren tar allt så blir det två partier som har 50% vardera av väljarkåren.
Då får du samma fenomen. Några stollar mellan partierna avgör vartåt det skall tilta.

En skillnad är väl att du inte får läsa om dom i tidningen.
Citera
2021-07-03, 22:04
Medlem
frdks avatar
Citat:
Jag hoppas det. I så fall är Löfven utlämnad på nåd och onåd åt Kakabavehs lista.

Räcker med ett oplanerat frånvaro av nån som somnat i stolen för att göra de kraven obsoleta. Skulle tycka både M och S har mer vinna på gå upp på nuvarande mer än ta hänsyn till vildar
Citera
2021-07-03, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Om det står och faller på att Nyamko blir statsminister så Jo; det kan SD.

L, M, KD, Mp och C räcker inte.

När Ola Ullsten blev statsminister så var det bara 39 ledamöter som röstade ja.
Citera
2021-07-03, 22:05
Avslutad
V ledaren har nu 8 krav på Steffe för att släppa fram honom. Viktigaste kravet är att regeringen tar bort överenskommelsen med C o L att inte begränsa vinster i välfärden. Det går aldrig C o L med på.
Citera
2021-07-03, 22:05
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Det är de enskilda ledamöterna i L jag är orolig för, inte L som parti. Det sitter säkert ett antal L-ledamöter som är hatiska mot SD och av den anledningen föredrar Löfven. Kan Sabuni kontrollera dem? Det är frågan.
Släpper de fram Löfvén har vi ett bättre läge 2022 när vi inte behöver släpa på sänket L. Faller Löfvén får vi extraval (ännu bättre) och slipper troligtvis L ändå efter valet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in