Citat:
Ursprungligen postat av
Zelensky
Jag hoppas att du har rätt. Sabuni ska ha en guldstjärna för att hon är principfast till skillnad från kappvändaren Annie Lööf.
Sedan ska man ju aldrig underskatta Liberalernas förmåga att hugga varandra och sig själva i ryggen. Stockholmsdistriktet (som ju sitter på halva partikassan) smider planer för tiden efter Sabuni och enl SvD:s podd så var Erik Ullenhag inbjuden till deras senaste möte.
Citat:
Ursprungligen postat av
OkyDoky
Det blir nog tjuvnyp från andra håll angående hennes klädval. Grönt hela vägen ned.

Ja, både hon och Dadgostar var väldigt stylade och för mig skorrade nog hennes stil lite falskt med budskapet till hjärtlandet/landsbygden. Men Ebba Busch är Ebba Busch, så svårt se att hon skulle valt något mer nedtonat.
Citat:
Ursprungligen postat av
Maharaja79
Jag vet inte, jag tycker hon verkar rätt passionerad, stark. Hon skulle kunna tänka att det är bättre att röra om i grytan så att på sikt ett ”riktigt” vänsteralternativ växer fram, så att säga. Hon har varit rätt tydlig med att hon är väldigt skeptisk mot S så länge de kör (för) borgerlig politik.
Men visst, det kan vara svårt som enskild person att gå emot, särskilt om man tycker att alternativet är etter värre. Men så trodde jag iofs med V också, att de aldrig skulle våga fälla S, av gammal respekt osv. Men det gjorde de. Ibland blir man överraskad.
Sant, vad gäller Kakabaveh så är hon allt annat än förutsägbar. Jag tror nog Löfven kan bli vald - men att få igenom en budget, se det blir ett vågspel.
Citat:
Ursprungligen postat av
LadySweden
Hon riktade tydligt in sig på att plocka Centerns sista kärnväljare. Ebba nämnde knappt C, hon påtalade att C och S var i klorna på Mp och därmed landsbygdsfientliga. Minns jag rätt var det just det uttrycket hon använde (retorisk flytt mot SD). KD plockar upp samtliga landsbygdsfrågor M erbjöd C via media.
Det ser ut som att KD och M beslutat att cementera C hos S och Mp.
Du har nog rätt i M/Kd (SD/L) kommer köra en landsbygdsoffensiv och att Centerpartiets val att säga blankt nej till det kommer utnyttjas som ett rätt effektivt vapen emot dem. Det blir dubbelriktat, för dels har C sagt nej till en del av deras väljarkår sympatiserar med, dels är det så uppenbart att de satt det politiska spelet först.
Sedan har ju C i del bytt väljarstöd och ökat i storstäderna bland kvinnliga akademiker - men där parasiterar de på sin egen sida, miljöpartiets väljare.