2021-07-03, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Jag är inte säker på att Kakabaveh är tokigare än V. Hon ville ha krafttag mot hedersförtrycket, vilket V vägrade av identitetspolitiska skäl.

Under intervjun fick jag intrycket att det är 90% passion och känsla hos damen och kanske 10% rationellt tänkande. Detta gör att jag tror hon skulle vara svår att muta. Men galnare än V överlag? Nja är väl iaf lite bättre än många av deras väljare.
Citera
2021-07-03, 21:08
Medlem
Citat:
Jag tror att Lööf och Löfven har lättast att acceptera punkt 2, 3, 4, 5 och 6 om de måste välja 5 punkter.

Är inte 1 och 6 i stort sett samma sak? Lustigt också att det inte gäller underleverantörer.
Citera
2021-07-03, 21:09
Medlem
Reguluss avatar
Kakabaveh är också tydlig med vad som händer om hon inte får igenom sina krav:

Om statsministern inte väljs riskerar det att bli extraval – hur ser du på det?

– Jag tar ansvaret för att det blir extraval om det blir så, om partierna inte är överens och alla sätter sig på tvären. Då får svenska folket säga sitt.

https://www.expressen.se/nyheter/politiska-vilden-jag-har-pratat-med-ministern/
Citera
2021-07-03, 21:09
Medlem
Grevelesevis avatar
Citat:
Jag tror att Lööf och Löfven har lättast att acceptera punkt 2, 3, 4, 5 och 6 om de måste välja 5 punkter.

Inget fel i att hon talar dålig svenska om hon för en vettig politik.
Punkt 6 svider nog mest. De får skriva in att en ny punkt i Jöken att Vänsterpartiet inte ska ha något som helst inflytande under mandatperioden förutom Kakabaveh som ska ha 5 punkter.
Nä detta blir för farsartat, men roligt på något vis.

Listan var helt ok för att komma ifrån en vänsterpartist.
Citera
2021-07-03, 21:11
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merrelito
Är inte 1 och 6 i stort sett samma sak? Lustigt också att det inte gäller underleverantörer.

Punkt 6 är ju till intet förpliktigande i sig, men den behövs om man ska genomföra punkt 1.
Citera
2021-07-03, 21:12
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Det känner jag til och det respekterar jag.
Hon framstod dock inte som någon som bör styra landet i sitt senaste framförande.
Och oavsett vad kraven faktiskt är så anser jag det galet att någon som inte ens längre representerarar partiet hon röstats in för ska bestämma detaljer om landers styre.

Det är bara en extrem form av vårt styrelseskick tycker jag. Se hur mycket makt MP har i förhållande till sina 4,5 % väljarstöd. Både S och MP tappade ju dessutom i valet men sitter fortfarande kvar, Vi har lite av minoriteternas diktatur i Sverige.
Citera
2021-07-03, 21:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Merrelito
Under intervjun fick jag intrycket att det är 90% passion och känsla hos damen och kanske 10% rationellt tänkande. Detta gör att jag tror hon skulle vara svår att muta. Men galnare än V överlag? Nja är väl iaf lite bättre än många av deras väljare.
Hon vek ju inte ner sig när det gällde frågan om hedersförtryck utan framhärdade till den grad att hon blev utesluten av partiet. Det talar ju för att hon har ryggrad och mod.

Jag tycker att det är hysteriskt roligt att det sitter en politisk vilde i riksdan som, enligt modell från Annie Lööf, berättar vad det kostar att köpa hennes röst. Tacka Annie för den nya svenska modellen där riksdagsledamöter och partier säljer sina röster till högstbjudande!
Citera
2021-07-03, 21:13
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Absolut mycket kommer att ske inom kriminalpolitiken det som sossarna förhalar av hänsyn till Mp som inte vill ha hårdare tag mot buset. Mp styr S och nu gör C det också. V är sura för att ingen lyssnar på dem längre.

Varför hände inget under M styre för några år sen bara?
Citera
2021-07-03, 21:16
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ja, det visar på ytterligare effekter av det odemokratiska spelet som pågått och pågår.
En enskild person som är för tokig för att platsa i V ska diktera hur landet styrs.

Det finns många i V som är mycket tokigare. Hon blev utesluten för att hon vill stoppa hedersförtrycket vilket V tycker är rasism, inte tokigt.
Citera
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grevelesevi
Punkt 6 svider nog mest. De får skriva in att en ny punkt i Jöken att Vänsterpartiet inte ska ha något som helst inflytande under mandatperioden förutom Kakabaveh som ska ha 5 punkter.
Nä detta blir för farsartat, men roligt på något vis.

Listan var helt ok för att komma ifrån en vänsterpartist.

Punkt 6 betyder ju bara att man ska ta bort en punkt ur JÖK:en. Problemet blir om Kakbaveh insisterar att man ska genomföra punkt 1 och verkligen stoppa vinsterna i välfärden.

Eftersom Kakabaveh inte längre tillhör V borde förnedringsklausulen i JÖK:en inte vara något problem.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Hon vek ju inte ner sig när det gällde frågan om hedersförtryck utan framhärdade till den grad att hon blev utesluten av partiet. Det talar ju för att hon har ryggrad och mod.

Jag tycker att det är hysteriskt roligt att det sitter en politisk vilde i riksdan som, enligt modell från Annie Lööf, berättar vad det kostar att köpa hennes röst. Tacka Annie för den nya svenska modellen där riksdagsledamöter och partier säljer sina röster till högstbjudande!

Det här håller jag med om är riktigt festligt hade Ulf koll på detta när han lade WO? Jag tror inte hon backar en millimeter om resultatet blir extraval.

Undrar om Stefan har huvudvärk nu?
Citera
2021-07-03, 21:18
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ja, det visar på ytterligare effekter av det odemokratiska spelet som pågått och pågår.
En enskild person som är för tokig för att platsa i V ska diktera hur landet styrs.
Fast så är det ju inte.

En statsminister måste helt enkelt tolereras av en riksdagsmajoritet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in