2021-07-03, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tramsigkille
Uran problem, han har hämtat laster på 100 tals kilo kola osv

En sak jag funderat på - vad händer när de gör beslag på en större last under transport, tex om det ligger i en container på båten eller hamnen, eller i samband med överlämnande. Delar köpare och säljare på risken eller tvingas köparen betala i alla fall? Eller tvärtom.
Om köparen ska stå för kalaset oavsett behöver han ju ha reserver att bli av med hela priset utan att få någon intäkt...
De flesta, utom Ndrghetan kanske, gissar jag får casha upp i förväg, åt minstone en delbetalning? (För stora partier alltså). Eller att någon familjemedlem besöker säljaren som "pant"/säkerhet.

Behåller säljaren förskottsbetalningen då?
Eller det kanske bara är djungelns lag - den svagare måste betala?
Senast redigerad av TigerKid2 2021-07-03 kl. 18:33.
Citera
2021-07-03, 20:09
Avstängd
Har sagt tusen gånger att han inte är god för några 100 miljoner, har också sagt att han inte har några jävla kontakter med Drangetha eller vadfan ni vill kalla det. Att ni lyssnar på tramsigkille är bara tramsigt.

Han säger även att han styrde malmö med M falangen, de har inte kört i samma race sen kriget mellan M-K för Dani och hans crew ville inte provocera utan köra vidare lugnt och tjäna pengar trots flera attentat mot de.

När Dani "vägrade" ställa upp i konflikten så slutade de jobba med varandra.

Det är fakta.
Citera
2021-07-03, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
En sak jag funderat på - vad händer när de gör beslag på en större last under transport, tex om det ligger i en container på båten eller hamnen, eller i samband med överlämnande. Delar köpare och säljare på risken eller tvingas köparen betala i alla fall? Eller tvärtom.
Om köparen ska stå för kalaset oavsett behöver han ju ha reserver att bli av med hela priset utan att få någon intäkt...
De flesta, utom Ndrghetan kanske, gissar jag får casha upp i förväg, åt minstone en delbetalning? (För stora partier alltså). Eller att någon familjemedlem besöker säljaren som "pant"/säkerhet.

Har du bra relationer med dina leverantörer,och de vet du är god för pengarna om nåt sker,så brukar de va ok lägga en handpeng bara.
Men e det så du ska göra en första affär på 100kg..all Up front
Citera
2021-07-03, 21:10
Avstängd
Intressant iaktegelse i den förundersökningen är att på sida 213 så stoppas en bil där tillsammans med Youssef Penaber är även Valdet Kupa och ett par från Ali Khan familjen.
Citera
2021-07-03, 22:02
Medlem
Biggedys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q---
Intressant iaktegelse i den förundersökningen är att på sida 213 så stoppas en bil där tillsammans med Youssef Penaber är även Valdet Kupa och ett par från Ali Khan familjen.

Snyggt iakttaget. Valdet Kupa har jag inte ens hört talas om eller att det har skrivits något om sedan jag läste boken maffiakrig. Det måste vara snart 10 år sedan. Jag tog nog förgivet att den mannen var död sedan länge. Har för mig att han i boken framstod som en av dom mer sympatiska, pratade och skämtade med reportern efter någon rättegång. Kan dock ha fel.

Någon info vad han håller på med idag?
Citera
2021-07-03, 22:06
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Biggedy
Snyggt iakttaget. Valdet Kupa har jag inte ens hört talas om eller att det har skrivits något om sedan jag läste boken maffiakrig. Det måste vara snart 10 år sedan. Jag tog nog förgivet att den mannen var död sedan länge. Har för mig att han i boken framstod som en av dom mer sympatiska, pratade och skämtade med reportern efter någon rättegång. Kan dock ha fel.

Någon info vad han håller på med idag?

Tyvärr inte, vad jag vet har han hållt ganska låg profil, men tydligen inte om han nu dyker upp med dessa figurer, sedan att även Mirza ska ha blivit beskjuten i Tyskland nyligen, inte omöjligt att han är ute efter att få sin hämnd kanske?

Märkligt dock att folk i samröre med Dani har relationer med Vali, även om Dani ej är i direkt anslutning till Mirza så är de fortsatt barndomsvänner, och även Dani fick sina bilar sprängda och beskjutna av Vali på Söderkulla när det begav sig.

Jag skulle inte kalla Vali sympatiskt, det måste vara deras storebror Mevlur som det syftades på, det var en fantastisk kille som tyvärr fick sätta livet till pga att sin brorsa gapade efter mer än han kunde hantera.
Citera
2021-07-03, 22:19
Medlem
Biggedys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q---
Tyvärr inte, vad jag vet har han hållt ganska låg profil, men tydligen inte om han nu dyker upp med dessa figurer, sedan att även Mirza ska ha blivit beskjuten i Tyskland nyligen, inte omöjligt att han är ute efter att få sin hämnd kanske?

Märkligt dock att folk i samröre med Dani har relationer med Vali, även om Dani ej är i direkt anslutning till Mirza så är de fortsatt barndomsvänner, och även Dani fick sina bilar sprängda och beskjutna av Vali på Söderkulla när det begav sig.

Jag skulle inte kalla Vali sympatiskt, det måste vara deras storebror Mevlur som det syftades på, det var en fantastisk kille som tyvärr fick sätta livet till pga att sin brorsa gapade efter mer än han kunde hantera.

Precis, du har bättre koll än vad jag har såklart. Aldrig ens varit i Malmö men vad jag fått för mig är att det är en relativt liten stad och isåfall måste det vara ganska lätt att springa på gamla fiender på stan.

Kan mycket väl vara Mevlur jag tänkte på. Även namnet Elvis P dyker upp i huvudet, har för mig att han gjorde ett starkt intryck. Offtopic men boken var iallafall riktigt bra, borde göras en uppföljare. Vet inte om Dani J nånsin nämndes i den.
Citera
2021-07-03, 23:44
[quote=Q---|76443309]Har sagt tusen gånger att han inte är god för några 100 miljoner, har också sagt att han inte har några jävla kontakter med Drangetha eller vadfan ni vill kalla det. Att ni lyssnar på tramsigkille är bara tramsigt.

Han säger även att han styrde malmö med M falangen, de har inte kört i samma race sen kriget mellan M-K för Dani och hans crew ville inte provocera utan köra vidare lugnt och tjäna pengar trots flera attentat mot de.

När Dani "vägrade" ställa upp i konflikten så slutade de jobba med varandra.

Dani alltid varit med mirtez o mirza, även bakom kulisserna win win investering. Mer förut, men större grejer på senare tid. Dani är god för mer än du någonsin kan ana. Båtar, fastigheter, klubbar, restauranger, bilar, bitcoin, valuta, smycken, släktingars och familj hus och lägenheter, vänners företag osv. denna snubben är helt annan nivå i,tankesätten och det gjorde han till malmös skånes största utan snack. Jag har folk som är inne i vissa kretsar, så gå göm dig. Alla vill blanda sig med dani,för alla vet att dani vet hur man gör pengar och är alltid korrekt. Han får folk att rensa folket det kliar i ögonen på som,försöker göra fulingar, ex mekky och hans liga.
Senast redigerad av Tramsigkille 2021-07-03 kl. 23:49.
Citera
2021-07-03, 23:51
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2

Berors helt på vem och vem och vilka kontakter osv osv. Oftast en summa innan och går lasten igenom kommer resterande betalning, vi snackar om kopiösa mängder.
Citera
2021-07-04, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bjornesmagasin2
Japp går ej o ens jämför dem två, helt o,möjligt men enkel slutsats : Dani J var och är väldigt intelligent, han har alltid gjort sin business som ett proffs,dragit till sig minimal uppmärksamhet, lagt pengarna på hög utomlands samt sparat undan pengarna smart och tvättat dom vita genom sina gigantiska fastighetsaffärer bl.a, hade det inte varit för cancern Mekky och hans fimpplockande slynor hade Dani kanske aldrig blivit upptäckt, och Dani J vann kriget med minimala förluster utan stress!!!
Sen har vi lille dvärgen Mekky: Mekky är den typiska springishoran som genom tur och sitt ökenbeetende lycka klättra upp i hierarkins stege ,han kom väl upp typ halvvägs upp i stegen om man mäter i "Malmö standard", men han är absolut inte intelligent han e som sagt en låg intelligens schimpans som hade mycket flyt och använde sig av våldsamt men ytterst amatörmässigt våld, och hur gick de till slut för kräket? Jo de vet vi ju redan, rätt åt Kamelryttaren som kommer sitta i 30-40 år i spanska fängelser och ruttna resten av hans patetiska liv!!!!han är där han hör hemma nu

Hur är du så säker att dom kommer bli dömda så pass länge?
Citera
2021-07-04, 00:26
Medlem
Någon som har insyn i läger i Spanien? Såg att någon skrev dom/han har mobil och mår bra där inne. Men vad vet vi om hur det går? Är utredningen påväg mot mål eller kommer det dröja innan rättegång? Gått väl snart 3 år
Citera
2021-07-04, 01:07
Medlem
bjornesmagasin2s avatar
Ledsen om jag lägger upp denna, men här skriver en tidning totalt filterlöst om att detta mycket riktigt är den gamla fejden mellan Masovic familjen vs Kupa familjen, en ytterst intressant sak är att enligt denna tidningen började konflikten kan ha börjat så tidigt somnån gång i mitten av 90-talet med andra ord det var falangerna äldre familjer och släktingar som faktiskt redan hade en fejd flera år innan dom yngre i vardera falang påbörjade kriget i Malmö!! Och det visa sig att Kupa familjen/nätverket la aldrig av som folk trodde, dom gick under jorden flyttat det mesta av verksamheten till Balkan och Tyskland där dom på senare tid blivit en av dom mäktigaste narkotika ligorna i hela regionen och har tydligen tjänat enorma summor på att både smuggla in kokain & hasch i Europa för att sedan skicka leveransen längre ner dör fotsoldaterna sålde de vidare, Masovic familjen mirza inräknad försvann aldrig heller eller "försvagades" tvärtom har dom gått till otänkbara nivåer, nämns inte exakt vad dom gör men det nämns tydligt att dom är en maktfaktor , en typ av frilansare som koordinerar och agerar mellanhand/ kontakt/ pengatvätt åt flera stycken internationella maffia organisationer/drogkarteller, , jobbar ni princip åt alla som e beredda att betala rätt pris och som anses värda deras tid o cash more or less, nämndes aldrig riktigt vad för typ av business som menas , men dom blir snuskigt rika iallafall det är en sak som är säker!! detta innebär alltså vilka speciellt område i undre världen gör dom så ytterst värdefulla att dom största kartellerna och maffior betalar dom i masovic familjen för att hjälpa dom med väldigt specifika projekt, som sagt sätt artikeln så den översätts till engelska eller svenska, riktigt intressant som artikel med info som många ej hade en aning om och hur de började samt varför konflikten återupplivas, redan under 90talet och fram till nu inför dom yngre och deras familjer flytta hem till Balkan igen så har faktiskt både masovic sidan vs Kupa sidan blivit ännu större konkurrens, båda hade och har sin bas nere i Bosnien, Serbien ,Kosovo,och Albanien, under några år kunde dom hålla konflikten nerkyld trots att dom var konkurrenter även i sina hemländer, vad jag förstod eskalerade konflikten väldigt nyligen när båda familjerna började storsatsa nere i Tyskland, där den redan bittra rivalititen förvärrades och blev nu återaktiverad och nu denna gången bryr dom sig inte lika mycket nu är dom inriktade på ta över mark i Tyskland, och Balkan och dom vill säkerligen passa på att lansera sig i länder som t.ex Frankrike, Belgien, Holland o Spanien, för har ju funnits enstaka balkanligor som tillifrån gjort business i dom länderna förut, men inte på denna nivån dock, som sagt verkligen värt o översätta !!
https://informer.rs/hronika/vesti/61...ni-novopazarci
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in