2021-07-03, 17:15
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Så heter den ja. I USA pushar man för även för Remdesivir som har mycket sämre data än Ivermectin, men kostar 3000$/dos.

Vi får se om detta också blir en sanning efter 6-8 månader som de andra galna ”konspirationsteorierna”...

Remdesivir hade kanske fungerat om man gett det väldigt tidigt. Men då den måste injiceras är den ju klart olämplig att använda i stor skala som tidig behandling.

Ja, det är väldigt svårt för big pharma att skapa något nytt som fungerar i närheten så effektivt som Ivermectin och som samtidigt har extremt bra säkerhetsprofil o är lätt att inta som tablett.

Molnupiravir kommer ju knappast gå att använda profylaktiskt med sina cancerogena egenskaper.
Citera
2021-07-03, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clowerzs
Jag läste igår här på Flashback nånstans att om man dör 3 veckor efter man fått vaccin så blir man bara rapporterad som död i covid. Stämmer inte det?

Det finns andra saker man kan dö av än covid. Men har hört det med. Covid siffrorna skrivs hela tiden upp och dom som dör av vaccinet skrivs helst inte alls om.

Jag förespråkar transparens .
Citera
2021-07-03, 17:44
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Snacka om att blanda äpplen med kokosnötter för att få ihop den hypokondriska logiken?

När du svarar på det viset får man intrycket av att du känner dig pressad och inte har några vettiga svar att ge.
Citera
2021-07-03, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Remdesivir hade kanske fungerat om man gett det väldigt tidigt. Men då den måste injiceras är den ju klart olämplig att använda i stor skala som tidig behandling.

Ja, det är väldigt svårt för big pharma att skapa något nytt som fungerar i närheten så effektivt som Ivermectin och som samtidigt har extremt bra säkerhetsprofil o är lätt att inta som tablett.

Molnupiravir kommer ju knappast gå att använda profylaktiskt med sina cancerogena egenskaper.

Ok. Är inte något inläst på Molnupiravir. Men att Ivermectin har en väldigt bra säkerhetsprofil, och har väldigt bra övrig data står ju klart. Att det även är väldigt billigt borde vara något positivt, men är i detta fallet dess akilleshäl.
Citera
2021-07-03, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Du menar att ”Big Pharma” även styr partiet i kina?
Nu får ni nog ge er snart!

Det är ju DU som drar den slutsatsen.
Citera
2021-07-03, 19:00
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
Då har du inte bläddrat tillräckligt långt bak din rövhål....

Det har du rätt i. Jag letade inte igenom alla 486590 inlägg före ditt inlägg. Jag bara tittade efter vem det var som tog upp Spanska sjukan i ordväxlingen ifråga.

Men jag är väl medveten om att Spanska sjukan har nämnts i tråden förut. Jag har själv jämfört med Spanska sjukan beträffande dom ekonomiska aspekterna av en epidemi.

Citat:
Jag är fundementalt emot att jämföra C19 med Spanska sjukan då de inte går att jämföra på något sätt.. C19 är inte i närheten av de dödstal som Spanska Sjukan skördade.. jag har tom visat på uträkningar baserat på tillgänglig data och som ingen av er Vaccinfanatiker kunde invända emot.. ni kom endast med ert raljerande när argumentet tryter.

Ja, jag raljerade mot "kurt-sune"s inlägg, eftersom hans inlägg är så otroligt onyanserade. Dom enda aspekterna som räknas enligt "kurt-sune" är metabol hälsa, kost och motion.

Citat:
Då fåntratten drog upp hur många som dött av Spanska sjukan så var jag nyfiken vad som stoppade den spridningen då vaccin inte fanns...

Jag har lagt in en anspråkslös liten gissning att Spanska sjukan avtog genom att befolkningen byggde upp immunitet genom infektion.

Citat:
... där tog argumenten slut.

Säger du, efter att ha lagt fram argumenten "din rövhål", "er Vaccinfanatiker" och "fåntratten".
Citera
2021-07-03, 19:47
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Nej. Inte heller hjälper god hälsa nämnvärt mot bilolyckor, knivhugg, skott i huvudet, ebola, bett från giftormar och en mängd andra saker.

Däremot hjälper det vid covid-19 infektion. De enda som dör av covid19-infektion är nämligen personer med svag hälsa oftast orsakad av långtgående kostrelaterade sjukdomar.

Covid-19 är inte samma sak som något av de saker jag nämnde ovan, vilket betyder att vad som gäller för dessa saker inte nödvändigtvis också måste gälla för covid-19 och tvärtom.

Så nu är frågan, klarar din hjärncell av att ta in så här pass avancerad information eller blir det kortslutning?
God hälsa kan hjälpa dig att överleva trauman, gift, sjukdomar etc, då det ger dig en bättre marginal.

Ingen normalt tänkande sund människa skulle dock komma på tanken att föreslå c-vitamin som skydd mot pistolkulor, eller D-vitamin som skydd mot AIDS, eller lågt BNI som skydd mot benbrott. Vad gäller Covid, tycks dock konspirationsteoretikarna på Flashback gjort gemensam sak med kvacksalvare och häxdoktorer.

Finns inte ett enda jävla land på hela planeten där parlamentet föreslagit LCHF-kost som ett alternativ till social distansering, munskydd och vaccin. Är man så jävla pantad att man tror, att man inte behöver skydda sig mot Covid19, eftersom "man tar hand om sin hälsa" är det bara ett kvitto på att man är totalt jävla dum i huvudet.
Citera
2021-07-03, 20:08
Medlem
Hrass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Är man så jävla pantad att man tror, att man inte behöver skydda sig mot Covid19, eftersom "man tar hand om sin hälsa" är det bara ett kvitto på att man är totalt jävla dum i huvudet.
En influensa kan också slå hårt även om man är vältränad. Risken att man blir rejält sjuk är precis som med Covid helt astronomiskt mikroskopisk. Behovet att "skydda sig" är så klart inverst beroende. Det är nästan vansinnigt att på något sätt planera sitt liv efter detta.
Citera
2021-07-03, 20:15
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Men lägg ner din pajas.

Spanska sjukan tog uppenbarligen död på en massa unga och friska människor, så nej att lägga om kosten och börja motionera hade sannolikt ingen som helst effekt på den sjukdomen. Det är inte heller någon som har påstått det.

Vad gäller Covid-19 däremot, så är den metabola hälsan bevisligen mycket betydelsefull för utfallet vid en infektion, det visar precis all data. Medelålder 82-84, över 95% döda svårt sjuka i andra sjukdomar och/eller kraftigt överviktiga vid dödstillfället. Unga och friska, människor utan metabola sjukdomar etc, märker knappt av detta virus. Så, uppenbarligen hjälper det ganska rejält att vara vid god hälsa om man vill slippa dö eller bli svårt sjuk av detta. Förnekar man det vid det här laget, ja då har man uppenbarligen lägre IQ än vad man har BMI.

Orsaken till Covid-19 ÄR helt enkelt dålig folkhälsa, och inte ett influensa-virus.

Nej. Grundorsaken till epidemin är ett experiment som rymde från virusinstitutet i Wuhan. Det allmänna hälsotillståndet är en aspekt av hur hårt en individ drabbas av virusinfektionen, men att säga att dålig folkhälsa är grundorsaken, är bara kvalificerat trams.

Citat:
Detsamma kan inte sägas om spanska sjukan. Varför? Jo därför att, säg efter mig, COVID 19 OCH SPANSKA SJUKAN ÄR INTE SAMMA SAK.

Vi tar det en gång till. COVID 19. OCH. SPANSKA SJUKAN. ÄR. INTE. SAMMA. SAK.

Förstått?

Jag vet att Covid-19 och Spanska sjukan inte är samma sak. Mitt inlägg var mest ett sätt att peka på skribenten "kurt-sune"s besatthet av kost och motion som dom enda intressanta aspekterna av epidemin.

Citat:
Covid-19 skyddar man sig mot genom en bra hälsa vilket man får genom en bra kost och livsstil. Det betyder INTE att en bra hälsa och livsstil också är effektivt skydd mot precis allt annat i världen. Som spanska sjukan, bilolyckor, knivhugg, skottskador, dödliga bett från giftiga djur etc.

Det är dags att sluta jämföra det patetiska fjantviruset som denna tråd handlar om med spanska sjukan. Det är för helvete den mest hjärndöda jämförelsen i världshistorien. "Åh med spanska sjukan blev det så här det måste betyda att det kommer bli så nu också "

Suck, sån idioti.

Betydligt mer rimligt hade varit att jämföra covid med asiaten 1957-68 eller hongkongviruset 1968. Dessa två pandemier var för övrigt inte ett dugg mildare än covid-19, men att hålla på stänga ner världen fanns inte på kartan för det. Inte ens skolorna stängde trots att 2/3 av skolklasserna var hemma sängliggande. Tur för IMBILDEN och hans likasinnade att han inte levde då...

Du glömde ditt viktigaste argument. Ditt inlägg innehöll inte någon anklagelse om urinläckage.
Citera
2021-07-03, 20:28
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Nej. Grundorsaken till epidemin är ett experiment som rymde från virusinstitutet i Wuhan. Det allmänna hälsotillståndet är en aspekt av hur hårt en individ drabbas av virusinfektionen, men att säga att dålig folkhälsa är grundorsaken, är bara kvalificerat trams.

Jag vet att Covid-19 och Spanska sjukan inte är samma sak. Mitt inlägg var mest ett sätt att peka på skribenten "kurt-sune"s besatthet av kost och motion som dom enda intressanta aspekterna av epidemin.

Du glömde ditt viktigaste argument. Ditt inlägg innehöll inte någon anklagelse om urinläckage.

Japp, det där om urinläckaget saknade man ju. Dessutom har ju pajasen fel. Man införde begränsningar och restriktioner även på den tiden. Exempelvis var det besöksförbud på sjukhusen under vintern 1968/1969 pga den höga smittspridningen.
Citera
2021-07-03, 20:45
Bannlyst
Kommer man in i Norge nu?
Citera
2021-07-03, 21:29
Medlem
virvelbaggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koko2
Kommer man in i Norge nu?
I Sverige fortsetter smittetallene å synke. Kun seks av landets 21 regioner ser ut til å bli røde fra mandag av. På samme tid for en uke siden var 14 regioner røde.

Fra følgende regioner må du fortsatt i karantene når du reiser over grensa til Norge igjen.

Jönköping
Kronoberg
Blekinge
Norrbotten
Värmland
Kalmar
https://www.nrk.no/norge/fra-mandag-farges-store-deler-av-europa-gront-1.15560213
Är du bosatt i EES/Schengen och har fullvaccinerats mot Covid-19 eller tillfrisknat från Covid-19 under de senaste sex månaderna kan du resa till Norge när du kan dokumentera detta på ett tryggt och kontrollerbart sätt.

Du kan också resa in i Norge utan att sitta i karantän om du bor i en ”grön” region eller land. För att detta ska gälla måste du ha befunnit dig i den ”gröna” regionen i 10 dagar före inresa i Norge. Du måste även framlägga bevis om att du bor i ”grön” region.
https://www.visitnorway.se/planera-resan/coronaviruset-och-resor-till-norge/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in