2021-07-03, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Nej, det är inte färdigt än. Långt ifrån.
Det är en jätteutredning som från början till slut har kantas av jäv och mystiska omständigheter.
Polisen har inte gjort sitt jobb.
Om det upptäcks att Knatte känner Tjatte som känner Fnatte, då blir det inte bra.
Det är polisens förbannade skyldighet att jobba för att brottsoffer ska få upprättelse.
Är det vanligt att åklagare måste påpeka flera gånger att ALLA kläder ska undersökas, inte bara styckevis och delt?
En eloge till Åsa Hiding och Therese Johansson som har jobbat i motvind.

Tyvärr är det inte över än, fortfarande så är det så att HD, BA, SOA och JG har skyddat Stefan Davidsson. Ska det inte utredas?
Jag är inte nöjd, för när det handlar om skuld, så är inte HD så oskuldsfull.
Återstår att se om hon flyttar tillbaks så hon bor ett stenkast från Lenas barn. Igen. Usch.

Tvivlar på att hon själv vill bo i området med alla grannar som vet det mesta. Kommer hon att ha råd med lån, villautgifter mm? Kåken är från -38 och då brukar det bli underhållskostnader. HD kanske blir sjukskriven.
Citera
2021-07-03, 11:17
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Att HD "krossat glas och gick på det" kommer från SD till LW.

Jag tror att det var betydligt överdrivet från SD:s sida. Litar inte ett ögonblick på vad den "mannen" avslöjar för de resp "fruarna".

Skulle inte förvåna mig att sanningen är den att HD tappade ett glas som gick sönder och att hon råkade trampa på en skärva.

Att natta barn som går i högstadiet... tycker du att det är konstigt att se till att de kommer i säng inför en skoldag? Att de har sovtider?

Tillägg

Jag förstår inte varför du behöver se HD i svart/vitt!

Som jag ser det så verkar hon iaf bry sig om barnen. Tex bara någon vecka innan resan när SD var i luven på ett av barnen. HD tar barnen i försvar och ber SD åka hem och krama dottern.

Att HD vill, när hon tar ut skilsmässa, att barnen ska få bo kvar i området (även med sin pappa) med sina kamrater/klasskompisar är som jag ser det, för att barnen inte ska behöva lida så mycket för att de går isär. Den tanken var god!

Sen... så ser/tror jag också att HD vet bra mycket mer och att hon mörkar/ljuger i sina förhör.
Ta det med notknapparen, ni får säkert mer utbyte av varandra via att normalisera det som finns runt HD.
Att hon var sund och god som mor.

Men btw var det en sak du tog upp där hon ånyo har barnen som argument (förutom städ, radering, att SD ska behålla huset) - dvs att flytta 60 meter fr LW.

Vilket är weird eftersom hon utsätter barnen för fara:
Samtidigt säger nämligen psykfallet HD att LW är psykiskt sjuk, läskig och att det inte går att lita på vad hon tar sig till.
Citat:
Jag förstår inte varför du behöver se HD i svart/vitt
Jag ser HD som misstänkt och kommer därmed inte se henne som ett hjärntvättat offer där i stort sett allt hon gör åläggs SD som likväl gått på repeat.
Hur weird han än är och oavsett att han är mördare. För det är han.
Senast redigerad av develi 2021-07-03 kl. 11:24.
Citera
2021-07-03, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Jag begriper överhuvudtaget inte (och kommer nog aldrig att begripa) hur SD som långvarigt mordmisstänkt kunde bete sig så urbotat dumt åt i HovRätten som han då gjorde när han plötsligt och vid det aktuella tillfället fick ordet och sade:

Citat SD: "Om jag hade begått brottet så hade polisen inte förstått det, då hade det sett ut som en olycka, jag blir nästan förnärmad när man tror att jag har gjort detta, jag är smartare än så" ... slut citat/

Lika idiotiska var uttalanden som SD använde sig av i början av polisens och åklagarnas utredning vid olika tillfällen som till exempel:

Citat SD: "Dom har ingenting på mig" ... slut citat/

Citat SD: "Dom kommer aldrig att klara upp det här mordet" (mordet på LW) ... slut citat/

Citat SD till JG: "Bara jag vet om jag har dödat "Soft" (LW), ni andra kan bara gissa ... slut citat/

Mvh/JM.

Ja, så urbota korkat och typiskt narcissistiskt. Han kunde inte låta bli att framhäva sin egen (inbilllade) förträfflighet och han grävde verkligen sin egen grav.
Citera
2021-07-03, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ta det med notknapparen, ni får säkert mer utbyte av varandra via att normalisera det som finns runt HD.

Men btw var det en sak du tog upp där hon ånyo har barnen som argument (förutom städ, radering, att SD ska behålla huset) - dvs att flytta 60 meter fr LW.

Samtidigt säger nämligen psykfallet HD att LW är psykiskt sjuk, läskig och att det inte går att lita på vad hon tar sig till.

Jag ser HD som misstänkt och kommer därmed inte se henne som ett hjärntvättat offer där i stort sett allt hon gör åläggs SD som likväl gått på repeat.

Själv skulle jag aldrig utsätta mig för problemen som lär följa efter hela den här gräsliga historien, genom att bo kvar. Hur kul är det att ha brännande, frågande och anklagande blickar i ryggen från grannar?

Undrar om det är barnens eller HDs önskan att bo kvar i sitt barndomshem.
Varför det skulle vara så viktigt fattar inte jag, härifrån min horisont. Kompisar, okej, men barn är följsamma. Kanske de kunde gå kvar i sin gamla skola, men en bit från Nya Hjärsta?

Barn kan vara oerhört elaka mot varandra och pga SDs dårskap kan barnen tvingas genomlida skitsnack och utanförskap. Icke att förglömma.

HD verkar leva i en utopisk dröm om kärnfamilj och allt annat runt omkring en sådan. I vilket fall som helst har paret D ställt till all skit själva och nu är ju SD dessutom stendöd.
Citera
2021-07-03, 11:56
Medlem
Citat:

Du är väldigt svart vad gäller HD.

Att hänvisa mig till en annan trådskrivare "för utbyte", hur tänker du där? Är det vad tråden går ut på, att som du verkar tycka att trådskrivare bara ska tala med de som har samma uppfattningar om en del i fallet? För din kännedom har jag och nötis inte samma uppfattningar i allt, men det går att diskutera ändå (med de flesta).

Tycker du att det är märkligt att natta barn som går i högstadiet och att de ska ha bestämda sovtider?

Tycker du att det är märkligt att en förälder som väljer att skilja sig tycker att barnen ska få bo kvar i samma område för att kunna ha sina vänner kvar i skolan och på fritiden?

Tror du på allvar att det SD berättade för LW att HD krossat ett glas och trampat i det med flit?

Vet inte om jag behöver upprepa... HD ljuger, vet mer än vad hon säger i förhör, det är jag övertygad om.

Du ser HD som misstänkt, för exakt vad?
Citera
2021-07-03, 11:59
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

Allt är inte genomsvart eller helvitt.

Det finns nyanser mellan dessa, och vad du nu gör är att katogorisera vår bild i ett fack; det helvita facket. Det är ett svart-vitt tänkande du utgår från.

Lika svart som HD blir för dig, lika vit blir hon för oss enligt dig.

Denna bild stämmer inte enligt mig. Som jag ser det finns det många nyanser här, vilket Tufsan också påpekar.

Att se HD som misstänkt är en sak.
Ditt sätt att svartmåla exakt allt HD gör och står för känns lika svart som vissa målar Lena och därmed också drar in allt mellan himmel och jord.

Ett sådant svar- vitt tänkande är farligt.
Farligt för individen, i gruppen och farligt i samhället.

Till och med farligt i en tråd som här på flashback, det eftersom man påverkar andra människor.
Citera
2021-07-03, 12:05
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Allt är inte genomsvart eller helvitt.

Det finns nyanser mellan dessa, och vad du nu gör är att katogorisera vår bild i ett fack; det helvita facket. Det är ett svart-vitt tänkande du utgår från.

Lika svart som HD blir för dig, lika vit blir hon för oss enligt dig.

Denna bild stämmer inte enligt mig. Som jag ser det finns det många nyanser här, vilket Tufsan också påpekar.

Att se HD som misstänkt är en sak.
Ditt sätt att svartmåla exakt allt HD gör och står för känns lika svart som vissa målar Lena och därmed också drar in allt mellan himmel och jord.

Ett sådant svar- vitt tänkande är farligt.
Farligt för individen, i gruppen och farligt i samhället.

Till och med farligt i en tråd som här på flashback, det eftersom man påverkar andra människor.
Jo, jag har hört det till leda från dig, Firesnake och Tufsankatt.

Kan dock tillägga att du inte är den rätte att diskutera svartvitt tänk och komma med pekpinnar med tanke på att du verkligen satt HD i en viss nisch där hon styrs av SD.
Nyanserat?

Jag har klarat mig galant på fb, så ägna dig du åt ämnet i sak så sköter jag mitt.

Jag kommer tyvärr inte byta åsikt om HD, jag ser henne som suspekt och inte överväga att resonera som dig vilket du föreslagit för en kort tid sen.
Senast redigerad av develi 2021-07-03 kl. 12:55.
Citera
2021-07-03, 12:05
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Du är väldigt svart vad gäller HD.

Att hänvisa mig till en annan trådskrivare "för utbyte", hur tänker du där? Är det vad tråden går ut på, att som du verkar tycka att trådskrivare bara ska tala med de som har samma uppfattningar om en del i fallet? För din kännedom har jag och nötis inte samma uppfattningar i allt, men det går att diskutera ändå (med de flesta).

Tycker du att det är märkligt att natta barn som går i högstadiet och att de ska ha bestämda sovtider?

Tycker du att det är märkligt att en förälder som väljer att skilja sig tycker att barnen ska få bo kvar i samma område för att kunna ha sina vänner kvar i skolan och på fritiden?

Tror du på allvar att det SD berättade för LW att HD krossat ett glas och trampat i det med flit?

Vet inte om jag behöver upprepa... HD ljuger, vet mer än vad hon säger i förhör, det är jag övertygad om.

Du ser HD som misstänkt, för exakt vad?

Se att du hann före mig här.
Jag håller med dig i allt här.
Citera
2021-07-03, 12:12
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Jo, jag har hört det till leda från dig, Firesnake och Tufsankatt.

Kan dock tillägga att du inte är den rätte att diskutera svartvitt tänk och komma med pekpinnar med tanke på att du verkligen satt HD i en viss nisch där hon styrs av HD.
Nyanserat?

Jag har klarat mig galant på fb, så ägna dig du åt ämnet i sak så sköter jag mitt.

Jag kommer tyvärr inte byta åsikt om HD, jag ser henne som suspekt och inte överväga att resonera som dig vilket du föreslagit för en kort tid sen.

Det är ingen som tvingar dig att byta åsikt.

Om man inte kan diskutera i tråden trots olika åsikter, då är det helt meningslöst att diskutera.

Du anser att man ska tåla att bli ifrågasatt (på ditt sätt som är väldigt aggressivt och med nedsättande epitet) medan om du själv blir ifrågasatt, både slingrar du dig ur ämnet och vrider på det hela så det knappt går att följa en tanke du har.

Om var och en bara sköter sitt, då kan vi ju inte mötas i en diskussion!

Du gör exakt såsom @Firesnake skrev: klistrar på mig (och andra) åsikter som jag inte har. Det är verkligen konstigt om du vet bättre än jag själv om vad jag tror om HD.
Citera
2021-07-03, 12:13
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Själv skulle jag aldrig utsätta mig för problemen som lär följa efter hela den här gräsliga historien, genom att bo kvar. Hur kul är det att ha brännande, frågande och anklagande blickar i ryggen från grannar?

Varför det skulle vara så viktigt fattar inte jag, härifrån min horisont. Kompisar, okej, men barn är följsamma. Kanske de kunde gå kvar i sin gamla skola, men en bit från Nya Hjärsta?

Barn kan vara oerhört elaka mot varandra och pga SDs dårskap kan barnen tvingas genomlida skitsnack och utanförskap. Icke att förglömma.

HD verkar leva i en utopisk dröm om kärnfamilj och allt annat runt omkring en sådan. I vilket fall som helst har paret D ställt till all skit själva och nu är ju SD dessutom stendöd.
Ja, det undrar jag också.
Nu har hon återtagit huset ordagrant, om än som förmyndare.
Har aldrig hört om nån som tar ut skilsmässa och har fokus samt lägger in pengar för att rädda huset.
Såg nån siffra i tråden, över en halv mille han var skyldig henne efter separationen.
Stämmer det?

Nu kan hon måla över väggfärgen Soft, hon tillfrisknande ju raskt år 2015 enligt LW, från zombie då en skilsmässa var nära och han ordnade rum åt bonusbarnen.
Hon åt antipsykotika sen tre år så de verkar ha gjort mån.
Senast redigerad av develi 2021-07-03 kl. 12:23.
Citera
2021-07-03, 12:20
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det är ingen som tvingar dig att byta åsikt.

Om man inte kan diskutera i tråden trots olika åsikter, då är det helt meningslöst att diskutera.

Du anser att man ska tåla att bli ifrågasatt (på ditt sätt som är väldigt aggressivt och med nedsättande epitet) medan om du själv blir ifrågasatt, både slingrar du dig ur ämnet och vrider på det hela så det knappt går att följa en tanke du har.

Om var och en bara sköter sitt, då kan vi ju inte mötas i en diskussion!

Du gör exakt såsom @Firesnake skrev: klistrar på mig (och andra) åsikter som jag inte har. Det är verkligen konstigt om du vet bättre än jag själv om vad jag tror om HD.
Du har bett tråddeltagare att överväga din åsikt:
Citat:
Jag tycker att en och var också skulle behöva granska sig själva och tänka på att det finns en möjlighet att det jag tror kan stämma. Även om man tror annorlunda. En person som kan vara helt oskyldig till mordet, som har blivit kontrollerad av SD i åratal, som har psykisk ohälsa i botten.
Jag har svarat nej och oavsett om du fortsätter tjata kommer det inte ske.
Oavsett om du ältar svartvitt tänk.

Det här var outstanding:
Citat:
Du kan väl ändå vara nöjd hittills. Du har ju fått med dig så gott som alla i tråden på ditt tåg? Räcker inte det?
:
Citera
2021-07-03, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko

Utan att ta HD i försvar...

Men vid tiden HD valde att flytta och "lät" SD bo kvar i huset så hade inget mord ägt rum.

HD tog tydligen beslutet om skilsmässa och tyckte väl att barnen skulle få bo kvar i området. Att hon sedan köpte en lgh så nära LW (innan mordet) kanske var för att det inte finns så många lgh till salu i det området.
Dessutom tror jag inte att HD hade någon tanke på att LW skulle vara ett hot mot deras barn. Osämjan var mellan de vuxna... otrohet och geologgar.

Sen kan jag erkänna att jag är förvånad över att alla inblandade parter orkat bo kvar i området de sista åren.
Senast redigerad av Tufsankatt 2021-07-03 kl. 13:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in