2021-07-02, 19:28
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi

Jag har skrivit att JAG läser FUP och drar slutsatser alt reagerat på hur HD diskuterat kring barnen.

▪️Jag anser att det låter SKEVT att tala i termer att natta en 14-åring.

▪️Jag anser att det låter SKEVT att ha läggtid på en 14-åring.

Hon snarare förminskar än beter sig normalt är min åsikt. Speciellt när hon daltar med SD.

▪️Jag anser att det låter långsökt att tala om att få växa upp i huset som om det gällde små barn som förlorar sin barndom.
Om hon tagit ut skilsmässa är det en risk som är överhängande.

Redan nu är den äldsta på väg att stå på egna ben bortom huset.
"Utflugen ur boet" tycks du göra stor affär av när hon är på sitt 18:e år.

Det innebär varken att barn eller tonåringar inte ska erhålla fortsatt stöd, support eller släppas vind för våg. Varav du inte behöver överdriva som om det vore VM i föräldraskap.

▪️Jag anser även att ingen av dem verkar stabila som föräldrar, där är det nog tur att de har morföräldrarna som support och jag hoppas hon inte krossade och gick på glas när de var hemma. De har nog tillräckligt med att ha en så udda far när han går bananas som kontrollfreak.
Hon är fullt medveten om hur kass han är att hantera barnen men nog fan mjäkar hon om att hon älskar honom, han är en bra pappa när han är som värst.
Riktigt dåligt, hon borde ha markerat betydligt mer att det inte är ok.
Likaväl som när han dampar med bäbisen som nyfödd.
Jag är inte förvånad över att de hållit ihop i över 20 år. Der som ett team som göder rena dumheterna.

Men har du visat var HD skriver att hon nattar en 14-åring?
Citera
2021-07-02, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Men fick inte SD veta att man påbörjat husrannsakan på kvällen och då tagit med fem datorer och ett par shorts?
Mobilen togs väl vid förhöret?
Tror att de tog telefonen och gjorde husrannsakan under Stefans andra förhör, då han även fick sitta i en cell,samt hördes och delgav misstanke.
Huset var aldrig avspärrat, Stefan cyklade hem och sammanstrålade med HD som hade besök av pappsen, som av en outgrundlig anledning hade med sig lånelur och lånedator till turturduvorna.
Sen cyklade Steffe hem och HD kom med bilen, tog med Stefans packning, hans älskade blå tröja, sen bar det av mot landet i väst.. men de pratade inte någonting om Lenas försvinnande, de trodde att bilden var avlyssnad och att motellet var buggat?
Varför tänker de så? Om de båda är oskyldiga?
Det är mer onaturligt att INTE prata om att Stefan varit på två förhör och att hans (fd) älskarinna är försvunnen..
Citera
2021-07-02, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Tror att de tog telefonen och gjorde husrannsakan under Stefans andra förhör, då han även fick sitta i en cell,samt hördes och delgav misstanke.
Huset var aldrig avspärrat, Stefan cyklade hem och sammanstrålade med HD som hade besök av pappsen, som av en outgrundlig anledning hade med sig lånelur och lånedator till turturduvorna.
Sen cyklade Steffe hem och HD kom med bilen, tog med Stefans packning, hans älskade blå tröja, sen bar det av mot landet i väst.. men de pratade inte någonting om Lenas försvinnande, de trodde att bilden var avlyssnad och att motellet var buggat?
Varför tänker de så? Om de båda är oskyldiga?
Det är mer onaturligt att INTE prata om att Stefan varit på två förhör och att hans (fd) älskarinna är försvunnen..

Dina 2 sista meningar: det där har jag också grunnat på. Varför så hemlighetsfulla om de inte hade något att dölja? Nu hade ju SD det i allra högsta grad. Men HD då? Hon friades efter 1 vecka, vilket jag tycker var ytterst märkligt. Friad från alla misstankar?
Citera
2021-07-02, 21:21
Medlem
Citat:
Jag drar slutsatser via det jag läst i FUP och jag skulle också vara mörkrädd med ett så instabilt föräldrapar.
Hon säger alltid barnen ska nattas vilket inkluderar den äldsta.

Jag vidhåller att det är skevt att natta 14-åringar och det är en sak att se till att en tonåring är hemma en viss tid och se till att de kommer i säng inför skolan.
Läggtid låter som om det vore internat utan variabel.

För övrigt om nån undrar kring "utflugen ur boet" så skrev hon om USA själv på nätet, inkl foto på andra unga studenter.
T är snart 18 år och det är garanterat bra för henne att komma bort. .

Troligen var resan till Polen nåt som har samröre.
Vilket även SD nämnde i (sin sista?) logg:

"Ena dottern behövde åka till Warszawa för ett kort ärende på onsdag em, och bussen passerar Norping vid midnatt till fredagen under hemresan. Passar på att förkovra mig i Öschöttarnas rike på vägen ner för att hämta upp henne."

Natta och natta...vill minnas att jag fick säga till min då 14åriga dotter att gå och lägga sig när kvällen blev sen. Annars hade hon nog suttit uppe hela natten. Nattuggla liksom jag. Innan hon gick och lade sig brukade vi prata en stund, men i soffan, inte på sängkanten direkt... Runt 23.00-23.30 kollade jag försiktigt så hon inte låg och fäpplade med mobilen.
Senast redigerad av zilvereko 2021-07-02 kl. 21:28.
Citera
2021-07-02, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Dina 2 sista meningar: det där har jag också grunnat på. Varför så hemlighetsfulla om de inte hade något att dölja? Nu hade ju SD det i allra högsta grad. Men HD då? Hon friades efter 1 vecka, vilket jag tycker var ytterst märkligt. Friad från alla misstankar?
Det är så konstigt. Men jag har skrivit det tidigare, jag tror att åklagarna ville få fast Stefan, sen skulle de ta tag i HD mfl.
I hovrättens dom, så finns det en öppning för att Stefan kan ha fått hjälp, de har inte uteslutit det.
Citera
2021-07-02, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Det är så konstigt. Men jag har skrivit det tidigare, jag tror att åklagarna ville få fast Stefan, sen skulle de ta tag i HD mfl.
I hovrättens dom, så finns det en öppning för att Stefan kan ha fått hjälp, de har inte uteslutit det.

Då är det ju konstigt att HD inte varit på flera förhör (vad jag vet). Vad hon eventuellt är skyldig till vete fåglarna. Men som allra minst har hon förstått - eller rent av haft vetskap om mordet. I mina ögon är det omöjligt att hon inte har begripit ett enda dugg, även om hon skulle ha hållt för öronen och blundat när SD ville inviga henne i hur det låg till.
Citera
2021-07-02, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Men fick inte SD veta att man påbörjat husrannsakan på kvällen och då tagit med fem datorer och ett par shorts?
Mobilen togs väl vid förhöret?

S skulle in på 2a förhöret o tryckte av nästan 1000 bilder, sms till Hax o nån mer. Han blev förhörd, anhållen och kroppsbesiktigad. Mobilen tog polisen hand om. Han kan rimligen inte ha meddelat sig till Hax eller SOA då.

Under tiden S förhörs letar man efter spår från L o beslagtar datorer i hans hem.

Sååå, vem kontaktade SOA o berättade att S skulle behöva låna utrustning?

Det är fn mig för mkt skit kvar i den här otroliga mordhistorien där de två huvudroller är döda, men tråden glömmer inte att birollsinnehavarna finns kvar.
Citera
2021-07-03, 01:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
S skulle in på 2a förhöret o tryckte av nästan 1000 bilder, sms till Hax o nån mer. Han blev förhörd, anhållen och kroppsbesiktigad. Mobilen tog polisen hand om. Han kan rimligen inte ha meddelat sig till Hax eller SOA då.

Under tiden S förhörs letar man efter spår från L o beslagtar datorer i hans hem.

Det är fn mig för mkt skit kvar i den här otroliga mordhistorien där de två huvudroller är döda, men tråden glömmer inte att birollsinnehavarna finns kvar.
Nej, det är inte färdigt än. Långt ifrån.
Det är en jätteutredning som från början till slut har kantas av jäv och mystiska omständigheter.
Polisen har inte gjort sitt jobb.
Om det upptäcks att Knatte känner Tjatte som känner Fnatte, då blir det inte bra.
Det är polisens förbannade skyldighet att jobba för att brottsoffer ska få upprättelse.
Är det vanligt att åklagare måste påpeka flera gånger att ALLA kläder ska undersökas, inte bara styckevis och delt?
En eloge till Åsa Hiding och Therese Johansson som har jobbat i motvind.

Tyvärr är det inte över än, fortfarande så är det så att HD, BA, SOA och JG har skyddat Stefan Davidsson. Ska det inte utredas?
Jag är inte nöjd, för när det handlar om skuld, så är inte HD så oskuldsfull.
Återstår att se om hon flyttar tillbaks så hon bor ett stenkast från Lenas barn. Igen. Usch.
Citera
2021-07-03, 08:25
Medlem
Citat:

Det är väl troligt att SD under sitt andra (sena) förhör får reda på att polisen varit i hans hem och lagt beslag på hans utrustning. Kanske lånar en telefon och berättar det för HD (alternativ kommer hem och ser vad som saknas, snabb cykeltur ner till HD och berättar att vi behöver en telefon/laptop).

Nu verkar det även vara så att SOA befann sig hemma hos HD på kvällen, det tar inte lång tid för honom att åka hem till Lundby och hämta telefon/laptop (kanske en kvart om gubben gasar på lite).
Citera
2021-07-03, 08:32
Medlem
Jag begriper överhuvudtaget inte (och kommer nog aldrig att begripa) hur SD som långvarigt mordmisstänkt kunde bete sig så urbotat dumt åt i HovRätten som han då gjorde när han plötsligt och vid det aktuella tillfället fick ordet och sade:

Citat SD: "Om jag hade begått brottet så hade polisen inte förstått det, då hade det sett ut som en olycka, jag blir nästan förnärmad när man tror att jag har gjort detta, jag är smartare än så" ... slut citat/

Lika idiotiska var uttalanden som SD använde sig av i början av polisens och åklagarnas utredning vid olika tillfällen som till exempel:

Citat SD: "Dom har ingenting på mig" ... slut citat/

Citat SD: "Dom kommer aldrig att klara upp det här mordet" (mordet på LW) ... slut citat/

Citat SD till JG: "Bara jag vet om jag har dödat "Soft" (LW), ni andra kan bara gissa ... slut citat/

Mvh/JM.
Citera
2021-07-03, 08:41
Medlem
Citat:

Jag har skrivit att JAG läser FUP och drar slutsatser alt reagerat på hur HD diskuterat kring barnen.

▪️Jag anser att det låter SKEVT att tala i termer att natta en 14-åring.

▪️Jag anser att det låter SKEVT att ha läggtid på en 14-åring.

Hon snarare förminskar än beter sig normalt är min åsikt. Speciellt när hon daltar med SD.

▪️Jag anser att det låter långsökt att tala om att få växa upp i huset som om det gällde små barn som förlorar sin barndom.
Om hon tagit ut skilsmässa är det en risk som är överhängande.

Redan nu är den äldsta på väg att stå på egna ben bortom huset.
"Utflugen ur boet" tycks du göra stor affär av när hon är på sitt 18:e år.

Det innebär varken att barn eller tonåringar inte ska erhålla fortsatt stöd, support eller släppas vind för våg. Varav du inte behöver överdriva som om det vore VM i föräldraskap.

▪️Jag anser även att ingen av dem verkar stabila som föräldrar, där är det nog tur att de har morföräldrarna som support och jag hoppas hon inte krossade och gick på glas när de var hemma. De har nog tillräckligt med att ha en så udda far när han går bananas som kontrollfreak.
Hon är fullt medveten om hur kass han är att hantera barnen men nog fan mjäkar hon om att hon älskar honom, han är en bra pappa när han är som värst.
Riktigt dåligt, hon borde ha markerat betydligt mer att det inte är ok.
Likaväl som när han dampar med bäbisen som nyfödd.
Jag är inte förvånad över att de hållit ihop i över 20 år. Der som ett team som göder rena dumheterna.

Att HD "krossat glas och gick på det" kommer från SD till LW.

Jag tror att det var betydligt överdrivet från SD:s sida. Litar inte ett ögonblick på vad den "mannen" avslöjar för de resp "fruarna".

Skulle inte förvåna mig att sanningen är den att HD tappade ett glas som gick sönder och att hon råkade trampa på en skärva.

Att natta barn som går i högstadiet... tycker du att det är konstigt att se till att de kommer i säng inför en skoldag? Att de har sovtider?

Tillägg

Jag förstår inte varför du behöver se HD i svart/vitt!

Som jag ser det så verkar hon iaf bry sig om barnen. Tex bara någon vecka innan resan när SD var i luven på ett av barnen. HD tar barnen i försvar och ber SD åka hem och krama dottern.

Att HD vill, när hon tar ut skilsmässa, att barnen ska få bo kvar i området (även med sin pappa) med sina kamrater/klasskompisar är som jag ser det, för att barnen inte ska behöva lida så mycket för att de går isär. Den tanken var god!

Sen... så ser/tror jag också att HD vet bra mycket mer och att hon mörkar/ljuger i sina förhör.
Senast redigerad av Tufsankatt 2021-07-03 kl. 09:05.
Citera
2021-07-03, 09:42
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

Kanske han fick låna en telefon på polishuset?
Var det inte så att han blev upprörd över det och sa något om att han behövde mobilen i USA eftersom de skulle cacha där och det var hans mobil som skulle användas till det?

Minns inte riktigt, men detta kan ha gjort att han fått mjlighet att ringa och be om en lånemobil?
Annars är det inte långt hem för varken SD eller SOA för att fixa mobilen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in