2021-07-02, 16:26
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peonia
Spot on, tack!
Att skaffa ett barn med SD är obegripligt, att skaffa ytterligare ett är vansinnigt omdömeslöst vilket vi lärt oss att HD verkligen är.
En förfärlig film, begriper inte hur han lyckas charma nån. Nåt så omoget får man leta efter.
Citera
2021-07-02, 16:47
Medlem
Jag har två frågor till er trådmedlemmar som fortfarande är engagerade i detta gamla mordfallet (L*na Wesstr*m 2018).

SD planterade ut falska utsagor och sålunda vilseledande information till sina vänner och bekanta gällande om eventuella blodförekomster av LW:s vaginala blödningar i SD:s hus vid deras samlag.

Hur kom det sig att HD stöttade SD i detta fallet, trotts att hon vid det aktuella tillfället var helt på det klara med att SD hade haft en långvarig otrohetsaffär med LW, och hur visste HD att LW verkligen hade haft rikliga vaginala blödningar vid sina samlag med SD ?

Fråga 2: Varför yttrade sig JG till polisen om att de absolut borde genomsöka HD:s bostadsrätt då LW hade försvunnit istället för SD:s hus på Bet*svägen ?

Mvh/JM.
Senast redigerad av JokerMannen 2021-07-02 kl. 17:03.
Citera
2021-07-02, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Jag har två frågor till er trådmedlemmar som fortfarande är engagerade i detta gamla mordfallet (L*na Wesstr*m 2018).

SD planterade ut falska utsagor och sålunda vilseledande information till sina vänner och bekanta gällande om eventuella blodförekomster av LW:s vaginala blödningar i SD:s hus vid deras samlag.

Hur kom det sig att HD stöttade SD i detta fallet, trotts att hon vid det aktuella tillfället var helt på det klara med att SD hade haft en långvarig otrohetsaffär med LW, och hur visste HD att LW verkligen hade haft rikliga vaginala blödningar vid sina samlag med SD ?

Fråga 2: Varför yttrade sig JG till polisen om att de absolut borde genomsöka HD:s bostadsrätt då LW hade försvunnit istället för SD:s hus på Bet*svägen ?

Mvh/JM.

HD upprepade vad SD hade sagt om dessa helt galna påståenden om blod vid sex. Tror inte att hon trodde på det själv. Hade detta varit sant (vilket det inte var) så hade Lena behövt blodtransfusion...och HD är sjuksköterska och måste inse att det var lögner han hade planterat i henne. Kanske även i andra?

2) Ja, varför sa JG det? Tror han är rätt spontan och sa väl vad han tyckte när han insåg vad som kanske hade hänt Lena och att HD var den som hade det starkaste motivet till mordet på Lena?

Det som är märkligast när det gäller JG är att han har skyddat, skyddar och umgås med HD. Att han trodde att hon var helt oskyldig och behövde skyddas mot SD kanske? Hoppas att han idag begriper att hans beskydd av HD var felaktigt, för hon har säkert inte berättat allt för honom.

Det hela är som en fortsättning på SDs märkliga sätt att vara. Jag tycker att HD är minst sagt skum, impregnerad av SDs lögner som hon är. Om hon hade tagit bladet från munnen och ärligt berättat så hade jag möjligen tyckt att det var aningen sympatiskt.
Senast redigerad av zilvereko 2021-07-02 kl. 17:17.
Citera
2021-07-02, 17:23
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Du drar extrema slutsatser av enkla fakta, då utan att ta in de paramerar som man behöver.

Du utgår enbart från att den äldsta är "utflugen" för att hon har åkt till USA på studier. Det gäller idag. Inte då vid skilsmässan eller vid mordet.

Dessutom har hon ju bara gått årkurs ett på guymnsiet. Vi pratar inte om vuxna männsikor.

Visa mig var exakt HD skriver att hon ska natta 14-åringen.
Läggtider är väl inte fel att prata om då det gäller tonåringar.

14- åringen blev 14 år i januari- 18 och den yngre var ju för sjutton bara 11 år, skulle snart fylla 12 (juni) vid mordet.

Jag pratar inte om vad du vet eller inte vet om SD. Jag pratar om hur du drar slutsatser och struntar i omständigiheterna (skilsmässa, omogen far som krisar), utan uttgår från att det är utlugna barn, vilet det sannerligen inte var då.

Var framgår att h*n redan har åkt till USA? Generellt äger utbytesstudenters överresa rum ca mitten av augusti. Samt att HD åtminstone förra veckan lade ut en bild på GC-forumet där, som det verkar, båda döttrarna var ute med HD och morföräldrarna på burkletartur.
Citera
2021-07-02, 17:28
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Tror inte han riggade något alls. Han trodde att han skulle frias och efter att ha fått till sig domen kl 11.00 så tog han det som fanns till hands och i desperation tog sitt liv.

Så slug som han var kan han ha tagit reda på var nycklarna till SOAs vapenskåp fanns, gått ut och skjutit skallen av sig.

Eller hängt sig, vilket är en mycket hemskare död. Om självmördarens nackkotor (nr 3 och 4) knäcks går det fort, annars tar det en viss tid. Det beror på om repet är långt eller kort.

Är det överhuvudtaget bekräftat någonstans att han har ett vapenskåp?
Citera
2021-07-02, 17:31
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Var framgår att h*n redan har åkt till USA? Generellt äger utbytesstudenters överresa rum ca mitten av augusti. Samt att HD åtminstone förra veckan lade ut en bild på GC-forumet där, som det verkar, båda döttrarna var ute med HD och morföräldrarna på burkletartur.

Nu svarade jag på devils inlägg:

"Den äldsta är redan utflugen ur boet och i studerar i USA."

Det jag har läst är väl ett inlägg om att hon fått klart att hon blir utbytetsstudent till USA.

Citat:
Ursprungligen postat av develi
HD drar ofta barnkortet, vilket får mig att tänka på Möller.
Fort det var nåt så skyllde JM på tvillingarna och som oumbärlig mamma kunde hon inte sitta i fängelse. Hon gjorde ett melodramatiskt utspel mot sin torped i rätten.
Hon sitter fortfarande och dramatiserar i Ystad om hur barnen berövats sin mor.

HDs barn ska vara alibi på mordnatten, de åberopas som anledning att hon raderar i mobilen och hon drar ihop gänget för att storstäda huset:
Hon ska återta huset för barnens skull.

Hon tar ut skilsmässa men vill att han ska behålla huset. För att barnen ska få växa upp där. Hon får det att låta som om de vore högst fem år, nåt jag även reagerat på i andra hänseenden, dvs ordvalet att de nattas.

Den äldsta är redan utflugen ur boet och i studerar i USA.
Stor del av sin tid verkar de ha tillbringat på Folketorp med hyrda hästar sommartid och morföräldrarna är barnvakt konstant när de ägnar sig åt resor och GC.
Efter mordet är de även barnvakt då hon är hos JS, de skulle vara hos dem hela sommaren 2018.

TB beskriver att när HD tog ut skilsmässa så
" ville H*anna inte att S*tefan skulle sälja huset."

KH säger att HD "var ledsen över att S*tefan kanske inte kunde bo kvar i huset och om barnen kanske inte skulle växa upp där."

HD arrangerar så att SD inte behöver sälja huset:
"För att tjejerna och S*tefan skulle kunna bo kvar fick S*tefan låna pengar på något sätt och sedan betala Hanna månatligen."
Ab 150

Huset hade tydligen hög prio för HD. För barnens skull.
Vad investerade hon så att huset blev kvar efter skilsmässa och nu självmord?

Tillägg:

Det vanliga är väl som du säger att man åker i juli eller augusti. Min egen erfarenhet. Sedan kommer man hem och fortsätter gymnasiet där man slutade. För TD blir det då att fortsätta på åk 2 med ny klass. Den gamla klassen går då åk 3.

Jag uppfattar inte att mina barn var varken utflugna eller vuxna i den situationen, även om dom är väldigt kompetenta och förvånansvärt duktiga. Och om man backar bakåt i tiden, det är de åren vi pratar om, då var de inte så stora som de själva ville göra gällande.
Senast redigerad av notknapparen 2021-07-02 kl. 18:21.
Citera
2021-07-02, 18:24
Medlem
develis avatar
Citat:
Du drar extrema slutsatser av enkla fakta, då utan att ta in de paramerar som man behöver.

Du utgår enbart från att den äldsta är "utflugen" för att hon har åkt till USA på studier. Det gäller idag. Inte då vid skilsmässan eller vid mordet.

Dessutom har hon ju bara gått årkurs ett på guymnsiet. Vi pratar inte om vuxna männsikor.

Visa mig var exakt hon skriver att HD ska natta 14-åringen.
Läggtider är väl inte fel att prata om då det gäller tonåringar.

14- åringen blev 14 år i januari- 18 och den yngre var ju för sjutton bara 11 år, skulle snart fylla 12 (juni) vid mordet.

Jag pratar inte om vad du vet eller inte vet om SD. Jag pratar om hur du drar slutsatser och struntar i omständigiheterna (skilsmässa, omogen far som krisar), utan uttgår från att det är utlugna barn, vilet det sannerligen inte var då.
Jag drar slutsatser via det jag läst i FUP och jag skulle också vara mörkrädd med ett så instabilt föräldrapar.
Hon säger alltid barnen ska nattas vilket inkluderar den äldsta.

Jag vidhåller att det är skevt att natta 14-åringar och det är en sak att se till att en tonåring är hemma en viss tid och se till att de kommer i säng inför skolan.
Läggtid låter som om det vore internat utan variabel.

För övrigt om nån undrar kring "utflugen ur boet" så skrev hon om USA själv på nätet, inkl foto på andra unga studenter.
T är snart 18 år och det är garanterat bra för henne att komma bort. .

Troligen var resan till Polen nåt som har samröre.
Vilket även SD nämnde i (sin sista?) logg:

"Ena dottern behövde åka till Warszawa för ett kort ärende på onsdag em, och bussen passerar Norping vid midnatt till fredagen under hemresan. Passar på att förkovra mig i Öschöttarnas rike på vägen ner för att hämta upp henne."
Senast redigerad av develi 2021-07-02 kl. 18:28.
Citera
2021-07-02, 18:39
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Jag drar slutsatser via det jag läst i FUP och jag skulle också vara mörkrädd med ett så instabilt föräldrapar.
Hon säger alltid barnen ska nattas vilket inkluderar den äldsta.

Jag vidhåller att det är skevt att natta 14-åringar och det är en sak att se till att en tonåring är hemma en viss tid och se till att de kommer i säng inför skolan.
Läggtid låter som om det vore internat utan variabel.

För övrigt om nån undrar kring "utflugen ur boet" så skrev hon om USA själv på nätet, inkl foto på andra unga studenter.
Troligen var resan till Polen nåt som har samröre.
Vilket även SD nämnde i (sin sista?) logg:

"Ena dottern behövde åka till Warszawa för ett kort ärende på onsdag em, och bussen passerar Norping vid midnatt till fredagen under hemresan. Passar på att förkovra mig i Öschöttarnas rike på vägen ner för att hämta upp henne."

Jamen, du menar att jag inte läser FUP?

Jag ser ännu inte att du visat att HD skriver att hon nattar 14- åringen?

Och "Utflugen ur boet", vad har det att göra med en ev klassresa till Polen, om det nu var den dottern det handlade om?

Du drar växlar på närapå vuxna och utflugna barn, när det handlar om 2017 en tio- åring och vid skilsmässan ett år äldre barn. Vid mordet var den yngsta långt ifrån utfluget och behövde säkert en hel del stöd i form av sängtider och annat.

Jag säger att man som förälder kan "dra ihop" uttryck för vad som behövs för barnen för den som vet vad som gäller. Det är inte nödvändigt att i detalj sparera olika barns behov, utan "natta" kan betyda att man finns till hands i huset. Att man ser till att de kommer till ro att att de känner trygghet. Att man finns där.

Har du ens egna barn?
Senast redigerad av notknapparen 2021-07-02 kl. 18:52.
Citera
2021-07-02, 18:49
Medlem
Hur kunde Hax och hennes pappa veta att Steffe skulle behöva låna dator och mobil på tisdagskvällen?
Citera
2021-07-02, 19:02
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Hur kunde Hax och hennes pappa veta att Steffe skulle behöva låna dator och mobil på tisdagskvällen?

Men fick inte SD veta att man påbörjat husrannsakan på kvällen och då tagit med fem datorer och ett par shorts?
Mobilen togs väl vid förhöret?
Citera
2021-07-02, 19:13
Medlem
Citat:
En förfärlig film, begriper inte hur han lyckas charma nån. Nåt så omoget får man leta efter.

Nej, jag har svårt att tänka mig en mer oattraktiv "man" än SD. Men lika barn leka bäst...
Citera
2021-07-02, 19:13
Medlem
develis avatar
Citat:
Jamen, du menar att jag inte läser FUP?

Jag ser ännu inte att du visat att HD skriver att hon nattar 14- åringen?

Och "Utflugen ur boet", vad har det att göra med en ev klassresa till Polen, om det nu var den dottern det handlade om?

Du drar växlar på närapå vuxna och utflugna barn, när det handlar om 2017 en tio- åring och vid skilsmässan ett år äldre barn. Vid mordet var den yngsta långt ifrån utfluget och behövde säkert en hel del stöd i form av sängtider och annat.

Jag säger att man som förälder kan "dra ihop" uttryck för vad som behövs för barnen för den som vet vad som gäller. Det är inte nödvändigt att i detalj sparera olika barns behov, utan "natta" kan betyda att man finns till hands i huset. Att man ser till att de kommer till ro att att de känner trygghet. Att man finns där.

Har du ens egna barn?

Jag har skrivit att JAG läser FUP och drar slutsatser alt reagerat på hur HD diskuterat kring barnen.

▪️Jag anser att det låter SKEVT att tala i termer att natta en 14-åring.

▪️Jag anser att det låter SKEVT att ha läggtid på en 14-åring.

Hon snarare förminskar än beter sig normalt är min åsikt. Speciellt när hon daltar med SD.

▪️Jag anser att det låter långsökt att tala om att få växa upp i huset som om det gällde små barn som förlorar sin barndom.
Om hon tagit ut skilsmässa är det en risk som är överhängande.

Redan nu är den äldsta på väg att stå på egna ben bortom huset.
"Utflugen ur boet" tycks du göra stor affär av när hon är på sitt 18:e år.

Det innebär varken att barn eller tonåringar inte ska erhålla fortsatt stöd, support eller släppas vind för våg. Varav du inte behöver överdriva som om det vore VM i föräldraskap.

▪️Jag anser även att ingen av dem verkar stabila som föräldrar, där är det nog tur att de har morföräldrarna som support och jag hoppas hon inte krossade och gick på glas när de var hemma. De har nog tillräckligt med att ha en så udda far när han går bananas som kontrollfreak.
Hon är fullt medveten om hur kass han är att hantera barnen men nog fan mjäkar hon om att hon älskar honom, han är en bra pappa när han är som värst.
Riktigt dåligt, hon borde ha markerat betydligt mer att det inte är ok.
Likaväl som när han dampar med bäbisen som nyfödd.
Jag är inte förvånad över att de hållit ihop i över 20 år. Der som ett team som göder rena dumheterna.
Senast redigerad av develi 2021-07-02 kl. 19:21.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in