2021-07-03, 06:40
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Sluta att tjejsvamla och svara på min fråga istället.

Eftersom du tydligen behöver ett ja/nej-svar för att förstå, så, ja det finns fler brott (jag anser skulle vara avkriminaliserade).
2021-07-03, 06:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Ebba kan kanske göra som "den drabbade" själv gjorde när han dömdes att betala skadestånd till sitt brottsoffer. Strunta i att betala det helt enkelt.
Det tycker du är bra gjort av en partiledare?
2021-07-03, 06:51
Medlem
Youfuckingbitchs avatar
Bara Jesus kan döma henne tycker jag.
Så nu är Jesus jättearg på dumdumma dem som dömde henne.
2021-07-03, 06:59
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sandraso
Det tycker du är bra gjort av en partiledare?

Självklart som partiledare är det bra att kunna ha lite kyla och inte sitta och skriva helt onödiga kommentarer på Facebook. Det var klantigt av Ebba, även om man kan ha full förståelse för att Ebba blev arg på det s.k juridiska ombudet, som bla varit delaktig i en Facebookgrupp som försökt utöva utpressning mot henne.

Om hon ska sitta kvar är det partiet som får avgöra och väljarna vid nästa val. För mig personligen anser jag att detta inte var av sådan art som gör att hon per automatik bör ställa sina platser som partiledare och riksdagskvinna till förfogande. Tänk bara på Ygeman som är dömd för två brott, ett riktat mot vanliga knegare som han utsatte för skojeri och sedan olaga intrång mot en flygplats. Han har ändå bedömts lämplig som statsråd. Lägg därtill att han sparkades från sin förra statsrådspost pga. han utsatte Sverige för fara i samband med Tranportstyrelsens IT-upphandling.
2021-07-03, 07:03
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jo fick det fel. Lööf är ju jurist. Kanske hon den andra KD-kvinnan också. Men Ebba är det inte. Dock fick hon väl råd då att en process är lönlös.

Eller att en process skulle kunna leda till större politisk skada. Under kommande valrörelse så hade en process kunnat lyftas fram av hennes motståndare. Hon hade heller inte fått tid och kraft att fokusera sig på valrörelsen utan på en privat rättsprocess.

Alla som följt denna händelse och vet vad det juridiska ombudet är för filur, inser att det Ebba skrev var en ren skitsak.
2021-07-03, 07:06
Medlem
Hela den här historien är ett klassiskt beställningsjobb från sossarna. Kan garantera att dem varit i kontakt med både gubben och juristerna.
2021-07-03, 07:11
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moneyberry
Ska bli intressant att se hur mycket hon får betala i skadestånd nu när hon har erkänt förtal.

Det lär bli saftigt.

Det bästa för henne är nog att göra upp i godo så att summan kan förbli okänd samt att hon slipper ytterligare en publik rättegång. Dags att öppna plånboken, Ebba!

Bestäms inte ett skadestånds storlek efter den skada som har åsamkats?

Hur stor ekonomisk skada har då det juridiska ombudet orsakats? Ja det får man ju bedöma efter tex hur mycket hans årslön har gått ned efter denna händelse eller hur mycket mindre hans bolag har fått i intäkter efter denna händelse. Om det som har skrivits här på Fb stämmer, att det juridiska ombudet inte har betalat sitt utdömda skadestånd till sitt brottsoffer kan ju vara en indikation på att han inte har haft en så hög inkomst. Då kan han ju heller inte ha lidit någon större ekonomisk skada.

Nu är det s.k juridiska ombudet inte en välavlönad stockholmadvokat, han är inte ens en advokat och han är vad jag förstått verksam på landsorten. Det är alltså förmodligen inga jättesummor som han har haft att göra med i sin verksamhet.

Har hans person då lidit skada efter det inträffade? Nja, det kan råda delade meningar om detta. Men fakta är att han är grundare och talesperson för en organisation för just dömda personer som anser sig felaktigt dömda. Så att han har dom på sig sedan tidigare är ju inte något som han har försökt att dölja, utan öppet skyltat med genom sitt engagemang i denna organisationen.

Att han genom att ge sig in i denna processen mot en i allra högsta grad offentlig person som Ebba Busch är, hade hans bakgrund kommit att synas oavsett om Ebba skrivit en kommentar på Facebook eller inte. Detta kunde ombudet självklart räkna med skulle hända. Ändå valde han att gå vidare med processen. Det är ju fullt möjligt att han sökt sig till detta just för att kunna få stor uppmärksamhet och nå ett större kändisskap. Detta skulle även gynna hans organisation som blir ännu mera känd.
Senast redigerad av DeValera 2021-07-03 kl. 07:17.
2021-07-03, 07:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sossepack
Lägg av! Den enda genom tiderna snygga partiledare!
Låt Ebba va, hennes åsikter gillar jag och jämför man hur ser Lööf ut...🤔 ...🥴🤮

Jämfört med Svantesson är Lööf en fotomodell. Om man jämför med Peter Lundgren är Lööf miss universum.
Peter Lundgren ,som väl snart kommer att sitta i rätten , verkar äta mycket kladdkaka.
Han tar minst sex bitar.
2021-07-03, 07:19
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filantrop007
Jämfört med Svantesson är Lööf en fotomodell. Om man jämför med Peter Lundgren är Lööf miss universum.
Peter Lundgren ,som väl snart kommer att sitta i rätten , verkar äta mycket kladdkaka.
Han tar minst sex bitar.

Jämför man Lundgren med en numera avliden sosseprofil i Göteborg så framstår även Lundgren som nästan modellmässig.

Men nog tramsat om ytligt utseende, det är den inre skönheten som räknas. Och där må jag säga att för mig ligger Lööf i botten på den listan verkligen.
2021-07-03, 07:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Några två år blir det inte. Nu är saken avgjord och dör ut.

Nej, nu kommer en skadeståndsprocess. Dels för kränkningen i sig, dels för att Binninge har lidit/kommer att lida ekonomisk skada. Det kan bli hur många miljoner som helst.
2021-07-03, 07:28
Medlem
Citat:
Jämför man Lundgren med en numera avliden sosseprofil i Göteborg så framstår även Lundgren som nästan modellmässig.

Men nog tramsat om ytligt utseende, det är den inre skönheten som räknas. Och där må jag säga att för mig ligger Lööf i botten på den listan verkligen.

Det var inte jag som startade utseendediskussionen. Det var nog någon smutsdemokrat tror jag.
2021-07-03, 07:30
Medlem
ceyifam2s avatar
Citat:
Alla som följt denna händelse och vet vad det juridiska ombudet är för filur, inser att det Ebba skrev var en ren skitsak.

Ebba är en rättshaverist, inte en god egenskap för en politiker och kanske framtida minister.

Ebba borde tagit en för laget, pudlat för längesedan, istället drar hon det här i långbänk och riskerar att fjärma även partiets kärnväljare - de gamla eller förvirrade.

Ebba har hög lön, hon hade kunnat lösa bostad på annat sätt. Även om hon "har rätt" så kan hon inte vinna den här historien. Den kommer att ge henne många sparkar i baken framöver, och då inte motiverande sådana.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in