2021-07-03, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av praktjakt
Min vän, allt är inte svartvitt. När han var 13 år med minnen och hamnade på slirig bana, det är just den pojken du nu sätter din dom på. Hur utvecklad hjärna hade du när du var 13? Enligt forskning så är hjärnan först utvecklad till fullo i 25 års ålder. Vi pratar om ett barn här, SA som troligen började normbrytande beteende i 7:e klass. Var fanns kurator? Stöd?

Rymdkram.

Det krävs ett oerhört, näst intill icke-existerande minimalt förstånd, för att förstå att det är fel att skjuta ihjäl en polis, eller vilken människa som helst för den delen. Sluta tyck så jävla synd om GM. Det är tack vare sådana som dig som gör att det är så mycket daltande med dessa grovt kriminella så att dom kan begå nya brott gång på gång.
Citera
2021-07-03, 00:32
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Vem fan vet vad som stämmer eller inte.

Polisen har vid tidigare tillfällen fört dialog med klan-ledaren.

Bara utgångsläget från högsta ort, att det rört sig om en "Fel-skjutning" är absurd.

Jaa det kan vara absurt.. Jag har redan tidigare noterat att Erik Nord har en historia av att gå ut i pressen och förringa samt nedtona den grova kriminaliteten i GB. Här föregriper han dessutom den pågående (sekretsbelagda) förundersökning, utan att ha på fötterna.
Citera
2021-07-03, 00:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Jag tror inte det är otänkbart att politiker/polis gjort en "deal" med den lokala klan-ledaren för att, dels gripa en gärningsman. Men även de-eskalera situationen.

Vi har ett extra-val att tänka på.

Märkligt hur mycket förhandlingsutrymme som gjorts möjlig för kriminella klaner att göra anspråk på.
Det kan mycket väl vara så. Nord är helt klart en politruk med ambitioner och riksdagsdravlet, det jävla dagiset, öppnar möjligheter för en sån för det är välkänt att polisen är i underläge och förhandlar med apor som Ali-Khan för att göra husse Löfven nöjd.
Citera
2021-07-03, 00:33
Medlem
GM är säkert från klanen Hawiye. Klanen Hawiye är den klan som har förstört somalia och terrorist gruppen Al Shabaab består mest av Hawiye. Hawiye är mördare!
Citera
2021-07-03, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av praktjakt
Min vän, allt är inte svartvitt. När han var 13 år med minnen och hamnade på slirig bana, det är just den pojken du nu sätter din dom på. Hur utvecklad hjärna hade du när du var 13? Enligt forskning så är hjärnan först utvecklad till fullo i 25 års ålder. Vi pratar om ett barn här, SA som troligen började normbrytande beteende i 7:e klass. Var fanns kurator? Stöd?

Rymdkram.

Kurator och stöd fanns inte där för pengarna gick till privat skolornas vinster. Så kuratorn var bort sparad.
Citera
2021-07-03, 00:35
Medlem
Snarkarens avatar
17åringen har försökt mörda förut, nu blir det ungdomsvård några år, sedan ut och mörda igen... lyckat Sverige...
Citera
Medlem
Är det inte väldigt lägligt att just en 17-åring pekas ut som gm?
Jag menar, straffrabatten måste bli enorm. Är det en frivillig syndabock vi ser?
Citera
Medlem
Vilket straff kan väntas?
Han är ju inte 18 så inte straffmyndig?
Citera
2021-07-03, 00:36
Medlem
Snarkarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Är det inte väldigt lägligt att just en 17-åring pekas ut som gm?
Jag menar, straffrabatten måste bli enorm. Är det en frivillig syndabock vi ser?
Klanledaren är väl den som delat ut vapnet till 17åringen.
Citera
2021-07-03, 00:37
Medlem
anotherpieceofmeats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goderian2

Man blir straffmyndig vid 15 års ålder.
Citera
2021-07-03, 00:38
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Jaa det kan vara absurt.. Jag har redan tidigare noterat att Erik Nord har en historia av att gå ut i pressen och förringa samt nedtona den grova kriminaliteten i GB. Här föregriper han dessutom den pågående (sekretsbelagda) förundersökning, utan att ha på fötterna.

Varför väljer den här myndighets-personen att kringgå gällande ordning?

ALLT ÄR BARA "BULLSHIT"

Vad vet vi om konstapeln som sköts?

Saknar en familj sin far idag?
Citera
2021-07-03, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goderian2

Straffmyndig är man vid 15. Inte 18. Du förväxlar det med att vara myndig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in