2021-07-02, 19:21
Medlem
Soterns avatar
Skulle inte förvåna mig om han släpps om några dagar i brist på bevis.

Det är nog dumt att ta ut segern i förskott.
Citera
2021-07-02, 19:21
Avstängd
WTFSTHLMs avatar
Motivet är höljt i dunkel av politiska skäl och ev andra - fanns det korrupta drag i motivbilden eller var det en arbetsplatsolycka? Många funderingar och mycket politik i det som framkommer i media.
Citera
2021-07-02, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kollegah1
Jag tror man kan utesluta att en nyex polis skulle jobba utan skyddsväst på sig.

Om polisen har ett nytt arbetssätt där dom åker runt på en moped med hjälm på sig och utan lämplig klädsel som skriker POLIS så ökar risken avsevärt för något sånt här kan jag tycka.

Jag förmildrar inte händelsen eller avskyn man känner mot gm men för mig dyker frågetecken upp kring hur man uppträder i ett sånt här område där det pågår en dödlig konflikt och det kryllar av påtända ungdomar som är beredda att döda för att bevisa sig.

Kanske har Erik Nord rätt, kanske lägger han en dimridå.
Det var väl därför han blev skjuten i nacken.
Citera
2021-07-02, 19:22
Medlem
Talar starkt för att han blev klippt på mopeden och således kan vådaskott uteslutas. Oavsett hur mycket politikerna vill tona ner de facto, så kommer utredningen visa hur och var han dog.
Citera
2021-07-02, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan111
Mitt förslag:
Är brottslingen under 18 år- fängelse och ta alla bidrag från familjen, släng ut från bostaden och de får lösa sin situation på egen hand.

-”Bland grannarna i området är medelinkomsten 99 000 kronor, vilket kan jämföras med medelinkomsten för landet i helhet som är 290 000 kronor.”
Verkar vara många som lever på bidrag i den där skithålan..😵‍💫
Citera
2021-07-02, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Precis. Inte ens såna som Lisa Holms pappa (officer i militärt specialförband) har i modern tid hämnats på en icke-vit brottsling, i något land i hela Västvärlden. Inte ens i vapentäta och krigsveterantäta USA. Nu var ju i och för sig Lisa Holms mördare vit, men du fattar poängen.

Vill gärna hämnas men resterande barn behöver inte en pappa i finkan. Var som pappan.
Citera
2021-07-02, 19:26
Avslutad
Så min teori var helt korrekt. Skrev även att vi kommer se en gripen idag då polisen visste vem dom skulle leta efter men sa till media att man inte hade någon misstänkt.

Ni som på riktigt trodde att polisen var måltavlan är på riktigt hjärndöda.
Det gör inte gärningen okej men alla med lite hjärnceller och hår på kuken förstod nog att det inte var planerat. Det är självmord för gäng att ge sig på poliser.
Citera
2021-07-02, 19:27
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ecic63j
Finns något konkret som pekar ut SA som gärningsman eller är det bara spekulationer här på FB att det är kopplat till knivdådet på spårvagn för ca två år sedan?

Om du litar på Expressen, så pekar Expressen också ut samma kille:

(FB) Polis mördad 30/6-2021. Hur kommer svenska journalister vinkla detta brutala mord?
Citera
2021-07-02, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hector_pi
Du har helt rätt.
Namnet på den anhållne stämmer överens med det som diskuteras här.

Har man gått ut med namnet på vem som är anhållen?
Citera
2021-07-02, 19:28
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av CCkane
Talar starkt för att han blev klippt på mopeden och således kan vådaskott uteslutas. Oavsett hur mycket politikerna vill tona ner de facto, så kommer utredningen visa hur och var han dog.
OK. vi säger att du har rätt men det säger ändå inte att GM misstog polisen för gängmedlem. Oavsett vad så är det mord och då skall det vara riktig livstid eller Gulag.
Citera
2021-07-02, 19:28
Avstängd
WTFSTHLMs avatar
Hur tydlig är bilden av förloppet som ledde till polismordet? Finns det en klarlagd tidskurva som visar vem som positionerad var och när?
Citera
2021-07-02, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CliviaMiniata
Vet inte varför jag får visioner av en somalisk snorunge som sitter hos polisen och gråter, skakande av rädsla. Nu har han gjort någonting riktigt dumt. Att mörda en veteran och polis vars hela släkt är poliser?
Hoppas att de har tagit rätt skitunge.
Man häpnar. Skjuta en polis i nacken låter svårt att utföra rent praktiskt av en snorunge från orten. Sköts han bakifrån därför att de kriminella visste att BO var en stridstränad soldat och polis?
Rent allmänt så har de kriminella nu tagit ett stort kliv framåt mot ökad kontroll och makt. Men det hade ni kanske inte tänkt på?

Kommer inte hända ett skit med han.
Rättssystemet i Sverige är ett skämt
Synd att vi inte har samma straff som o Dk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in