2021-07-02, 19:14
Medlem
Finns något konkret som pekar ut SA som gärningsman eller är det bara spekulationer här på FB att det är kopplat till knivdådet på spårvagn för ca två år sedan?
Citera
2021-07-02, 19:15
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Här har du en 17-åring som verkar stämma in med de uppgifter som framkommit. Någon som kan bekräfta?
https://mrkoll.se/person/sakariye-ali-ahmed-friskvaderstorget-5-lgh-1203-goteborg/DYuqcYfrdYQabTAQmpuhQcYfrcYfrmUxauerAuerAulaTuerA

Ehh...vi kan väl vänta med att peka ut nån innan det är hugget i granit?

Sen kan man ju också undra hur många potensiella polismördare som lurar i skuggorna?

Vi måste börja hugga huvuden av hydran!
Citera
2021-07-02, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K.Blomkvist
Den stackars Andreas. RIP.
Jag skickar pengar till hans kvinna och det ofödda barnet idag.

Gör ni andra det också!!

Detta mord är ett hot mot vårt Svenska samhälle i klass med Olof Palme och Anna Lind.

Det verkar för mig som att Han fick ett ett skott i skallen.
Enligt vissa vittnen så var det 3 skott, en del säger 4-5 skott. (Kanske lite eko)

Men i alla fall. Det fanns inga hylsor på platsen.

Däremot hittades hylsor 700 meter längre bort.
Väldigt konstig. Hade vederbörande hylsfångare eller revolver?

Men att skjuta en person på några meters avstånd i huvudet kräver en viss träning med vapen,
eller slump? Nja...

Ett av skotten tog i huvudet tror jag. Omedelbar död.
Slakt, mord, avrättning.

https://imgur.com/a/rxTPlNJ

Ha en bra dag.

STÅ UPP FÖR SVERIGE!!!
STOPPA DEN KRIMINELLA SVINPÄLSARNA!!

Det är verkligen samhällshotande brottslighet!
Jag hoppas många liksom du bidrar! Det finns ju även en polisskadestiftelse som man kan skänka till.
https://www.polisforbundet.se/om-oss/polisforbundets-stiftelser-och-fonder/
Citera
2021-07-02, 19:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Vill man låsa in denna för gott finns alltid medel.

Rättpsyk med särskild utskrivningsprövning?
Citera
Medlem
jjagares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bl1nk
Frågan är hur hårt snuten har gått framåt gällande detta? Har de kontaktat andra som har pratat eller gjort dealer med krimnella. Det gick jäkligt snabbt.

Han har blivit nedgolad, att polisen var och vände ner på varenda lägenhet gagnade inte äffärerna.
Citera
Medlem
maxatdunders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teddy Picker
Man avtjänar faktiskt hela straffet vid sluten ungdomsvård. Ej villkorlig frigivning då.

Ja, jag det var det jag menade med min parentes. Sluten ungdomsvård är redan som en inbakad rabatt, spelar ingen roll om pappret säger måste sitta hela straffet, för strafflängden är reducerad nog redan vid domen.
Citera
2021-07-02, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revlistom2905
På videon ser det dessutom ut som att BO inte bar någon skyddsväst? Vad känner man till om GMs vapen? Är det en AK så spelar naturligtvis inte en skyddsväst och den skulle till och med förvärra en skottskada drastiskt.

Jag tror man kan utesluta att en nyex polis skulle jobba utan skyddsväst på sig.

Om polisen har ett nytt arbetssätt där dom åker runt på en moped med hjälm på sig och utan lämplig klädsel som skriker POLIS så ökar risken avsevärt för något sånt här kan jag tycka.

Jag förmildrar inte händelsen eller avskyn man känner mot gm men för mig dyker frågetecken upp kring hur man uppträder i ett sånt här område där det pågår en dödlig konflikt och det kryllar av påtända ungdomar som är beredda att döda för att bevisa sig.

Kanske har Erik Nord rätt, kanske lägger han en dimridå.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ecic63j
Finns något konkret som pekar ut SA som gärningsman eller är det bara spekulationer här på FB att det är kopplat till knivdådet på spårvagn för ca två år sedan?

Att vederbörande sitter häktad.
Citera
Medlem
S-hund temporärs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brölbrutus
Finns det fog att misstro åldern?

Det tror jag inte. Likt de flesta andra i dessa krigande apflockar är han sannolikt framkrystad på svensk mark på skattefinansierad vårdinrättning, och därmed väl dokumenterad åtminstone med avseende på ålder. Och tyvärr omöjlig att utvisa.
Citera
2021-07-02, 19:19
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hector_pi
Att vederbörande sitter häktad.
Ingen är häktad än. Det finns en person som är gripen och anhållen - inte häktad.
Citera
2021-07-02, 19:20
Medlem
Hujans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rikish
Video av gripandet, finns de?

Länka gärna, tack.

Nej han syftade på att filmen som visats var gripande, känslomässigt
Citera
2021-07-02, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ingen är häktad än. Det finns en person som är gripen och anhållen - inte häktad.

Du har helt rätt.
Namnet på den anhållne stämmer överens med det som diskuteras här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in