2021-07-02, 18:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Freeze89
Varför i helvete åker en ensam(?) polisman runt på en ELMOPED? Är inte det likgiltigt med att ha en måltavla på ryggen?

Håller med, framstår ju som lite löjligt att fara runt på moped och spela nån slags vakt roll i förorten.

Blir väl ett slut på moppeåkande poliser i förorter framöver.

Mer respektingivande med polisbil.
Citera
2021-07-02, 18:10
Medlem
”i konfliktmiljö”, är dom inte underbara med sina begrepp som förmedlas ut

jag är i konflikt med min granne om höjden på ett staket....

”inom grovt kriminell gangster- och mördarkultur” är väl mer träffande?
Citera
2021-07-02, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wildbutgone
Dom uppgifterna verkar ju stämma om man sett på videoklippen som spridits.
Någon pekade på något som liknar en moped och bredvid honom ligger en hjälm när kollegorna försöker hjälpa honom.
Såg även ut som om han inte hade uniform på sig där heller...
Så då är ju hela händelseförloppet ändrat? Han blev skjuten i bakhuvudet på moppen?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av börsvalp
Enligt uppgift är 17-åringen en somalier.
https://twitter.com/RedPilledPoland/status/1410990347036119043

Om det stämmer så är det alltså den här killen https://www.birthday.se/S*kariye-*hmed/G%C3%B6teborg/2004/2da78bf558

* = A
Citera
Medlem
Hujans avatar
Jag har suttit och läst igenom över 380 sidor av kommentarer och har inte ens hunnit med att komma till slutet förrän nu. Jag lovar, det hade varit minst hälften av sidor om alla läst först och inte bara kommer in och frågar något på en gång.
På varje sida finns frågan "Vad hette han" "Är han somalier - nä han är arab - nä han är från eritrea - nä somalier" "Vart finns filmen"

Snälla bläddra åtminstone bak ett par sidor innan ni bara slänger ut frågan!

Hoppas innerligt denne man nu är ett sådant fall att han döms som vuxen och får ett riktigt straff!!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollsvans
100%
Det syns klart och tydligt i filmen från platsen där han ligger på marken.
Innefattar inte det att man har på sig en varselväst? Dagens uniform skriker inte precis polis från avstånd. Två emblem på armarna är väl allt?
Citera
2021-07-02, 18:17
Medlem
Bennybrandslangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mazzot420
Sjukt tragiskt... RIP Andreas..

Men måste ändå påstå.. att polisens panik träning inte givit någon nytta
På vad sätt menar du?

Att en polis skriker av stress när en kollega dör framför henne?

Vad är panik träning?

Sjuk sköterska? Sjuk gymnast?

Har du åldern inne för flashback så är det tragiskt hur knallkorkad du e.
Citera
Medlem
Är denne född i Sverige eller kan vi skicka hem honom ?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandalji
Det finns väl inte särskilt många somalier i Malmö? Det är väl mest på Seved? Jag rör mig inte så mycket ute längre, men när jag gör det ser jag mest folk från Mellanöstern. Araber, iranier, kurder osv. Mycket juggar också, men de sticker inte ut på samma sätt.

precis.Men Malmös somalier är inte samma sort som i Göteborg.
Malmö har en del andra afrikaner,Ghana,Uganda osv du vet
Finns många välutbildade o duktiga somalier i Malmö.
Många kommer från Somalialand.
Luriga juggar ofta inblandad i toppen av de här krimgängen, iranier o palestinier likaså,
de värvar de här skadade fattiga unga barnen som blir deras egna leksaker/springisar.
Citera
2021-07-02, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kollegah1
Innefattar inte det att man har på sig en varselväst? Dagens uniform skriker inte precis polis från avstånd. Två emblem på armarna är väl allt?
Förr hade dom vits axelband och vita bälten runt midjan med reflex så dom syntes tydligt = Inga misstag!
Senast redigerad av Mistyarrow 2021-07-02 kl. 18:21.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freeze89
Varför i helvete åker en ensam(?) polisman runt på en ELMOPED? Är inte det likgiltigt med att ha en måltavla på ryggen?
På videon ser det dessutom ut som att BO inte bar någon skyddsväst? Vad känner man till om GMs vapen? Är det en AK så spelar naturligtvis inte en skyddsväst och den skulle till och med förvärra en skottskada drastiskt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kollegah1

Eftersom poliser patrullerar detta område hela tiden är det nog få som inte känner igen en polis. Dessutom rätt avvikande klädsel jämfört med andra i området, luvtröja och adidasränder liknar inte polisuniform precis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in