2021-07-02, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Bra. Då kan vi lägga den här affären till handlingarna. Självfallet kommer det inte att påverka hennes politiska karriär att hon erkänt att hon sagt något som var sant.

Tror du inte? Jag tänker att många ändå tycker att politiker ska kunna lagen nåtsånär och sen följa den. Men jag ska inte säga att jag har så bra koll på folk alltid..
2021-07-02, 18:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sandraso
Ja dessvärre är det tyvärr detta som är den bistra sanningen... hade hon varit ful/ medioker/ normal hade hon åkt för länge sedan... men vissa kommer undan med allt.
Det är det som juristerna kallar kärringrabatten.
2021-07-02, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Det är det som juristerna kallar kärringrabatten.
ja sjukt, vilka signaler det ger.... och vilket skitsamhälle vi lever i.
2021-07-02, 18:56
Avslutad
Jag anser att straffet är för lågt om vi ser på liknande fall.

Hon borde ha dömts gör grovt förtal och två års fängelse. (Rabatt för politiker eller?)
2021-07-02, 18:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av capitalismisgood
Tråkigt att man förtalar människor på detta vis. Bra att man vågar erkänna. Verkligen tummen upp till folk som vågar erkänna att de förtalat andra grovt! Bra gjort, Ebba!

Vågar erkänna? Hon erkänner inget, anser sig oskyldig som alla kriminella

Anledningen till att hon erkände är att advokaten tipsade att hon troligen skulle dömas till fängelse i en rättegång
2021-07-02, 18:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sandraso
ja sjukt, vilka signaler det ger.... och vilket skitsamhälle vi lever i.
Tror personligen att det är en övergående era. Människor kommer att lära sig att skit är skit oavsett kön, ålder, politisk eller religiös åskådning och härkomst. Det vi ser nu är en motreaktion på när det var tvärt om.
Tes - antites -》syntes
Senast redigerad av Krmkr 2021-07-02 kl. 19:01.
2021-07-02, 19:00
Moderator
Iknowafewthingss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Hur kan 60 dagsböter vara 60000? Det borde vara minst 200000 för en partiledare. Det ska väl vara två månadslöner före skatt?

Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Bra påpekande - antagligen är hon duktig på att inkomstdeklarera till skattemyndigheterna.
Det var ju ett sånt fasligt gnäll på den hon så grovt förtalade - om att han hade deklarerat 0

Citat:
Ursprungligen postat av Volvoellersaab
Vilken saga säger det?

Om du letar så finns det hjälp på nätet, 25 kap. 1 § brottsbalken,.se även Åklagarmyndigheten – RåR 2007:2.
Slarvigt är det dekl inkomst minus levnadskostnad, försörjning av barn samt viss reduktion. Av detta är dagsbot en tusendel.

Har man stor förmögenhet ökas den något.

Ska visst vara mellan 50-2000 kr per dagsbot.

Antalet dagsböter avgörs av allvarligheten i brottet. Belopp på varje dagsbot avgörs av ekonomin.

1 000 kronor är det högsta beloppet per dagsbot. Hon kunde alltså inte få en högre bötessumma p.g.a. hennes ekonomi.
2021-07-02, 19:02
Medlem
tongzhis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lacanne
Förstår inte hur hon kan sänka sig så mycket karriärmässigt för ett gammalt hus.

Nej, det är ju en jävla skitkvinna som sätter familjen före karriären. Fy fan.
2021-07-02, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sossetrollet
Men sluta. Varför ska det likställas med våldsbrott? Det är ett grovt brott i sin egen rätt. Men så klart är Ebba glad att påföljden inte blev värre än böter. Hycklare!

Intressant ordval.

Jag underhålls att se folk kasta alla moraliska kompasser åt sidan så länge det är negativt för politiska motståndare.

Det är faktiskt lite lustigt, vi har ett regeringsunderlag i C som under året avslöjas att ha pedofiler i sitt toppskikt och där sker ingen som helst intern själv-reflektion.

När oppositionen i sin tur har medlemmar som avslöjar pedofiler offentligt så förväntas dessa skämmas för att sanning enligt lag kan innebära förtal.

Nej du pedofilkramaren, det finns ingen sund människa som låter sig övertygas av att detta är ett rimligt utfall. Vi kan väl höras vid nästa opinionsundersökning?
2021-07-02, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nordlasten
Är man inte frisk nog att kunna ta ett beslut om man ska sälja ett hus eller ej borde man inte bo i huset utan på ett boende.

Där tror jag att du har fel. För att få en plats på ett boende krävs en bedömning av en biståndshandläggare. I deras bedömning ingår inte att bedöma huruvida den äldre är frisk nog att fatta ett beslut om en husförsäljning. Du har nog inte besökt ett äldreboende ?
2021-07-02, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Jag anser att straffet är för lågt om vi ser på liknande fall.

Hon borde ha dömts gör grovt förtal och två års fängelse. (Rabatt för politiker eller?)

Har du exempel på liknande fall där påföljden blivit 2 år i buren ?
2021-07-02, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lakunamatata
Det rättsliga straffet är jämförbart med straffet för sexköp, förutom att sexköp också medför social ostracisering.

Det är hemskt vad Thor gjort med sin makt och status hängt ut en människa (felaktigt!) som brottsling, och nu har hon erkänt sitt brott, men jag tycker inte det ska stanna vid där. Varför hängs inte hon ut som en hemsk människa i stil med Paolo, blir av med jobbet och alla säger upp kontakten med henne?

Hon ångrar inte ens sitt brott! Vilken fräckhet!

Paolo vågade åtminstone sitta i TV-rutan (inte skriva i något sketet inlägg) och ångra sitt agerande.
Paolo är en linslus och gör det bara för att få utrymme att visa upp sitt enorma ego och få sympatier.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in