2021-07-02, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sweden
Nja. Husköpet var ju helt i sin ordning, säljaren var t ex vid sina sinnes fulla bruk, men två finurliga damer i hans absoluta närhet - någon hemtjänst, typ, hade egna planer. Vilka är inte svårt att räkna ut. Den ena damen hade redan tidigare haft ”turen” att få ärva sin skyddsling. Detta om husköpet, det är avklarat, och det är heller inte detta den aktuella domen handlar om.

När den ”hjälpsamma” damen insåg att farbrorn faktiskt sålt huset satte hon igång en kampanj för att få köpet ogiltigförklarat, med hänvisningar till hans ålderdom, svaghet osv, farbrorn höll faktiskt på att bli omyndigförklarad på kuppen. Kärringen borde enligt mitt förmenande stenas för detta övergrepp. (Mannen undersöktes senare och befanns naturligtvis vara fullt frisk).

I kampen för att roffa åt sig annans egendom anlitade kärringen en erkänt skum jurist som hantlangare, och han fortsatte jävlas med Busch med alla knep han kunde komma på och några till. Resultatet av hans agerande blev att Busch utpekades i media, riskerade att bli av med huset, som farbrorn alltså frivilligt sålt till henne för fullt rimliga pengar.

Där lackade Ebba Busch ur och skrev ett inlägg där hon avslöjade juristens moral och historia. D v s fälld för tre olika brott, fridskränkning, våldtäktsförsök på barn samt skadegörelse. Dömd till två års fängelse för dessa.

Detta har hon nu dömts för. Att hon avslöjade honom. Ingenting annat. Den som trots bakgrunden inte uppfattar Ebba Busch som moralisk vinnare i den här soppan är antingen rättshaverist eller vänstermänniska, fenomenen är ofta ömsesidigt överlappande.
Är man inte frisk nog att kunna ta ett beslut om man ska sälja ett hus eller ej borde man inte bo i huset utan på ett boende.
Medlem
KD-ledaren Ebba Busch är en driven politiker som är rädd om sitt varumärke och genom att erkänna grovt förtal i den uppmärksammade husaffären så undviker hon en rättegång.
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Skurksson
"Jag erkänner ett brott som jag i själ och hjärta anser mig oskyldig till."
- Ebba Busch

Så känner jag också för mina brott. Tack Ebba för att du hjälper oss kriminella att sätta ord på våra handlingar.
Haha, kudos!
Det fina med om man anser sig stå över lagen som Ebba och andra kriminella, är ju att det inte finns någon anledning att följa lagen i framtiden heller. Och rätta mig om jag har fel, men är det inte det man brukar benämna som ett av huvudkriterierna för livsstilskriminalitet?
2021-07-02, 15:08
Medlem
swimmingpools avatar
Varför vill hon inte gå till domstol, det är ju bara att vänta ett halvår sen går rättegången på en dag.
Senast redigerad av swimmingpool 2021-07-02 kl. 15:13.
2021-07-02, 15:09
Medlem
Mr.Swedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nordlasten
Är man inte frisk nog att kunna ta ett beslut om man ska sälja ett hus eller ej borde man inte bo i huset utan på ett boende.
Så alla som någon gång blivit övertalade om något är alltså inte friska?
Hur har du det med de kognitiva förmågorna själv, vännen?
2021-07-02, 15:09
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skurksson
"Jag erkänner ett brott som jag i själ och hjärta anser mig oskyldig till."
- Ebba Busch

Så känner jag också för mina brott. Tack Ebba för att du hjälper oss kriminella att sätta ord på våra handlingar.

Om inte annat kanske även en öppning för hur vår lagstiftande församling, vilken Ebba Busch är den del av, ska se på s.k hedersbrottslighet framöver? Enligt Ebba finns ju tydligen högre värderingar av religiös och moralisk art som övertrumfar simpel svensk juridik.
Senast redigerad av DaEzz 2021-07-02 kl. 15:19.
2021-07-02, 15:13
Medlem
jag!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Civil olydnad har ingenting att göra med saken. Ebba Busch har gjort sig skyldig till ett grovt brott i ett försök att påverka en pågående rättsprocess där stora ekonomiska intressen står på spel för henne personligen. Det är så långt ifrån civil olydnad man kan komma.

"Ebba Busch har gjort sig skyldig till ett grovt brott i ett försök att påverka en pågående rättsprocess där stora ekonomiska intressen står på spel för henne personligen."

Mycket bra formulerat. Ebba slingrar sig och försöker förminska brottet, men detta är pudelns kärna. Jag hoppas att media börjar kalla "en spade för en spade".
2021-07-02, 15:13
Medlem
Citat:
Håll dig till ämnet vilket är Ebba Busch brottslighet och dess påföljder, alternativt starta en tråd i Juridik om du eftersöker en bredare diskussion (som alltså är OT) här?
Nu var frågan om att hon verkade få avgöra vilka lagar hon ville följa och det var inte ok i ett rättssamhälle. Att jag då tyckte att isåfall måste man vara konsekvent och ha samma bedömning även för andra personer och även mot andra lagar gillar du alltså inte.

Eller tydligare, om man kastar skit är det ok enligt dig, om man försöker lyfta frågan och se den från båda sidor så tycker du att man inte håller sig till ämnet?
2021-07-02, 15:20
Medlem
XaoqcHs avatar
Ganska ofattbart att denna idiot lät incidenten gå så långt att hon blev en dömd brottsling. Och fortfarande anser hon sig vara offret i sammanhanget! När kommer KD få nog?
2021-07-02, 15:21
Medlem
Vilken jäkligt dålig pudel av denna fröken
"då uppgifterna finns tillgänglig på internet för var och en som vill läsa"
" Jag ansåg att detta innebar att uppgifterna var allmänt kända"

Och sedan detta är kvalificerat skitsnack
"I brist på juridiska prejudikat har åklagaren sannolikt inget utrymme att lägga ned utredningen då rättspraxis saknas."

Hon utförde grovt förtal. Medvetet. Och det var heller ingen överraskning att det hade blivit en fällande dom. Enligt praxis och prejudikat.
2021-07-02, 15:22
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Jaha, nu börjar Ebbas lilla forumarmé kvickna till ser jag. Välkommen till diskussionen.

Motfråga: du menar att Ebbas grova förtal av motpartens ombud i det civilmål hon driver bara var en tillfällighet och alls ej kan kopplas till hennes stora ekonomiska intressen i att nämnda process faller ut till hennes fördel?

För övrigt så är saken avgjord om du inte fattat det. Ebba har erkänt gärningsbeskrivningen, accepterat påföljd och någon "åklagare" har inte med saken att göra längre.
Varför blandar du ihop två rättsfall på det sättet du gör?

Jag kan inte se att någon drar de slutsatser du gör.

Och nej, hon är inte min kopp med te faktiskt. Jag brukar dock alltid säga att man bör ha substans i kritiken man riktar mot någon.

Inget sådant som detta som uppenbarligen är en kampanj mot henne.

Jag skulle ta upp hennes tro på premillenialism och hur det kan påverka hennes ställning i vissa utrikespolitiska frågor.

Som är betydande.
2021-07-02, 15:22
Medlem
Jag ska gå in på ICA och ta en en oxfile.
Det är stöld, men i mitt själ och hjärta känner jag bara en stor hunger så jag får det.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in