2021-07-02, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Det kommer inte att hända. Det finns mig veterligen under de senaste decennierna inte ett enda känt fall från något land i hela Västvärlden där en vit person har utfört en dödlig hämndaktion mot någon icke-vit brottsling.

Den där Ronnebypappan gjorde väl en form av hämndaktion

Edit: förlåt, Rödeby hette visst platsen. Pappa sköt sonens mobbare.
Citera
2021-07-02, 17:55
Medlem
Soterns avatar
Citat:
Det kommer inte att hända. Det finns mig veterligen under de senaste decennierna inte ett enda känt fall från något land i hela Västvärlden där en vit person har utfört en dödlig hämndaktion mot någon icke-vit brottsling.

Nej, tyvärr. Vi har blivit för snälla och den snälle förlorar alltid.
Citera
Medlem
Trollsvanss avatar
Om han kommer undan med att knivmörda någon så lätt, då kan man väl ändå kalla detta för hybris?
Han tänker väl att han kommer undan med en sån här sak lika lätt som förra gången.
Det värsta är att det är sant. Han gör säkert det.

Det bästa är att detta lägger grunden till att skärpa straffen för såna här killar. Något måste göras. Ta bort dom från gatorna direkt, sätt dom i packade celler. Låt dom få känna på riktig fängelse. För resten av livet.

Jag röstar helt klart för att spärra in honom på livstid, riktig livstid.
Han har noll respekt för samhället som generationerna innan oss bygg upp.
Det som han och hans familj kommit hit för att förstöra och tugga upp.
Otacksamma ungjävel.
Citera
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det går inte att döma en 17-åring till livstid. Det man kan hoppas på är att brottet bedöms som synnerligen svårt och att han därför kan dömas till fängelse. Annars är det sluten ungdomsvård i max 4 år..

Inte ofta jag håller med dig, men här har du helt rätt. Max 4 år om man inte finner på någon finurlig "twist" på det hela, men är det svenska "rättsväsendet" verkligen känt för detta? Nej, självklart inte. Här är det förmildrande omständigheter som gäller - allt i den kulturmarxistiska andan, särskilt vad gäller unga GM, av invandrad sort! Tänk dig vilken kung denne skulle vara på ett ungdomsfängelse!!!
Citera
Medlem
Ursäkta men jag kom precis in i tråden och det tar för lång till att plöja fram uppgifterna. Jag frågar, är det en arab eller somalier som är gripen? Är det sant att han försökt döda en person med kniv tidigare?

Blir inte namnet offentligt vid häktning?
Citera
2021-07-02, 17:57
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Trollsvans
100%
Det syns klart och tydligt i filmen från platsen där han ligger på marken.

Ja, polisen hade uniform men GM kom bakifrån så kan ha missat det då han bara ser en mörkblå jacka och mörkblå byxor.
Citera
2021-07-02, 17:57
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Ursäkta men jag kom precis in i tråden och det tar för lång till att plöja fram uppgifterna. Jag frågar, är det en arab eller somalier som är gripen? Är det sant att han försökt döda en person med kniv tidigare?

Blir inte namnet offentligt vid häktning?
Han är dömd tidigare - ja.
Namnet blir offentligt vid häktning - undantag kan dock göras för unga förövare - men han är inte häktad än.
Citera
2021-07-02, 17:58
Medlem
Citat:

Sverige har troligen världens snällaste poliser, vilket gör att dådet och polishatet till j-igt märkliga företeelser. Men slöddret i orten har ju inga perspektiv heller. Skjuter du en polis i Ryssland, USA eller Kina så är du död eller åtminstone sönderbankad och frihetsberövad tills du dör.

I lilla Sverige puttrar klappa-på-handen-poliserna vidare på sina moppar . du skjuter en snut, spelar dataspel i 3 år och kör på som vanligt när du kommer ut.

Att en 17-åring fimpar en snut i detta klimat kan ju inte vara oväntat.
Han vet ju redan innan att straffet kommer att vara ett dåligt skämt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Den där Ronnebypappan gjorde väl en form av hämndaktion

Du menar Rödeby-pappan? Det var inte någon direkt hämndaktion och det var inte icke-vita brottslingar. Han är givetvis en hjälte, som mirakulöst blev frikänd, men det är inte ett relevant fall för det jag skriver om.
Citera
Medlem
.WhyAreYouGeh.s avatar
Nåt nytt om motivet?
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Och? Jag går inte runt och skjuter på måfå, men om jag gick ut med ett gevär, sköt några skott i olika riktningar och råkade träffa en polis med ett av skotten, så är det inte mord. Det är ett extremt oansvarigt agerande och vållande till annans död, men inte något mord. Om det är ett illegalt vapen så begår jag vapenbrott, men fortfarande inte mord.

Nu var detta fallet kanske ett mord, men det återstår ju att se.

Sant det, men så är ju inte fallet här. Likaså om man har ett vapen, så vet man att det kan och skall dräpa (man skadeskjuter ju inte djur).

Så som vapenbärare så har man ett extra ansvar enligt mig. Jag är för betydligt liberalare vapenlagstiftning skall sägas, men ansvaret är till 100 % ditt i.o.m att du äger vapnet.

Sedan så, här var det ju som jag sade : Tog fram pistolen, siktar (rapporterat) och skjuter mot folk : Då finns inte ursäkter.
Citera
2021-07-02, 17:59
Avslutad
Enligt uppgift är 17-åringen en somalier.
https://twitter.com/RedPilledPoland/status/1410990347036119043
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in