2021-07-02, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soltorkadetomater
Sätt in militären och markera! Det måste till något som visar på att landet och rättstaten inte viker sig för kriminella!

Inför utegångsförbud i området! Kollektivt straffa alla där så förövaren känner sig hatad för sitt mord. Stoppa precis allt och alla hela tiden och visitera. Stör och var jobbiga element i vardagen i området. Allt för att markera. Smacka upp kameror precis överallt, sätt upp flera hundratals med ljudavlyssning också ifall någon håller käft om mördaren och råkar försäja något namn.

Plocka in folk på måfå och häkta dem, erbjud dom stora summor pengar för att snitcha och rättskydd, ny identitet, vittnesmål bakom mörka rutor.
Ge golaren en utväg! Skydda den som talar för alltid 24/7 annars håller folk lärften

Jag håller med dig i allt utom det att plocka in folk på måfå.
Citera
Medlem
Varför går polis och åklagare ut med spekulationer (om motiv och bakgrund) innan MT är förhörd och utredningen är mogen?

Varför tjatar de om eventuell olycka? Skit samma om det var det. Det finns ingen anledning att sladdra och spekulera offentligt.

Om media får nåt saftigt att skriva idag eller nästa månad är betydelselöst.

Huvudregeln är väl att läcka så lite som möjligt i detta känsliga skede.
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sohefall
Och kollar du då mrkoll.. så ser du att han flyttade tillbaka till Hisingen för ca 2 veckor sedan...
så visst han kan ha missat att polisen är där dagligen i princip.. eller han kan lika göra blitt lurad att tro
att hans tilltänkta offer färdades på moppe.. jag köper iaf inte att detta var ett misstag..

1) Han väljer att beväpna sig..
2) Han väljer att oprovocerat ta fram vapnet..
3) Han väljer att skjuta med det, flera gånger..

En polis är död.

Detta är inte korpligan längre, inget misstag. Han har valt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sohefall
Och kollar du då mrkoll.. så ser du att han flyttade tillbaka till Hisingen för ca 2 veckor sedan...
så visst han kan ha missat att polisen är där dagligen i princip.. eller han kan lika göra blitt lurad att tro
att hans tilltänkta offer färdades på moppe.. jag köper iaf inte att detta var ett misstag..
Han kom väl precis ut från sitt förra straff kan jag tänka? Men jag vet inte. Ett år och 7 mån i sluten ungdomsvård fick han förra gången så tidsmässigt kan det stämma.
Citera
2021-07-02, 17:34
Medlem
Kanske har postats förut men här skrivs lite om påföljden för en annan morddömd 17-åring.

Straffvärde 12 år blev sluten ungdomsvård i 2,5 år.

https://www.helahalsingland.se/artikel/darfor-far-morddomde-17-aringen-kortare-straff-trots-att-straffvardet-ar-12-ars-fangelse
Citera
Medlem
llanzs avatar
Han kommer vara en mycket respekterad grabb när han kommer ut bland kriminella jävlar då dem hatar polisen. Sorligt.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Moln20
Jag håller med dig i allt utom det att plocka in folk på måfå.

Lite det verkar dom ju ha gjort när dom tog in 20 personer på förhör. Förmodligen från en viss gruppering.
Citera
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intensivtklok
Javisst. Fängelse kan man få från 15 år, men de är mycket ovanligt.

Ja, och mycket ovanligt att en polis blir avrättad så här, då håller jag mina tummar för att lilla
aset här åker på långstraff. Om det ändå blir så att han bara får ungdomsfängelse, tror ni att han kommer att bli punktmarkerad för resten av sitt liv? Skyddad identitet lär ju inte hjälpa när det
gäller ett polismord. Drömmer lite här.
Citera
2021-07-02, 17:35
Medlem
Sluten ungdomsvård är knappast aktuellt i detta fall utan han kommer, om han döms, med extremt hög sannolikhet dömas till fängelse eftersom det föreligger särskilda skäl BÅDE med hänsyn till hans ålder (nära 18) OCH övriga omständigheter (polismord). Alla ni som påstår något annat har FEL. Se 32 kap. 5 § brottsbalken.
Citera
2021-07-02, 17:35
Medlem
Trollsvanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kollegah1
Hur säkert är det att offret hade på sig en polisuniform?

100%
Det syns klart och tydligt i filmen från platsen där han ligger på marken.
Citera
2021-07-02, 17:36
Medlem
okok1s avatar
Om han kom från sidan/bakifrån och sköt kanske han inte såg polislogan? Man verkar inte se någon polisreflex, eller något på hjälmen, eller mopeden...
Citera
2021-07-02, 17:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av llanz
Han kommer vara en mycket respekterad grabb när han kommer ut bland kriminella jävlar då dem hatar polisen. Sorligt.

Risken är ju väldigt överhängande att denna somaliske gosse kommer återkomma i framtiden i liknande sammanhang om gängkriminalitet och grova brott. Det här var knappast den sista människan han mördade eller försökte mörda om han gjort det och försökt flera gånger när han är 17 år. Kommer han ut när han är 20 år så har han många år på sig att mörda fler. Kom ihåg var ni läste det först.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in