Citat:
Ursprungligen postat av
bbwolf
Tjena.
Jag är själv invandrad men uppväxt i Angered.
Hur kunde du hamna så fel? Varför fattar du inte hur bra vi har det i jämförelse med där du/vi var?
Vad är det för hål i ditt hjärta som gör att du måste hata på samhället?
Innerst inne vet du att du har fel och den dagen du själv har familj så kommer du kanske till insikt.
Andreas valde ett yrke med risker och hans liv offrades bland annat för dig.
Din inställning av otacksamhet gör dig förblindad - du har inte mycket arv från dina förfäder. Vad är du? Kanske ingenting.
Tack, för en sund inställning från "invandringssidan" - det är inte ofta vi får höra från er och då blir det lätt att alla dras över samma kam. Jag är grymt invandringskritisk och smått rasistisk, men det är mot dem som missköter sig, inte slika som dig, som verkar vara en god människa, med god uppväxt i sund miljö (familjen). Det är avarter som den du svarade som gör att vi polariseras än mer. Jag vill inte ha en invandrar till och repatriering av de flesta som inte bridrar till det svenska samhället måste till. De som bidrar och följer lagar- och regler får stanna, om de redan kommit hit och/eller är födda här. Mången måste bara bort - det är den enkla sanningen...
Om detta skulle visa sig vara GM, alltså den gripne 17-åringen, så blir detta ytterst intressant att se hur rättsväsendet behandlar detta polismord. Hans ålder talar för ett väldigt lågt straff, tyvärr! Han kommer självklart INTE säga att det var polismannen som var målet då detta skulle rendera i ett klart längre straff, om möjligt, med tanke på åldern. Svenska "rättssamhället" gör allt för att finna förmildrande omständigheter - särskilt vad gäller yngre förövare.