2021-07-02, 17:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Det som Kristersson skulle kunna göra nu är att erbjuda Kakabaveh ett paket precis som det centern fick och nobbade: rösta på mig så ska jag förbjuda privatskolor och fixa mer pengar till fattigpensionärerna. Det borde egentlien inte vara särskilt kontroversiellt eftersom borgarna (utom C) redan varit inne på att stoppa privatskolorna.

Självfallet anser jag att L hör hemma i det blågula blocket. Jag har ju fört en lång kamp mot DÖ och Jöken.
Kristersson ska hålla sig för god för trixande, maktspel och oseriösa erbjudanden.
Citera
2021-07-02, 17:35
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tompax2
Har du någon länk möjligen så man kan lyssna? Eller var det bara en sådan där livekörning som inte går att lyssna på sen?

Vore fantastiskt om hon kunde sätta stopp för Löfven!

Det var live i P1, men finns säkert på SR:s playtjänst.

Löfven (och Lööf) kan säkert få stöd från Kakabaveh. Det är bara att deklarera (innan måndag) att de:

1. Kommer att förbjuda privatskolor.

2. Kommer att stoppa alla vinster i välfärden.

3. Kommer att höja pensionerna kraftigt för fattigpensionärer.

4. Kommer att göra en mångmiljardsatsning på utsatta områden.

Kanske kan man ta de pengar som behövs från höghastigetsjärnvägarna, vindkraften och andra onödiga utgifter?

Så det finns fortfarande hopp för Löfven om att sy ihop en ny regering.
Citera
2021-07-02, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liksom-fb
Blir lite intressant om SD nu fäller Regeringen men sedan vägrar supporta UK.

Då är dom det verkliga kaos-partiet i Riksdagen.
UK redan borta.
Tveksamt om Löfven vill få ihop det.
C kanske har stötst chans.
Citera
2021-07-02, 17:36
Medlem
KansasCityFagots avatar
Citat:
Självfallet anser jag att L hör hemma i det blågula blocket. Jag har ju fört en lång kamp mot DÖ och Jöken.
Vilka frågor är du beredd att släppa till Sverigedemokraterna?

Anser du att Liberalerna kan ha sina frågor (som motsvarar partiets storlek), exempelvis skolan, och låta Sverigedemokraterna få vara i fred med sina frågor?
Citera
2021-07-02, 17:41
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Libertarianerna röstar på KLP, som fick 0,02 % i valet 2018.

Men det kan ju finnas fler som röstar på borgarbrackor som näst bästa alternativ?
Citera
2021-07-02, 17:42
Medlem
Citat:
Jag håller med. Kakabaveh gjorde ett mycket starkt och tydligt intryck. Hon förklarade också att besluten måste tas nu, inte i höst.

Ska bli intressant att höra vad centern tycker om att förbjuda privatskolor och stoppa vinsterna i välfärden.

Haha den pucken kommer naturligtvis inte att gå igenom.
Citera
2021-07-02, 17:43
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rokossovsky
Har man som Centerpartiet bestämt sig för att inte stöda en blå-brun allians, så lägger man inte ned rösterna eftersom det är samma sak som medlöperi. Är man däremot öppen för den andra sidan, då kan rösterna läggas ned i statsministeromröstningen, men kvar finns budgetproblemet som kräver en fyrpartiöverenskommelse.

Centerpartiet är således ingen vågmästare.

Nej C försöker lätta upp det svartröda med lite klövergrönt. Domens dag kommer redan nu är de ute för gott ur den borgerliga gemenskapen.
Citera
2021-07-02, 17:44
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KansasCityFagot
Vilka frågor är du beredd att släppa till Sverigedemokraterna?

Anser du att Liberalerna kan ha sina frågor (som motsvarar partiets storlek), exempelvis skolan, och låta Sverigedemokraterna få vara i fred med sina frågor?

Jag tror inte att det är möjligt att dela upp politiken på det sättet, eftersom många frågor hänger ihop. Problemen i skolan är ju i hög grad en invandrings- och integrationsfråga, för att ta ett exempel.

Men jag ser inte några större problem att jämka ihop de positioner som de tre borgerliga partierna och SD har i olika frågor. Man gjorde ju ett gemensamt migrationspolitiskt utspel, och klarade man det borde man klara även andra områden.
Citera
2021-07-02, 17:50
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Det som Kristersson skulle kunna göra nu är att erbjuda Kakabaveh ett paket precis som det centern fick och nobbade: rösta på mig så ska jag förbjuda privatskolor och fixa mer pengar till fattigpensionärerna. Det borde egentlien inte vara särskilt kontroversiellt eftersom borgarna (utom C) redan varit inne på att stoppa privatskolorna.

Den tanken slog även mig.
Citera
2021-07-02, 17:51
Medlem
KansasCityFagots avatar
Citat:
Jag tror inte att det är möjligt att dela upp politiken på det sättet, eftersom många frågor hänger ihop. Problemen i skolan är ju i hög grad en invandrings- och integrationsfråga, för att ta ett exempel.

Men jag ser inte några större problem att jämka ihop de positioner som de tre borgerliga partierna och SD har i olika frågor. Man gjorde ju ett gemensamt migrationspolitiskt utspel, och klarade man det borde man klara även andra områden.
OK då, eftersom du försöker slingra dig: Är du beredd att låta Sverigedemokraterna diktera allt som har med invandring och lag och ordning att göra själva om Liberalerna får vara ifred med sina frågor?

Tänk på att L har 2 % i opinionen och Sd över 20 %. Nöjer du dig med en liberal hjärtefråga för L om M, Kd och Sd låter L rädda sig kvar i riksdagen?
Citera
2021-07-02, 17:53
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frysfacket
UK redan borta.
Tveksamt om Löfven vill få ihop det.
C kanske har stötst chans.

C har ingen chans! Krärvs M + S = omöjligt
Citera
2021-07-02, 17:56
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KansasCityFagot
OK då, eftersom du försöker slingra dig: Är du beredd att låta Sverigedemokraterna diktera allt som har med invandring och lag och ordning att göra själva om Liberalerna får vara ifred med sina frågor?

Tänk på att L har 2 % i opinionen och Sd över 20 %. Nöjer du dig med en liberal hjärtefråga för L om M, Kd och Sd låter L rädda sig kvar i riksdagen?
Frågan är inte ställd till mig, men jag svarar ändå. Nej, L kommer givetvis inte att nöja sig med annat än att de får diktera invandrings- och kriminalpolitiken. Partier som L har aldrig kompromissat när det det kommer till dessa frågor. Hela poängen med deras sidbyte är att agera trojansk häst (de kallar det för liberal motvikt).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in