Citat:
Ursprungligen postat av
Zelensky
Jag hoppas att KD får en ny partiledare. KD behövs om vi ska få en M/KD/SD regering, vilket Sverige är i desperat behov av.
För det första så kommer vi aldrig, i alla fall inte inom en överskådlig framtid, att få en M/KD/SD-regering. Förhoppningsvis en M/KD stödd av SD och eventuellt L. Men det finns inte på kartan att SD kommer att komma in i en regering.
För det andra, varför skulle det vara bra om KD fick en ny partiledare? Det skulle knappast gynna partiet. Hade det inte varit för Ebba så tror jag inte att KD hade varit ett riksdagsparti idag.
Jag tycker man gör rätt. Oavsett om hon skulle vinna i en rättegång så är det något som man inte vill ha uppe i media under en valrörelse. Med facit i handen skulle hon naturligtvis inte skrivit det som hon gjorde, men jag tror att de flesta kommer att resonera att det är märkligt att hon blir dömd för förtal då hon säger sanningen.
När det blir val, om lite drygt ett år, så kommer ingen att komma ihåg och bry sig om detta, förutom ledarsidorna på Aftonbladet, DN, Dala-Demokraten etc.