Citat:
=kungenslillapiga|
Nu undrar man ju vad Binninge kommer bli nöjd med att få i skadestånd. Han har inte mycket att förlora så han kan ju fläska på rejält. Virtanen fick väl 60 000:- i skadestånd men det tror jag knappast Binninge kommer vara nöjd med. Undrar var Ebbas smärtgräns går för att slippa ifrån en civil skadeståndsprocess?
Detta kommer bli intressant att se på vad det i så fall landar på. Ett skadestånd måste baseras på vilken skada som personen har lidit.
Virtanen förlorade en högt betald tjänst som toppjournalist på Sveriges största tidning. Då är ju 60000 faktiskt väldigt lite till det han förlorade. Dessutom blir det svårt för honom att finna ett nytt, åtminstone likvärdigt jobb.
Vad det juridiska ombudet har för inkomst vet jag inte. Jag gissar på att han är egen företagare. Tror dock inte han har några inkomstnivåer som är i närheten av Virtanens.
Ser vi på den heder som tagit skada, så finns det här också skillnader. Virtanen har ingen dom emot sig, dessutom är han något mera känd för allmänheten än ombudet. Ombudet är ett känt namn inom vissa kretsar, men får betraktas som fortfarande okänd hos en del samhällsgrupper. Sedan har han en dom mot sig, som han dessutom aldrig gjort någon hemlighet av att han har, utan startat en karriär som ordförande för en förening för de som anser sig oskyldigt dömda.
Men självklart kan ombudet dra till med ett belopp och hoppas att Ebba betalar bara för att bli av med problemet.