2021-07-02, 12:20
Medlem
EggBoxJuans avatar
Åklagaren Ulrika Åberg:

Citat:
– Jag kan säga att jag delar polisledningens uppfattning som de gav ut igår om att det allt jämnt är så att motivet är oklart men att det med största sannolikhet inte handlar om en gärning riktad mot polisen i fråga utan det kan vara på något annat sätt

Wow, jag tror det, behöver inte vara, kan vara, mest troligt, kan även vara på ett annat sätt, men förmodligen inte, jag tror inte det, jag har en uppfattning
Citera
2021-07-02, 12:20
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZodiacX
"o precis när han ska skjuta så dyker polismannen upp o han skjuter i panik"
Kan ju knappast stämma. Polisen stog ju stilla och hade att samtal med ett visst antal personer.

Det finns olika versioner i omlopp. En av versionerna är så här (citat från gårdagens Expressen):

Citat:
Enligt uppgifter i utredningen ska en maskerad och beväpnad man ha närmat sig en grupp unga gängkopplade män som satt på en bänk. Männen flydde i tron om att de var på väg att utsättas för ett mordförsök.

Strax därefter anlände polismannen ensam på sin elmoped, enligt uppgifter. När han mötte den beväpnade mannen höjde denne sitt vapen och avlossade flera skott mot polismannen, som föll till marken.

När skytten lämnade platsen gick flera vittnen fram till polismannen, som då inte var vid medvetande.

(källa: Expressen)
Citera
2021-07-02, 12:23
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whyman
Japp. 100% vad jag tror.

Allt för att kunna styra det narrativ som nu målas upp i media samt få det att stämma med vad GM säger när det blir officiellt. Det här var imo en avrättning men varken GM, Polisen eller åklagare kommer någonsin ens gå på det spåret av politiska skäl. Vad jag tror iaf.
Det tror inte jag. Polischefen kan nog uttala sig politiskt, men när det dras till sin spets i FUPen kommer sanningen fram. Dessutom kommer det läcka från missnöjda riktiga poliser om polischefens version är förljugen.
Citera
2021-07-02, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Fatta att det är ett mord oavsett vilket. Det är ett mord även om mördaren siktade på någon annan, men träffade polisen. Nu tror jag att mördaren siktade på polisen, men förhoppningsvis får vi reda på mer när videomaterial blir tillgängligt i samband med FUP.
Nej - mord är överlagt. Om han siktade på någon annan blir det dråp. Ung GM, kommer ut efter halva - typ ett år eller så.
Citera
2021-07-02, 12:25
Medlem
Attityds avatar
Så vem sköt? Någon som har info, eller vilken krets det rör sig om?
Citera
2021-07-02, 12:25
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Nej - mord är överlagt. Om han siktade på någon annan blir det dråp. Ung GM, kommer ut efter halva - typ ett år eller så.
Skitsnack. Det är mord om man siktar på en person för att döda men råkar träffa den som står bredvid (om det nu var så).
Det kallas likgiltighetsuppsåt. Slå upp det innan det uttalar dig.
Citera
2021-07-02, 12:26
Medlem
Evilnovazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Skåne säger du. Kanske därför vi har gemensamma vänner. Vart i Skåne?

Helsingborgsområdet
Citera
2021-07-02, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinator

Blir nog inte så enkelt när man springer runt med ett skarpladdat vapen. Det är inte precis ett fyllebråk som spårat ur.
Citera
2021-07-02, 12:27
Medlem
Det finns en viss finess i det, som bland annat innebär att åklagaren kan vidta en del tvångsåtgärder, säger Christer Fuxborg vid polisens ledningscentral.
Citera
2021-07-02, 12:27
Medlem
AreYouBacks avatar
"– De ska känna sig oroliga där ute, snart kommer vi och knackar på dörren, så är det bara, säger polisens presstalesperson Christer Fuxborg. "

Så snart kommer de och knackar på? Det är just det här språket som jag stör mig på. "Vi skall knacka på", "vi skall initiera samtal", "vi bygger långsiktig dialog", "vi har bjudit dem på fika för samtal", "vi skall vara närvarande"....
Citera
2021-07-02, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EggBoxJuan
Åklagaren Ulrika Åberg:

Wow, jag tror det, behöver inte vara, kan vara, mest troligt, kan även vara på ett annat sätt, men förmodligen inte, jag tror inte det, jag har en uppfattning
Tröttsamt, dom är helt desperata men faktum är ju att ett misstag är ju lika fruktansvärt det.
Regering, polis, rättväsende, media gör allt för att normalisera brottet.
Citera
2021-07-02, 12:29
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evilnovaz
Helsingborgsområdet

Det stod så i Sydsvenskan dan efter. Nordvästra Skåne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in