2021-07-02, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RonnyKålman
Du tror kanske att dessa springisar är raketforskare? De är inte så smarta som du tror, du överskattar deras tankeförmåga. De agerar endast på IMPULSER. Är de arga så slåss eller skjuter dem, är de hungriga så äter de, kåta så runkar eller knullar de. Mer komplicerad än så är inte deras hjärna.

Tror du på fullaste allvar att dessa tonåringar sitter och tänker på taktiska affärsdrag och längre än 1v framåt? Då har du inte bott i orten.

Antingen har du ingen kunskap i saken för du inte har bott i orten eller så gör du det, du skyddar dem istället.

Dessa springpojkar gör inget självmant. Dessa gäng är strikt hierarkiska. Och personer högre upp är inte efterblivna människor. De är högst kompetenta med affärssinne och fungerar som vilken företagsledning som helst. Tänk själv, du vill ha 200 kg kokain till sthlm från Colombia... Då krävs det en jävla planering.
Citera
2021-07-02, 12:08
Medlem
Dessa gäng som bor och jobbar i förorter och som nu skjutit en polis ,jobbar de självständigt eller har de huvudmän bakom kulisserna som styr och beslutar? Vet någon hur upplägget är?
Citera
2021-07-02, 12:08
Medlem
Talespins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whyman
Min TEORI om nuläget:

GM har överlämnat sig själv när han insåg hur fucked han är om han skulle åka dit och bli åtalad för att faktiskt siktat på polisen.

Nu säger han istället att polisen råkade bli träffad när han siktade på andra.

Nord kör på med storyn i media för att han vill plocka politiska poäng och allt är frid och fröjd i sosseland igen.

Så kan det mycket väl vara.

Nord lockade fram GM genom att ge honom en flyktväg.

Fy fan vilket jävla korrupt land vi lever i
Citera
2021-07-02, 12:09
Medlem
Polismyndigheten hade inte blivit mer förnedrad om dom hade spänt upp 10 poliser på hoppbockar mitt på torget och dom hade rövknullat alla 10 offentligt och filmat.
Citera
2021-07-02, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PaoloRoberto
Kände du Andreas eller hans fru borde du veta att dom var stenhårda vänsterpartister, varför skulle de vilja ha hjälo av SD?
Ja, det vore något. Känns som det mest osannolika partivalet. En f.d. yrkesmilitär, numera polis, uppväxt i ett litet samhälle i skåne..
Citera
2021-07-02, 12:11
Medlem
Citat:
Samtidigt har bilden börjat klarna enligt polisen, och ärendet har lämnats över till Åklagarmyndigheten.
– De ska känna sig oroliga där ute, snart kommer vi och knackar på dörren, så är det bara, säger polisens presstalesperson Christer Fuxborg.
Han är den polis som uttalat sig ”hårdast” i media.

https://www.aftonbladet.se/a/0Kwn50
Citera
2021-07-02, 12:11
Medlem
Jag ser uppgifter om att GM sköt polisen i panik efter att han hade sett honom. Polisen var enligt dessa uppgifter inte måltavlan, men när GM skulle skjuta någon annan fick han syn på polisen, och sköt honom. Jag skulle definitivt inte kalla detta för en "felskjutning". Men, om uppgifterna stämmer, var Andreas inte måltavlan från början. Dessa uppgifter låter enligt mig som det troligaste hittills.

Jag vet inte hur det är med er andra, men när jag hör ordet "felskjutning" tänker jag på en person som har skjutit en person som han trodde var måltavlan. Men det är kanske bara jag.

Om uppgifterna stämmer är det ganska sjukt hur han på impuls kan skjuta polisen. Varför fick han sådan panik? Han hade ju inte mördat någon än. Om han hade åkt fast hade han ju endast åkt dit för vapenbrott.
Citera
2021-07-02, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Talespin
Så kan det mycket väl vara.

Nord lockade fram GM genom att ge honom en flyktväg.

Fy fan vilket jävla korrupt land vi lever i

Dock står det i aftonbladet

Vi vet att de misstänkta följer oss precis som alla andra. Vi vill inte väcka den björn som sover. De ska känna sig oroliga där ute, snart kommer vi och knackar på dörren, så är det bara, säger Christer Fuxborg.

Hmm dock tror jag inte det handlar om att de knackar på...
Citera
2021-07-02, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sweintoo
Ja, det vore något. Känns som det mest osannolika partivalet. En f.d. yrkesmilitär, numera polis, uppväxt i ett litet samhälle i skåne..

Skåne säger du. Kanske därför vi har gemensamma vänner. Vart i Skåne?
Citera
2021-07-02, 12:15
Medlem
Oldberrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandalji
Jag ser uppgifter om att GM sköt polisen i panik efter att han hade sett honom. Polisen var enligt dessa uppgifter inte måltavlan, men när GM skulle skjuta någon annan fick han syn på polisen, och sköt honom. Jag skulle definitivt inte kalla detta för en "felskjutning". Men, om uppgifterna stämmer, var Andreas inte måltavlan från början. Dessa uppgifter låter enligt mig som det troligaste hittills.

Jag vet inte hur det är med er andra, men när jag hör ordet "felskjutning" tänker jag på en person som har skjutit en person som han trodde var måltavlan. Men det är kanske bara jag.

Om uppgifterna stämmer är det ganska sjukt hur han på impuls kan skjuta polisen. Varför fick han sådan panik? Han hade ju inte mördat någon än. Om han hade åkt fast hade han ju endast åkt dit för vapenbrott.

Precis, mycket tyder på att han skulle skjuta de som satt på bänken. När polisen närmade sig så skjut han polisen för att inte åka dit för vapenbrott och diverse andra åtal.

Absolut ingen förskjutning eller misstag isåfall men ett spontant infall
Citera
2021-07-02, 12:16
Medlem
sliskets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mialterego
Varför tror folk att polisen kommer ta GM?
Han är säkert i Mogadishu nu eller sitter stilla i båten i någon källare och trycker, får MCdonalds och kabeltv av sina BRUSCHOR samtidigt som området håller om han då han nu e KINGBRAMDEM.

Skulle tro att det är tvärtom att snubben har fått tagga från gbg han har sabbat handeln för alla på hela hisingen så han sitter nog på en bananbåt just nu påväg hem till Somalia eller Fuckistan
Citera
2021-07-02, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Du menar att polisen ljuger eller mörkar om att det finns en MGM gripen?

Japp. 100% vad jag tror.

Allt för att kunna styra det narrativ som nu målas upp i media samt få det att stämma med vad GM säger när det blir officiellt. Det här var imo en avrättning men varken GM, Polisen eller åklagare kommer någonsin ens gå på det spåret av politiska skäl. Vad jag tror iaf.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in