2021-07-02, 10:40
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Skarmusling
Eftersom Jesus tillkom genom att Gud mirakulöst befruktade Maria,
Kallas med modern syn på kvinnors rättigheter för våldtäkt.
Citera
2021-07-02, 12:39
Medlem
Skarmuslings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Kallas med modern syn på kvinnors rättigheter för våldtäkt.
Eller; Alla Israelitiska kvinnors dröm. Varför gingo världens underbaraste kvinna icke till domstol? Hon kanske tyckte GUD är OK.
Citera
2021-07-02, 15:27
Avstängd
Citat:
Eller; Alla Israelitiska kvinnors dröm.
Knappast. Att Gud skulle ha barn med en kvinna fanns inte i den judiska världsbilden, den myten är inlånad från den hellenistiska världen där gudar som Jupiter satte på varenda kvinna han såg.
Citera
2021-07-02, 17:52
Medlem
Skarmuslings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Knappast. Att Gud skulle ha barn med en kvinna fanns inte i den judiska världsbilden, den myten är inlånad från den hellenistiska världen där gudar som Jupiter satte på varenda kvinna han såg.
Vad bra att du kan definiera -"fanns inte i den judiska världsbilden". Men i den Israeliska.
Citera
2021-07-03, 23:02
Medlem
Citat:
Eller; Alla Israelitiska kvinnors dröm. Varför gingo världens underbaraste kvinna icke till domstol? Hon kanske tyckte GUD är OK.

Tycker du Maria skulle gått till domstol? Och du kallar dig kristen?
Citera
2021-07-07, 23:27
Medlem
Megalits avatar
Citat:
Titt som tätt duggar det från muslimskt håll rabiata ord hämtade från koranen med besvärjelser mot de kristna. ”om Jesus är Gud varför ber han då?”
-Gud ber. Gud ber alla med ett tillräckligt intellekt att se över sina förehavanden. Att inte likt de ogudaktiga ge sig i kast med lägre stående religioner.

Ifall Jesus inte är skaparen av världsalltet så har han i alla fall gott påbrå i jämförelse med vissa!

surah 19:20
Hon sade: "Hur skulle jag, som ingen man har rört, kunna få en son? Jag har aldrig fört ett lösaktigt liv!"
surah 19:21
[Ängeln] svarade: ”Det skall bli [som jag har sagt]. Din Herre säger: 'Detta är lätt för Mig och [det sker] för att han skall bli ett tecken för människorna och [en symbol för] Vår nåd. Så har [Vi] beslutat!'”
Surah 4:171:
EFTERFÖLJARE av tidigare uppenbarelser! Gå inte till överdrift i [utövningen av] er religion och påstå inte om Gud annat än det som är sant! Kristus Jesus, Marias son, var Guds Sändebud och Hans ord förkunnat för Maria och ande av Hans [ande]. Tro därför på Gud och Hans sändebud och säg inte: "[Gud är] tre." Upphör för ert eget bästa! Gud är den Ende Guden. Stor är Han i Sin härlighet, fjärran från [tanken] att Han skulle ha en son! Honom tillhör allt det som himlarna rymmer och det som jorden bär. Ingen behöver en ytterligare beskyddare utöver Gud. ”

Efterblivna muslimer vill å ena sidan förleda världen och påstå att de tror på jungfrufödseln av Jesus men, MEN, icke då, Hur skall dessa muslima kryp ha det?

Eftersom Jesus tillkom genom att Gud mirakulöst befruktade Maria, så är Jesus Guds son, -take it or leave it- kom inte och fabulera fler tokigheter i er usla demoniska koran.

Fadern-Sonen-Den Helige Ande rules

Vad anser ni om koranens tafatthet?
Såsom jag förstår så menar muslimerna att det skulle ha krävts att Gud skulle haft en sexuell förbindelse för att kunna bli fader till en son. Detta är förstås en missuppfattning.
I och med att Gud skapade Jesus, som var ju en andevarelse i himlen, innan han kom till jorden, Jesus var alltså Guds skaparverks början, därför kan han med rätta kallas Guds son.
Citera
2021-07-23, 20:27
Medlem
Skarmuslings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Innebandidos
Tycker du Maria skulle gått till domstol? Och du kallar dig kristen?
#10 Innebandildos; "Vad gäller sakfrågan om jag förstår dig rätt så anser du att en bok som bland annat beskriver jungfrufödsel för sisådär 2000 år sedan är helt ok grund för att bygga en världsuppfattning på, medan en annan bok som skrevs för sisådär 1500 år sedan och som anser att det kanske inte gick till så som det skrevs i första boken, är helt förkastlig.

Bara så man vet spelplanen alltså."

-Du är bevisligen efterbliven och och på spelplanen för att föra fram ditt muslimälskande djävulska förakt för de som står emot anti-krists följe. Du har inte tillräckligt förstånd och är ingen man för en seriös diskussion med!

Jesus Kristus är Guds Son.
Jag är vägen sanningen och livet ingen annan väg finns till Gud.
Citera
2021-07-23, 23:17
Medlem
cold17s avatar
Förutom denna mirakel som tillät Guds Son bli en människa och vara här på jorden bland oss, genom Andens kraft och inte på grund av en mans vilja - så bör man också notera att Jesus Kristus även kallas för Guds ord och "Ande" som är från Gud.
"O People of the Book! Commit no excesses in your religion: Nor say of Allah aught but the truth. Christ Jesus the son of Mary was (no more than) a messenger of Allah, and His Word, which He bestowed on Mary, and a spirit proceeding from Him: so believe in Allah and His messengers. Say not "Trinity":" Quran 4:171

Även koranen erkänner det..

Att Muhammad gjorde ett grovt misstag genom att nämna dessa viktiga detaljer som faktiskt tillhör treenigheten, får bli ett annat ämne däremot.
Citera
2021-08-01, 20:48
Medlem
Citat:
#10 Innebandildos; "Vad gäller sakfrågan om jag förstår dig rätt så anser du att en bok som bland annat beskriver jungfrufödsel för sisådär 2000 år sedan är helt ok grund för att bygga en världsuppfattning på, medan en annan bok som skrevs för sisådär 1500 år sedan och som anser att det kanske inte gick till så som det skrevs i första boken, är helt förkastlig.

Bara så man vet spelplanen alltså."

-Du är bevisligen efterbliven och och på spelplanen för att föra fram ditt muslimälskande djävulska förakt för de som står emot anti-krists följe. Du har inte tillräckligt förstånd och är ingen man för en seriös diskussion med!

Jesus Kristus är Guds Son.
Jag är vägen sanningen och livet ingen annan väg finns till Gud.

Du fortsätter att sprida ditt anti-kristna hat-budskap och är givetvis så långt från kristen man kan komma. Dessutom har du helt övergett alla försök att ens låtsas vara intresserad av ditt eget trådämne. Det är lite komiskt att du uppenbarligen inte alls är intresserad av att ens försöka diskutera hur jungfrufödseln är bevis på att Jesus är guds son (och varför inte guds sändebud). Ditt verkliga intresse och syfte (sprida hat) kommer fram hela tiden.

Om man anser att det är ett bevis för att det står i Bibeln, så är det givetvis det som är ett tydligt indicium på att man är efterbliven. Du har helt missat grejen med kristen tro. Tro är det verksamma ordet. Det är bara djävulens följare (medvetna följare eller nyttiga idioter) som anser att något ska bevisas. De med svag tro vill gärna försöka konstruera bevis.
Citera
2021-08-06, 21:23
Medlem
Trays avatar
Enligt genesis så är Selene den enda jungfrun det står något om. Hon var syster och samtidigt gift med sin egen bror pan!

”Jungfru maria” är inte den du tror att hon är. Hon är lusifers mor om man ska lyssna på guds egna ord.
Citera
2021-08-06, 22:22
Medlem
Jag var främst nyfiken på att läsa mer om detta ”bevis”…?
Tror ni kristna har helt missförstått definitionen av ordet.. (nej, ge mig inte en rad från bibeln…)
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in