2021-07-02, 07:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -benito-
Två hysteriska kärringar.... Herregud vad Polisen har degenererat. Dom skulle inte kunna svara upp mot gängen ens om den politiska viljan fanns (vilket den uppenbarligen inte finns). Inte konstigt att man kallar mordet ett misstag och sticker huvudet i sanden.

Dom springer fram och rapporterar in via radion att kollegan är skjuten. Sen börjar dom leta efter skottskadan för att stoppa blödningen samtidigt som man rapporterar in vart man befinner sig. Man fortsätter sedan leta efter skottskadan samtidigt som man försöker få kontakt med den skadade.
Efter det övergår man till hjärtkompressioner.

Vad exakt tycker du dom gör fel? Eller är det tonläget på rösten som är det "hysteriska"?
Citera
2021-07-02, 07:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Nej men rätt snut på rätt plats, här finns tendenser till rasism, både hos honom o hans pappa. Utbilda ett 30-tal killar från området till poliser ser du annan respekt.
Vill vi ha en korrumperad polis är det rätt väg att gå.
Det är alltid mycket bättre att myndighetsutövning sker av folk som inte har lokala bindningar åt olika håll.
Citera
2021-07-02, 07:51
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrazanSatansson
Om polisen ligger på och dagligen trakasserar urbefolkningen för minsta lilla lär någon snitcha ganska kvickt för att få tillbaka businessen.
Varför ska någon snacka nu, när man kan avrätta en 12 årig flicka som äter en hamburgare och inget händer.
Citera
2021-07-02, 07:54
Medlem
zzahirs avatar
Från Aftonbladet nu:

” Samtidigt säger polisen att bilden kring dödsskjutningen börjar klarna. Över 150 beslag har gjorts och mer än 200 förhör har hållits.

– Bilden kring det här klarnar allt mer successivt och berättelsen kring det nu ser lite annorlunda ut än vad den gjorde igår. Men det är saker vi inte kan berätta än så länge, men vi kommer lämna ut det allt mer successivt, säger Dan Windt, polisområdeschef och kommenderingschef för den särskilda händelsen i Biskopsgården.”

Bilden av vad som hänt verkar alltså förändrad nu
Citera
2021-07-02, 07:55
Medlem
cultofdeaths avatar
Vad i helvete? Varför är man så snabb med att skydda muslimska livstidskriminella? Ingen GM är fast än, men ändå har man bestämt sig att han felsköt? Det här är inget annat än ett politiskt motiverat PK-uttalande. Inte faktabaserat öht utan lögnaktigt och fegt. Respektlöst mot BO och anhöriga samt resten av befolkningen. Ett uttalande som ska ge ett falskt sken av trygghet, ljuga för resten av poliserna att dom är "skyddade" eftersom dom inte är mål för kriminella.

"Det mesta tyder nu på att det var en felskjutning – polismannen var sannolikt inte målet, enligt polisen.

– I det inledande skedet söker vi efter flera alternativ, men vi hittar inga andra indikatorer. Annat än att det är en skjutning där polismannen har kommit i skottgluggen så att säga, säger Erik Nord, polisområdeschef, till SvD."

https://www.svd.se/felskjutning-tros-ha-orsakat-polisens-dod
Senast redigerad av cultofdeath 2021-07-02 kl. 07:57.
Citera
2021-07-02, 07:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doiten
Samtidigt säger polisen att bilden kring dödsskjutningen börjar klarna. Över 150 beslag har gjorts och mer än 200 förhör har hållits.

https://live.aftonbladet.se/supernytt/news/20-personer-frihetsberoevade-efter-doedsskjutningen.1v2uolAfQ?utm_source=share-btn

Förhoppningsvis har de redan ringar in GM, de kanske redan har honom detta dygn! Hoppas man hittar mer fynd på hylsorna.
Citera
2021-07-02, 07:59
Medlem
goosehunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sic_law
Dom springer fram och rapporterar in via radion att kollegan är skjuten. Sen börjar dom leta efter skottskadan för att stoppa blödningen samtidigt som man rapporterar in vart man befinner sig. Man fortsätter sedan leta efter skottskadan samtidigt som man försöker få kontakt med den skadade.
Efter det övergår man till hjärtkompressioner.

Vad exakt tycker du dom gör fel? Eller är det tonläget på rösten som är det "hysteriska"?

Hennes reaktion är inte alls orimlig. Hon ser sin kollega och vän dö på marken framför henne. Händelsen är oförberedd. Vore man mitt i en skottlossning där det avfyras skott åt båda håll hade säkert reaktionen blivit annorlunda men här går det från lugna gatan till pang, död. Självklart skapar det panik hos kollegan som blir kvar. Hon kämpade så gott hon någonsin kunde. Leka tuff bakom skärmen kan alla. Men när det händer är det en annan sak.
Citera
2021-07-02, 08:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -benito-
Två hysteriska kärringar.... Herregud vad Polisen har degenererat. Dom skulle inte kunna svara upp mot gängen ens om den politiska viljan fanns (vilket den uppenbarligen inte finns). Inte konstigt att man kallar mordet ett misstag och sticker huvudet i sanden.

Din wanabe tuffing. Hur skulle de aggera menar du? Gå fram till den som ligger döende sprkanlite på honom o be honom ställa sig upp?
Vad är det för fel på dig?
Citera
2021-07-02, 08:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cultofdeath
Om jag har förstått den muslimska mentaliteten rätt så kommer inte andra kriminella, eller ledargestalterna i klanerna lämna ut GM till polisen som flera här har skrivit, trots att det är dåligt för knarkaffärerna att ha många poliser i området ett tag.

Eller så kommer GM i en liksäck till skånegatan...
Citera
2021-07-02, 08:12
Medlem
cultofdeaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sohefall

Fjantiga önskedrömmar. Sluta. Det är så pinsamt att läsa din text. Ingen förankring till verkligheten öht.
Citera
2021-07-02, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sohefall

Helst inte. Först vill vi veta varför detta avskum sköt polisen , sen får han gärna hamna i en liksäck, gärna i smådelar.
Citera
2021-07-02, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jasper58
Vill inte gå total OT men bängen I gbg är inte oskyldig på många sätt. Finns en hel del otalat I staden och en del är med I spelet. Men har dock svårt att tro att en nybakad snut är en del av detta. Det har funnits flera uppgörelser mellan polis och brukare I gbg. Dom har I många år hållt blint öga till tjack pch röka för att hålla heroin utanför stan. Detta må verka helt OT men kanske fonns något I detta som föranlet situationen att det blev som det blev och kanske ännu mer OT sak är om nu dödsknarket cannabis varit lagligt, hade då polis Andreas damnam levt? Vill inte kapa tråden för legalisering men tror att detta hade kunnat undvikas med rätt lagstiftning
Jag har aldrig någonsin haft något emot svensk polis, då jag alltid har blivit väldigt bra behandlad de gånger jag har blivit gripen. Men jag tvivlar inte en sekund på det du skriver. Korrupta poliser finns över hela världen, och har existerat så länge poliser har existerat. Sverige som land i helhet har dessutom blivit alltmer korrupt de senaste 10-15 åren. Jag hörde nyligen om två advokater som samarbetade med ett kriminellt gäng.

I dagens Sverige finns det väldigt mycket organiserad brottslighet. Vissa av dessa nätverken drar sannolikt in väldigt stora summor pengar, genom framförallt narkotika. När sådana nätverk uppstår, finns det givetvis en del poliser som vill ha en del av kakan. Polisen i USA, framförallt i Chicago, var extremt korrupt under förbudstiden. Flera olika nätverk drog in stora summor genom alkohol, och flera poliser ville ha en del av kakan. Flera blev till många, och många blev till slut i princip alla.

Precis som du tror jag inte att Andreas var korrupt, just pga att han var nybakad. De poliser som sysslar med korruption gör ju detta i största hemlighet, och släpper (precis som kriminella gäng) inte in vem som helst i denna hemliga gemenskap. Det är därför väldigt osannolikt att han var insyltad i korruption. Att gå från att bli en polis till att bli en korrupt polis som dessutom är rejält insyltad på så kort tid, låter inte rimligt. Det är dock inte omöjligt. Han skulle rent teoretiskt kunna ha fått en partner som redan är grovt insyltad, och snabbt blivit accepterad. Som i filmen "training day", men inte lika grovt och spektakulärt. Hur som helst, jag är 99% säker på att Andreas var en väldigt hederlig polis som verkligen ville göra skillnad i samhället. Det är i varje fall det intrycket jag har fått av honom utifrån det lilla jag vet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in