2021-07-01, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Det är väl ingen som tror att det var ett misstag att någon dog. Däremot är ju inte omöjligt att mördaren siktade på någon annan som stod bredvid polismannen. Det är ju ändå vanligare att gäng-slödder skjuter varandra. Det är inte heller osannolikt att mördaren var drogad och siktade dåligt. OBS! Förstå att inget av detta är något försvar av mördaren. Det är lika illa att skjuta in i en klunga personer utan att bry sig vem som träffas som att medvetet sikta mot en polisman.

Hmm Ja jag läste det också att polismannen stod bredvid 2 personer men att han ska då skjuta mot dessa när en polisman står bredvid har jag svårt att köpa.
Men hade inte varit förvånad om det är så för idag går lösa psykopater runt om oss vardagligt
Citera
2021-07-01, 23:56
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandalji
Men tror du verkligen att han tänkte mörda en annan människa, mitt framför en polis? Det är möjligt, men väldigt osannolikt. Han måste ju ha sett polisen. Tom jag som inte är kriminell lägger direkt märke till en polis i min närhet.
Oavsett om det är någon som aktivt mördar en polis eller försöker mörda någon annan i poiis närvaro är det ju någon som är helt rubbad och saknar all form av konsekvenstänk.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandalji
Men tror du verkligen att han tänkte mörda en annan människa, mitt framför en polis? Det är möjligt, men väldigt osannolikt. Han måste ju ha sett polisen. Tom jag som inte är kriminell lägger direkt märke till en polis i min närhet.

Precis min tanke oxå
Citera
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Det är väl ingen som tror att det var ett misstag att någon dog. Däremot är ju inte omöjligt att mördaren siktade på någon annan som stod bredvid polismannen. Det är ju ändå vanligare att gäng-slödder skjuter varandra. Det är inte heller osannolikt att mördaren var drogad och siktade dåligt. OBS! Förstå att inget av detta är något försvar av mördaren. Det är lika illa att skjuta in i en klunga personer utan att bry sig vem som träffas som att medvetet sikta mot en polisman.

Ganska tufft att avrätta någon som står bredvid en beväpnad polis, eller hur tänker du att misstaget gick till?
Citera
2021-07-01, 23:57
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viproom
Jag gissar stark på att mördaren är i 16-17års åldern och vad kommer straffet att vara?

4års ungdomsfängelse? Inte så insatt i det är med lagar och straff men om fallet är så då är detta ett stort misslyckande. Mord ska klassas som mord i alla åldersgrupper.

Våld mot poliser brukar ge kännbara straff, men vi får se vad som händer.
Citera
2021-07-01, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solrosen2018
Är hans Facebook borttagen?
Var hittar man videoklippet?
https://theync.com/swedish-police-executed-on-street-in-goteborg-306-21.htm
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Har du länk? För vad jag kan se av bilder etc så verkar det ha varit mörkt vid tillfället och den skjutne verkar i alla fall inte ha varselväst eller liknande men jag kanske missar något.
Citat:
Ursprungligen postat av cultofdeath
Någon som har en fungerande länk till filmklipp? Inga länkar som tidigare nämnts fungerar.
Citat:
Ursprungligen postat av Aeckelmalmoe
Jasså det var "mörkt" ute? På de videor jag sett var det som en molnig dag vid middagstid.
Citat:
Ursprungligen postat av Hjarnsubstans
Den här funkar för mig iallafall

https://m.youtube.com/watch?v=Tw5P_0EFOZs
Backup
Citera
Medlem
AussieRedMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff.Beck
Ja det står väl ganska klart att misstagslinjen är ett politiskt spel för att minska spänningen just nu och risken för "högerextrema" ska gynnas.

Många färre kommer att läsa en ev FUP och då har känslorna lagt sig.
Misstagslinjen baseras nog mycket på att Andreas valde att åka runt i omålad polismoppe.
Konstigt val om du frågar mig.
Citera
Medlem
-GGs avatar
Hade blattarna haft hjärna hade de skjutit negern som sköt polisen och serverat honom på en kommissaries gräsmatta. Win-win.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Men hur ska man träna någon att uppleva en kollegas mord? Mörda någon på utbildningen så att de vet hur det kommer kännas?

Det är inte som på film utan det är riktigt människor och man hör och ser hela tiden sjukvårdare, brandmän och polis som bryter ihop vid vissa speciella olyckor eller brott. Man kan aldrig förbereda folk för allt.
Äntligen en klok kommentar! Bra skrivet
Citera
2021-07-02, 00:00
Medlem
Persimååns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iptrix
Det är inte en udda tankegång - den har slagit mig med. Men så har vi de som försvarar allting som sker.

Jag skulle säga att det är lite 50/50 just nu, trots allt. Och det är kanske normalt. Det finns en skvadron som nu gör allt dom kan för att smutkasta den nyligen mördade polisen - att han var nån slags rambo som soldat, att han skulle köra nåt race mot befolkningen, jag förstår inte rikrigt - men det verkar framgå av deras inlägg. Det är samma krets som försöker få detta till ett misstag, att det inte var ett mord utan en förlupen kula.

Det finns inga underlag för nån teori åt endera hållet, men det hindrar inte dessa.

Så jag vet inte, ge upp om mänskligheten har sällan känts mer lockande.
Mycket bra inlägg! Jag är tacksam, men på samma gång chockad, att det fortfarande finns vettiga användare på FB.
Citera
Medlem
Conny63s avatar
Citat:
(S) skryter om att de är på god väg att öka polisen med 1000 poliser.
Sanningen är att det nog behövs 10 000 poliser. Det finns ungefär 100 ghetton i det här landet. Om varje ghetto får en dedikerad trupp poliser på 100 man blir det nog ordning. Men lönerna måste höjas samtidigt för att kunna rekrytera och behålla personalen inom polisen.
Ja bara jämföra hur mycket en riksdagsledamot har ock en polis har i lön . Det är skrämmande .
Citera
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Ganska tufft att avrätta någon som står bredvid en beväpnad polis, eller hur tänker du att misstaget gick till?
Som jag skrev nyss så rör det sig om en fullblodsgalning oavsett om han medvetet sköt polismannen eller bara ignorerade polismannen och siktade på de som stod bredvid. Poängen är att båda teorierna egentligen är osannolika. Men vi får väl veta mer genom utredningen får vi hoppas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in