2021-07-01, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Viproom
Hur kan polisen gå ut i media och säga att skjutningen kan vara misstag?

Så jävla feg stat, för att lugna ner medborgarna.

Visa vem som bestämmer gå ut och säg som det är att vi skall vända hela Sverige upp och ner för att hitta den här iskalla mördaren.
Ja exakt, varför går man ut och säger det när det varken finns Gm, motiv eller vapen?
Har regeringen påverkat polisen att säga det här eller?
Citera
2021-07-01, 23:03
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bestick
Bilder på den mördade polisen för er som missat. När han levde alltså. Inget läskigt:

https://imgur.com/a/5EYLXK8

Vila i frid, Andreas!

Har tänkt ganska mycket på denna tragiska händelse idag. Så SJUKT onödigt. Sverige är verkligen förlorat. Givetvis kommer det inte ske några drastiska förändringar på grund av detta. Allt kommer fortsätta som vanligt.

Han har alltså varit i fält och undkommit oskadd, så kom han hem till fredliga Sverige och blir kallblodigt mördad.

Tänk på det ni som röstade fram denna tafatta regering. Hur många fler ska dö innan Lööfven ser det komma?
Citera
2021-07-01, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UT64
Talade med en person idag med erfarenhet från förorten (Ej Biskopsgården) och han hävdade bestämt att de boendet VET vilka GM är. För ingenting av betydelse händer där utan att en massa personer får reda på det. Det här är fråga om en massa människor som är sammanlänkade via religion, födelseort, efternamn och invecklade klanförhållanden.

Oerhört skrämmande och fruktansvärt obehagligt. Att ha självstyrande samhällen som organiseras och byggs upp av kriminella klaner. Och dessa klansamhällen växer sig allt starkare och sprider sig i hög takt inom en massa städer runt om i Sverige. Landets strukturer och sammanhållning håller på att vittras sönder inifrån för att snart kollapsa totalt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bilten
Varför skulle man inte kunna åka på FN tjänst om man är rasist?

Det är många som åker av helt andra anledningar än att göra skillnad. En del av oss vet om att vi inte gör någon större skillnad i t.e.x Afghanistan. Vi åker för att vi är militärer och vill jobba skarpt med det. Det behöver inte alltid vara någon vacker och nobel anledning.

Var inte Jackie arklöv på FN tjänst fast han var nazist?
Citera
Medlem
Dorniers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Det jag mest reagerar över är att ingen av poliserna har koll på sin omgivning. En kollega har precis blivit skjuten och de befinner sig i ett område med många kriminella och en befolkning som hatar poliser och vita människor.

Prio ett i detta läge är inte att försöka göra nån slags hysterisk HLR utan bör vara att få överblick och kontroll över platsen, att skydda sig själv, den skadade och eventuella andra kollegor medan man väntar på hjälp och förstärkning. Det hade kunnat vara ett terrordåd/vansinnesdåd och man vet inte var skytten är, eller om det finns fler skyttar. Åskådarna skulle också kunna gå till angrepp, börja kasta sten, försöka ta deras vapen eller vad som helst.

Även i samband med trafikolyckor ska man ju se till att platsen där man själv och den skadade befinner sig är säker, så det är ju grundläggande i alla sammanhang.
Citera
2021-07-01, 23:05
Medlem
at0m3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eziel
Sådär jag, få ur dig all ilska hat anonymt på nätet som den stora orädda vikingen du och hela din släktträd är? Om ett par år så är det ni små vita svenska chihuahuor som inte lyder som kommer hänga från lyktstolpar. Vänta bara
Jaha därför som du flydde hit och inte vikingen, det är ju du som beter dig som en rasist och det här tillför tråden inget.
Citera
2021-07-01, 23:06
Medlem
Citat:
Hur kan polisen gå ut i media och säga att skjutningen kan vara misstag?

Så jävla feg stat, för att lugna ner medborgarna.

Visa vem som bestämmer gå ut och säg som det är att vi skall vända hela Sverige upp och ner för att hitta den här iskalla mördaren.

Polisen har redan gjort klart hur försvarsadvokaten kommer att lägga upp det, om mot förmodan någon blir gripen och ställd till svars.

”- Det var inte meningen att skjuta polismannen, han stod i vägen.” Blir dömd till dråp och inte mord, klart lägre straff.
Citera
2021-07-01, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S-hund temporär
Jag håller med dig i de sannolikhetsbedömningarna. För att ställa upp några av de diskuterade scenarierna i sannolikhetsordning, enligt mitt förmenande för tillfället:
  • 1. A) GM skall skjuta en eller flera andra gängbabbar. Träffar dock bara den mörkklädde killen som vid tillfället råkar befinna sig nära de fientliga gängbabbarna, en kille som visar sig vara polis.
  • 1. B) GM letar efter eller har nyss försökt skjuta andra gängbabbar. Runt hörnet dyker en mörkklädd moppeåkare upp och kör mot GM, som öppnar eld. Moppeåkaren visar sig vara polis.
  • 2. Som 1., fast GM ser att BO är polis men skjuter trots detta, i syfte att undgå gripande.
  • 3. Som 1., fast GM ser att BO är polis och skjuter p.g.a. detta, i syfte att döda en fucking aina-huuura när han ändå är ute och pangar.
  • 4. GM har planerat och förberett sig på att döda en polis, det råkar bli Anders.
  • 5. GM har planerat och förberett sig på att döda polisen Anders.

Jag tänker som så att om GM:s enda syfte med den dagens aktiviteter vore att döda en polis så är han ovanligt förslagen och förberedd. När syftet med ett angrepp enbart eller främst är att skada poliser så föreställer jag mig att GM:en i sådana fall är mer spontana, oförberedda, psykotiska och/eller påtända. Ingen maskering, handskar eller flyktfordon, och sällan skjutvapen. Typ naken, macheteviftande barfotaneger, som möjligen har PUT i bakhuvudet. Någon kan säkert bidra med statistik.

Det blir såklart omöjligt att visa upp nån form av statistik här.

Jag tycker dock att du missar en punkt här. Den jag ser som mycket möjlig.

GM är en del av upptrappningen av våldet, patrullerar Biskop beväpnad och redo för att döda, utan tydligt mål.
Möjligen rivaliserande gängbabbar men skillnaden på en rivaliserande gängbabbe och störande polis är hårfin.
Polisen Anders inkräktar och stör, GM väljer att skjuta.
Citera
2021-07-01, 23:07
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sneerv
Nej han sa inte rakt ut i intervjun om invandrare eller liknande men han säger ju också varför han inte säger det. Fast det är klart han kan ju syfta på vad som helst, men när man säger ”Sånt får man inte prata om” så kan man misstänka vad han menar. Men ja som sagt det är ju till var och en att tolka vad han menar.

EDIT: Lyssnade en gång till och han säger ”försiktig att säga vad man tycker och tänker”.

Ja, det har han en poäng i. Det beror delvis på idioter som som tror att kritik mot den förda migrationspolitken innebär att man inte gillar invandrare. Att skilja på sak och person fick man lära sig göra på förskolan förr i tiden.

Eller menar du om din farsa har en åsikt jag inte gillar så är det ok att döda dig? Det måste du ju tycka då du finner det relevant att sitta och analysera faderns 80 sekunders intervju.
Citera
2021-07-01, 23:08
Medlem
Besticks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Han har alltså varit i fält och undkommit oskadd, så kom han hem till fredliga Sverige och blir kallblodigt mördad.

Tänk på det ni som röstade fram denna tafatta regering. Hur många fler ska dö innan Lööfven ser det komma?
Precis. Visst är det sjukt.

Kan bara hålla med dig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ang_rita
Den som sköt visste nog vad den gjorde.
Trött på att man försöket avdramatisera polismordet.
Verkligen! Jag blir spyfärdig av denna marxistiska PK-kulturen. En polis blir mördad mitt på ljusa dagen framför en massa folk, och ändå finns det människor som har mage att komma med ursäkter och bortförklaringar. Det är så respektlöst så man tror knappt att det är sant. Lever vi i något slags mentalsjukhus eller?

En polis har blivit mördad. Det var med största sannolikhet inte något misstag. Väldigt mycket annat i detta landet borde sättas på paus tills den skyldige är gripen, och dömd till livstid (jag hade gärna sett att vi hade återinfört dödsstraffet pga denna händelse). Punkt slut!!!
Citera
Medlem
Citat:
Var inte Jackie arklöv på FN tjänst fast han var nazist?

Nej, han var lågavlönad ”Legosoldat”..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in