Citat:
Ursprungligen postat av
Som-nam-na
Det är ett alternativ som innebär att han väljer att skjuta trots att han vet att det är en polis iofs.
Det jag menar är att det inte behöver vara så att det finns ett motiv för att skjuta just en polis innan en polis råkade dyka upp.
Tror iofs att det är minst lika troligt att motivet var att skjuta just en polis, känns iaf långt mer troligt än att det skulle gälla just denna polis.
Jag håller med dig i de sannolikhetsbedömningarna. För att ställa upp några av de diskuterade scenarierna i sannolikhetsordning, enligt mitt förmenande för tillfället:
- 1. A) GM skall skjuta en eller flera andra gängbabbar. Träffar dock bara den mörkklädde killen som vid tillfället råkar befinna sig nära de fientliga gängbabbarna, en kille som visar sig vara polis.
- 1. B) GM letar efter eller har nyss försökt skjuta andra gängbabbar. Runt hörnet dyker en mörkklädd moppeåkare upp och kör mot GM, som öppnar eld. Moppeåkaren visar sig vara polis.
- 2. Som 1., fast GM ser att BO är polis men skjuter trots detta, i syfte att undgå gripande.
- 3. Som 1., fast GM ser att BO är polis och skjuter p.g.a. detta, i syfte att döda en fucking aina-huuura när han ändå är ute och pangar.
- 4. GM har planerat och förberett sig på att döda en polis, det råkar bli Andreas.
- 5. GM har planerat och förberett sig på att döda polisen Andreas.
Jag tänker som så att om GM:s enda syfte med den dagens aktiviteter vore att döda en polis så är han ovanligt förslagen och förberedd. När syftet med ett angrepp enbart eller främst är att skada poliser så föreställer jag mig att GM:en i sådana fall är mer spontana, oförberedda, psykotiska och/eller påtända. Ingen maskering, handskar eller flyktfordon, och sällan skjutvapen. Typ naken, macheteviftande barfotaneger, som möjligen har PUT i bakhuvudet. Någon kan säkert bidra med statistik.
Edit: Skrev fel namn på polisen.