2021-07-01, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Eller så har vi med en mopedburen mördare med revolver att göra.

Kör 700 meter ifrån brottsplatsen och tömmer revolvern på tomhylsor, kör därefter vidare.

Kan det vara så enkelt?

Givetvis kan det vara så. Det låter väldigt klumpigt att slänga hylsor så men har han varit klumpig nog att skjuta en polis av misstag så självklart.
Men jag tror att polisen serverar ut mycket småfelaktig information till media just nu med flit som en av många åtgärder för att stressa och ringa in mördaren.
Men att det skulle kunna vara så som du beskriver är absolut ingen omöjlighet i mina ögon heller.
Citera
2021-07-01, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Då han säkerligen inte kommer att få något egentligt straff så kan det kvitta hur det påverkar utredningen, allmänheten bör faktisk får se den mördande somalien på bild.
Ja eller hur.. Vi pratar om ett polismord.
Citera
Medlem
.WhyAreYouGeh.s avatar
Blir onekligen mycket intressant att höra motivet och om skottet var riktat mot polisen eller någon annan som stod där intill. Verkar vara väldigt oklart.

Att det satt en gängmedlem på bänken där enligt media gör det ju mer tänkbart att det var denne man ville åt.
Senast redigerad av .WhyAreYouGeh. 2021-07-01 kl. 21:06.
Citera
Medlem
Conny63s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CCkane
Fyfan vilket jävla mörker, och där sitter de jävlarna i riksdagen och inte fattar att det är kaos i Sverige. Fyfan säger jag bara.
Vilka dårar vi har som politiker fy fan !
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
https://twitter.com/markushankins/status/1410346679547613187

Har någon videon
Citera
2021-07-01, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fishANDchips
https://m.youtube.com/watch?v=Tw5P_0EFOZs

Där har du videon. Panik i poliskvinnan när hon ser sin kollega i det skicket.

Det jag mest reagerar över är att ingen av poliserna har koll på sin omgivning. En kollega har precis blivit skjuten och de befinner sig i ett område med många kriminella och en befolkning som hatar poliser och vita människor.

Prio ett i detta läge är inte att försöka göra nån slags hysterisk HLR utan bör vara att få överblick och kontroll över platsen, att skydda sig själv, den skadade och eventuella andra kollegor medan man väntar på hjälp och förstärkning. Det hade kunnat vara ett terrordåd/vansinnesdåd och man vet inte var skytten är, eller om det finns fler skyttar. Åskådarna skulle också kunna gå till angrepp, börja kasta sten, försöka ta deras vapen eller vad som helst.
Citera
2021-07-01, 21:01
Medlem
iptrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soliditet
Ok, fullständigt ointressant för mig att se en medmänniska mördas men men.
You and me both. Men det är sällan anledningen till seriösa fotografer - det handlar om dokumentering av vad blåkjuspersonalen gör. Inte vem eller vilka det gör det mot.

Och det är tillåtet. Därav att jag är noga med att påpeka att privatpersoner inte ska kunna identifieras och då finns inte heller några laga krav på det du fotograferar. Eller vad termen nu heter när du nallifierar det.

Det är tillåtet. Stå bara inte ivägen.
Citera
2021-07-01, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av styrlund
Det intressanta är att hon frågar folket vartifrån han blev skjuten. Det innebär hon inte tror att de runt sett skytten utan att skottet kom från ett längre avstånd.
hon frågar var blodet kommer ifrån, och var han blev skjuten.
Citera
2021-07-01, 21:03
Medlem
Var precis på platsen där Andreas dog och lämnade blommor. Fyfan säger jag bara. Det var en fruktansvärd känsla. Det känns så mycket mer verkligt när man är så nära där något så hemskt har hänt, inte ens ett dygn efter. Sen när man är inne på twitter ser man att kukhuvudet Mattias Irving har skrivit följande: ” De senaste tio åren har ca 450 personer dött på jobbet i Sverige. Önskar att vi tog allas död på lika stort allvar. Ingen har mer än ett liv att ge. Varje förlust är en tragedi som hade kunnat förebyggas.”

Men helt jävla ärligt. Det är såklart bara vänsterkräk som skriver sånt efter att en polis brutalt mördats av en svartskalle.

Bara häng svartskallen eller låt han dö på ett lika brutalt sätt som Andreas fick dö på.

Andreas, vila i frid! En hel nation sörjer dig. Du fick sätta livet till för politikernas brister. Tänker på din familj, din sambo som lämnas gravid.
Citera
2021-07-01, 21:03
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av styrlund
Det intressanta är att hon frågar folket vartifrån han blev skjuten. Det innebär hon inte tror att de runt sett skytten utan att skottet kom från ett längre avstånd.

Hur kan du dra en sådan slutsats?

Det naturliga är att snabbt lokalisera en riktning som kan vara farlig. Därför frågar hon varifrån skott har avlossats.

Jag tror nog att den slutsatsen är ner sannolik än din.
Citera
2021-07-01, 21:04
Medlem
prominentens avatar
Javisst narcissist!

Citat:
Ursprungligen postat av JanFyhrholdt
Det är nog inte Bonniers Litterära Magasin (BLM) som ligger bakom skjutningen av polisen.
Den tidskriften lades ned år 2004. Bonniers brukar ju annars alltid få skulden för allting, då Bonniers också anklagas för att vara judar.

Själv var jag inte i Sverige vid tidpunkten då snuten blev skjuten, vilket kan bevisas,
så det var i varje fall inte jag som var gärningsmannen. Men det kan ju vara någon annan som hatar
svenska poliser lika mycket som jag gör, och av samma legitima skäl. Inte nödvändigtvis en kriminell invandrare som det spekuleras om. Svensk polis (och övriga myndigheter, samt media) är ju närmast allierade medbrottslingar till dessa speciella invandrare, så det vore ur den synpunkten kontraproduktivt för invandrarna att avrätta poliser.

Man får istället uppfattningen att personer mördade av invandrare oftast är försvarslösa och oskyldiga offer, vilket inte en beväpnad svensk polis kan betraktas som.
Dessutom är ju kriminella och poliser i samma branch, så en viss kollegialitet och ömsesidig respekt
måste ju råda mellan parterna samt att man har spelregler att följa. Men sedan länge kan man dessutom konstatera att polisen och de kriminella är allierade och samarbetar i allt större omfattning.
Invandrare har ju mer eller mindre rättslig immunitet, och polisen i sin tur övergår till att förfölja oskyldiga och försvarslösa svenska medborgare med svenskt ursprung. Polisen i Sverige är ju rekryterad från samma underklass som dom kriminella är. De heter "Tommy", "Conny" och har nästan alltid son-namn typ "Andersson" "Johansson" osv. Dessutom kommer de från landsorten, vilket gör dem ännu mindre lämpliga som aktörer i storstäder. Polisen är ett slödder. Brottsbekämpning är inte deras huvudsakliga sysselsättning. Det är det första man konstaterar. Att den numera avlidne polismannen har ett namn som bara delas av 5 andra personer i Sverige, väcker misstankar om att någon "karlsson" eller "Nilsson" med namnbyte vill framstå som finare än den är. Enligt uppgifter från media skulle den avlidne polismannen fått avslag 5 gånger vid ansökan till polisskolan innan han slutligen antogs. Vidare framgår enligt media(se länk nedan) att den ihjäldödade polisen, skulle ha haft en kvinnlig gravid sambo som också skulle vara polis, dessutom skulle den skjutne snuten ha haft en bror som är polis. Tydligen är det inte bara den sekteristiska kollegialiteten hos "kollegorna" eller "kollegerna" som polisen kollektivt kallar sig för som korrumperar och hotar rättssäkerheten med sitt konstanta jäv.
Det är även inom familjen, där det i detta fall är både bror och kvinnlig gravid sambo som tjänstgör som poliser. Personligen ser jag därför ingen som helst skillnad mellan islamister och polisväsendet i fråga om sekterism, extremism och den hotbild som uppstått. Jag ser en allians mellan poliser och muslimer, i synnerhet mot judar, men även mot oskyldiga svenska medborgare i allmänhet. Polismannens död kallas "nationell tragedi", och därmed har man passerat anständighetens gräns i fråga om trovärdighet. Alla utom WT från glesbygden förstår ju att det handlar om en nationell teater istället. "Mina tankar går till de anhöriga", osv osv sov... Varför skulle en malplacerad djuphavsfisk som Sveriges statsminister ha något som helst intresse av mänskliga tragedier?

Mina tankar gick också till de anhöriga men inte i form av någon jävla "empati", utan istället då jag nåddes av uppgifterna om att både brodern och den gravida sambon var poliser. I en polishatares perspektiv är det nästan för dåligt för att vara sant. Låt oss slå fast direkt att en enskild polis som avlider i tjänsten oavsett dödsorsak är en mycket ringa förlust för andra än de närmast anhöriga.
Den teater man spelar upp, som om självaste kungen hade dött, är närmast komisk.
Blir det statsbegravning också?

För att återgå till ämnet, så borde motivet för ett polismord eller dråp vara ett hat mot poliser, alternativt ett nödvärn mot poliser.
En gärningsmannaprofil borde motsvara mig, men jag var ju inte på plats vid tillfället, och jag saknar vapen. Men det kan vara, (eller borde vara) någon så kallad "högerextremist". Läste på ett ställe att gärningsmannen skulle ha varit "mörkhyad". Men tidigare skall (enl wikipedia) en något mörkhyad person faktiskt avrättad två poliser i Sverige. Så utseendet kan nog variera i de flesta aktiviteter. Exv är ju inte alla med judiskt utseende Nobelpristagare, om någon skulle tro det. Bland dem kan det ju finnas en och annan "polismördare" också, även om de är mest omtalade för att ha mördad Jesus, vid sidan av sitt Nobelpristagarskap. Att BLM, som det föreslogs, (Bonniers Litterära Magasin) skulle ha något med skjutningen att göra vill jag avfärda. Även om Bonniers sägs vara judar. Men en judisk gärningsman vore åtminstone rimligt i teorin, då polisen historiskt sett, bl.a i tyskland enligt uppgift skulle ha medverkat till att ett större antal judar skulle ha bragts om livet. Det brukar också beskrivas som en global tragedi, apropå den "nationella tragedin"
att en enstaka svensk polis har råkat hamna i vägen för en skottlossning. Det var säkert bara någon som ville träffa en polis som annars i likhet med sina "kollegor" är oanträffbar. Det blev kanske i mer bokstavlig mening. "De anhöriga" (som tankarna gick till) om de också var poliser, kanske nu överväger att frivilligt sluta som poliser. Det skulle åtminstone för en polishatare som mig vara en framgång. En liten framgång, men ändå några färre poliser i Sverige vilket gagnar mina intressen.

De anhöriga:

Rättelse:
Tar nu bort länken om "de anhöriga" då den nu ej fungerar.
Kanske någon annan kan bekräfta om uppgiften att den döde polisens bror är polis är sann, samt att den döde polisens gravida sambo också skulle vara polis?
Citera
2021-07-01, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sickmyduck
Helt omarkerade mopeder dessutom. Ser inte att det är polisen.

Du tänker att det är precis som en civil polis-bil och därför känns det plötsligt lite bättre att han sköts ihjäl?

Det ska rätt mycket till för att tänka så dumt, ingen ska behöva riskera att bli ihjälskjuten öht. Ibland misshandlas och rånas ambulanspersonal när dom försöker rädda livet på folk, poliser hotas till livet mer eller mindre dagligen, ibland filmas det och exploateras i sociala medier.

Något är fundamentalt fel och problemet ligger hos dig och andra flumliberaler och sossepatrask.

Du ser alltså en omärkt moped som en rimlig förklaring till mordet av en polis? Du är djupt störd, vakna för helvete!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in