För 1 år sedan:
Coleman till Lightning för 1st+Nolan Foote.
Goodrow+3rd till Lightning för 1st+Greco.
Jag var en av många som tappade hakan när detta annonserades för 1 år sedan, men har dessa trejder inte varit de bland de bästa trejderna ett lag gjort senaste åren? Mycket imponerad av bägge herrar.
Citat:
Ursprungligen postat av
MajorRuffel
Viktor Arvidsson trejdad till Kings för ett par draftval. Detta måste väl vara av hänsyn till Kraken och expansion draft. Predators har väl för många att skydda. Arvidsson tjänar lite över 4 mille i tre säsonger till. Har haft skadebekymmer två senaste, men frisk borde han kunna vara en rejäl tillgång fr Kings.
Köper inte det fetstila helt.
Värt att protecta:
D: Josi(NMC), Ellis, Ekholm, Fabbro, Carrier?
F: (Arvidsson). Forsberg är den enda som är helt solklar. Duchene och Johansen är inte helt värt att protecta med deras kontakt om jag ska vara ärlig.
Övriga: Järnkrok, Sissons, Trenin, Kunin, Haula, Granlund, Richardson, Jeannot, Pitlick, Grimaldi.
Ponera man kör 8-1, man skyddar alla ovanstående D. Du har alltså 2 F utöver Forsberg du kan protecta. Ponera du har kvar Arvidsson, då har du 1 F kvar att protecta. Låt säga du protectar en av Johansen/Duchene och blir av med en av dem, so what? Skönt att bli av med ett av deras kontrakt kan jag tycka.
Alternativt skyddar du 4 D(lämnar Carrier oskyddad), och kan välja både Johansen och Duchene(utöver Forsberg och Arvidsson). Vem av övriga är så värd en protection att du måste trejda Arvidsson då?
Ingen i mina ögon.
Jag ser inte varför man trejdar Arvidsson om det enbart handlar om kommande expansiondraft. Utan snarare beror det på hans skadehistorik eller något.