2021-06-29, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Hur har Hedman skött sig under slutspelet?

Verkligen inte dominant, men han spelar med en lower body injury och, som jag har förstått det, kommer att opereras efter slutspelet.
Citera
2021-06-30, 12:09
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Hur har Hedman skött sig under slutspelet?

Han har varit riktigt bra, men inte som förra årets slutspel. Som Straiter skriver, så är han skadad, men spelar ändå. Han är grym i PP, där han hela tiden läser spelet fantastiskt och håller pucken kvar i offensiv zon. Spelar helt okej över hela isen men han är inte den enorma närvaron han var i 2020-slutspelet.
Citera
2021-06-30, 21:08
Medlem
Hedman förlorade norris mot en kille som inte ens gick till slutspel, vilket var alltid motargumentet mot Erik Karlsson.

typiskt kanadensare.
Citera
2021-06-30, 23:21
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CentroX
Hedman förlorade norris mot en kille som inte ens gick till slutspel, vilket var alltid motargumentet mot Erik Karlsson.

typiskt kanadensare.

Nu ska du inte va sån. Norris baseras på grundserien. Fox är dessutom amerikan och inte kanadensare. Hade det varit kanadensisk bias inblandat borde väl Makar fått det isf? Bitter kan man vara när det är befogat.
Citera
2021-06-30, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
Nu ska du inte va sån. Norris baseras på grundserien. Fox är dessutom amerikan och inte kanadensare. Hade det varit kanadensisk bias inblandat borde väl Makar fått det isf? Bitter kan man vara när det är befogat.
Hedman var bäste back under grundserien
Citera
2021-06-30, 23:41
Medlem
EastClintfoods avatar
Gött ju, så med andra ord kan Barkov ses större än Hedman hädanefter
Citera
2021-07-01, 10:22
Medlem
Zinovjevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1X2Helgardera
Top-shelf används ofta för att beskriva hög klass.
Dock så avser 'goes top shelf' mål i nättaket i hockeyterminologi. Betyder detta att dessa mål inte håller hög klass? Absolut inte.
Citat:
Ursprungligen postat av CentroX
Hedman var bäste back under grundserien
Men Adam Räv tog hem utmärkelsen.
Citat:
Ursprungligen postat av EastClintfood
Kanske, dock så vet jag inte medelst vilka andra ord som ger mig den uppfattningen.
Citera
2021-07-01, 13:48
Medlem
Trollfeeders avatar
Match 1 - Tampa spelade ut Habs och vann stort.

Match 2 - Habs klart bästa lag på isen, men Tampa vinner ändå.

Vasi vinner målvaktsmatchen så här långt. Helt galet hur bra han var i nattens match!

Citat:

Nej, det har han en del att bevisa för att nå upp till.
Citera
2021-07-01, 17:13
Medlem
Citat:

Vad grundar du det på? Bara för att han vann Selke?
Citera
2021-07-01, 20:03
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:

Vad grundar du det på? Bara för att han vann Selke?

Yep! Från och med kan han bara bli större och bättre medans pensionären Hedman får gå motsatta vägen. Snart dags för honom att skaffa en rollator

Tronskifte har skett! Kungen är död! Länge leve kungen!
Citera
2021-07-01, 20:55
Medlem
Viktor Arvidsson trejdad till Kings för ett par draftval. Detta måste väl vara av hänsyn till Kraken och expansion draft. Predators har väl för många att skydda. Arvidsson tjänar lite över 4 mille i tre säsonger till. Har haft skadebekymmer två senaste, men frisk borde han kunna vara en rejäl tillgång fr Kings.
Citera
2021-07-01, 21:23
Avslutad
För 1 år sedan:
Coleman till Lightning för 1st+Nolan Foote.
Goodrow+3rd till Lightning för 1st+Greco.

Jag var en av många som tappade hakan när detta annonserades för 1 år sedan, men har dessa trejder inte varit de bland de bästa trejderna ett lag gjort senaste åren? Mycket imponerad av bägge herrar.

Citat:
Ursprungligen postat av MajorRuffel
Viktor Arvidsson trejdad till Kings för ett par draftval. Detta måste väl vara av hänsyn till Kraken och expansion draft. Predators har väl för många att skydda. Arvidsson tjänar lite över 4 mille i tre säsonger till. Har haft skadebekymmer två senaste, men frisk borde han kunna vara en rejäl tillgång fr Kings.

Köper inte det fetstila helt.

Värt att protecta:
D: Josi(NMC), Ellis, Ekholm, Fabbro, Carrier?
F: (Arvidsson). Forsberg är den enda som är helt solklar. Duchene och Johansen är inte helt värt att protecta med deras kontakt om jag ska vara ärlig.

Övriga: Järnkrok, Sissons, Trenin, Kunin, Haula, Granlund, Richardson, Jeannot, Pitlick, Grimaldi.

Ponera man kör 8-1, man skyddar alla ovanstående D. Du har alltså 2 F utöver Forsberg du kan protecta. Ponera du har kvar Arvidsson, då har du 1 F kvar att protecta. Låt säga du protectar en av Johansen/Duchene och blir av med en av dem, so what? Skönt att bli av med ett av deras kontrakt kan jag tycka.

Alternativt skyddar du 4 D(lämnar Carrier oskyddad), och kan välja både Johansen och Duchene(utöver Forsberg och Arvidsson). Vem av övriga är så värd en protection att du måste trejda Arvidsson då?
Ingen i mina ögon.

Jag ser inte varför man trejdar Arvidsson om det enbart handlar om kommande expansiondraft. Utan snarare beror det på hans skadehistorik eller något.
Senast redigerad av J-dilla 2021-07-01 kl. 21:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in