Citat:
Ursprungligen postat av
vetingeteller
Okej, här kommer min tidiga spekulation som jag tror starkt på.
Jag ser två alternativ här men båda hänger ihop med varandra.
I mina ögon tyder allt på att målet för skotten i själva verket var småkidsen från Södra.
Det är en konflikt som har fortsatt i år av dom yngre, flera somalier från Norra har blivit beskjutna samt knivade. Några skott har även avlossats mot kidsen i södra.
Det som talar för att det är från Norra är just att han tydligen är mörkhyad (lågoddsare) vilket dom flesta i Norra är. Och att platsen var just där Södras kids hänger.
Dessa grabbar rör sig därmed inte öppet, är väldigt försikiga.
Alternativ 1.
Kidsen som polisen (som blev skjuten) pratade med var dom egentliga måltavlorna.
Troligt att skytten och måltavlorna kollade mot varandra medans polisen var vänd med ryggen till mot skytten och även han kollade mot kidsen, som han pratade med. Därav nackskottet (?).
Han misstogs helt enkelt för att vara en utav dom, särskilt då han var på moped, vilket dessa kids åker med dagligen. Han blev skjuten i nacken, kidsen och skytten sprang från platsen.
Kvar var en blödande polis kämpandes för sitt liv.
Alternativ 2.
Polisen upptäckte att det kom en maskerad med vapen, som först inte märkte polisen.
Polisen kom antingen springandes mot skytten, vilket är hans jobb att stoppa honom, eller med mopeden.
Somaliern fick panik, agerade som en sann somalier och sköt av några skott och träffade då polisen.
Sedan flydde han.
Men att det skulle vara ett planerat ord på en polis kan ni nog fetglömma.
Alla kriminella inser vad som väntar dom, kolla bara Arklöv som aldrig kommer komma ut samt troligen fick daglig stryk av poliser efter mordet.
Samt att man vet att ens gäng kommer bli punktmarkerade tills alla är bakom lås och bom.
Jag tror dock mest på alternativ 1. Det kommer nog inte dröja länge tills vi får bild och namn på misstänkta somaliern. Tror polisen har stenkoll på vem det är, bara inte vart han är.
Att dom säger att dom inte har någon misstänkt är gamla taktiken för att få skytten att slappna av och känna att han inte är jagad personligen.
Citerar mig själv och min teori då jag tror än mer på den nu efter att fått höra från flera i Biskopsgården att en från Norra blev knivhuggen samma dag av några från Södra.
Den som sköt polisen var nog där för att hämnas direkt på moppepojkarna, men i detta fallet var personen på den helt omarkerade mopeden en Polis.
Kanske en släkting till den som blev knivhuggen eller väldigt nära vän.
Där skall polisen leta först, men av samma folk så har jag hört att det har skett många razzior idag i Norra Biskopsgården samt Länsmansgården. Så dom är garanterat inne på samma spår.
Som jag skrev, jag är säker på att polisen vet vem dom skall leta efter men inte vart dom skall leta.
Därför har x antal lägenheter stormats idag, där man tror han kan gömma sig.
Tro inte på allt ni läser i media. Det vi får reda på nu offentligt är enbart det Polisen vill att Skytten skall tro. Tills han är i häktet.