2021-07-01, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CCkane
Hur såg det ut på platsen? Kvällstidningarnas bilder visar sörjande muslimer, var det verkligen så eller är det också ett sätt för PK Sverige att vrida sanningen?

Var det avspärrat etc, ge mig lite matnyttig info. Tack!

Det va faktiskt många muslimer, kvinnor framförallt. Många med utländsk bakgrund om du förstår mig. Men också några svenskar. Folk sa inte så mycket till varandra. Men folk som hade med sig sina kompisar eller liknande vara stod och kramade om varandra. Man va väldigt ledsen bara och poliserna såg helt förstörda ut, samtidigt som dem försökte hålla masken. Men där folk lägger blommor är det inte avspärrningarna, utan det är nog mer vid själva mordplatsen. Men har inget smaskigt att ge dig utom att alla som var där var helt förstörda, inklusive mig själv
Citera
2021-07-01, 21:24
Medlem
Svenska polisen är 100% kapabel till att rensa upp, dom behöver bara befogenheter.

Citat:
Ursprungligen postat av Locho
Polisen har ej längre våldsmonopol. Säger mycket, sedan så finns det vissa poliser som knappast är ödmjuka i sitt sätt att vara.

En polis som är ödmjuk och endå kan vara hänsynslös, sådant skulle man ha i samhället.

Lite konstigt att man inte har någon sektion inom poliskåren som får ta till medel av tillintetgöra hotfulla människor som har noll respekt. Respekt är något som människor här i Sverige har tappat helt och hållet.
Väldigt konstig kultur här i Sverige samt politik... Jag skulle aldrig kunna tippa på att om någon vill leda en grupp eller ett land skulle kringgå att försöka kontrollera våldskapitalet. Helt sjukt faktiskt att Sverige bara låtit detta hamna i händerna på människor som utsätter oskyldiga för fara.

Att man inte förstår att vanligt folk snackar ett annat språk i jämförelse med människor som har "demoner som leder dom".

Politikers fel det här till 100 % och det är dessa som bör skämmas. Smutsfolk som sitter på sina 100k lön i månaden. Och knappast kan skada en myra utan låter andra göra det. Det är ett bevis på ett svagt folkslag.

Känner för polismannens familj. Verkligen synd, men den som förstår våld vet att denna dimension inte har något ansikte. Att bli polis krävs lite mer än vad den gemene man förstår sig på. Om man själv inte är beredd att döda ska man inte bli polis eller för den delen lider av översittarattityd.
Och alla de som inte förstår att det ibland krävs hårt mot hårt har aldrig varit i situationer där du måste vara våldsam.

“People sleep peaceably in their beds at night only because rough men stand ready to do violence on their behalf” ― George Orwell
Citera
2021-07-01, 21:24
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av papsol
Vad är skillnaden med ensam eller att de går fem på bredden, om personen är ute efter att knäppa någon tar de nackskott på fem röda på 1/2 sekund?

Det finns ju då en kollega som håller koll på ryggen.
Citera
2021-07-01, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av at0m3n
Dom kommer ej hitta den skyldige bara glöm det.
Och även om dom hittar någon så kommer det vara någon som gängen eller klanen släppt fram.
Det här är planerat utav minst 10 personer och en skytt som mördat förut.

Dom kommer garnterat hitta den skyldige.

Sluta fantisera annat
Citera
2021-07-01, 21:25
Medlem
papsols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coolastetjej00
Det va faktiskt många muslimer, kvinnor framförallt. Många med utländsk bakgrund om du förstår mig. Men också några svenskar. Folk sa inte så mycket till varandra. Men folk som hade med sig sina kompisar eller liknande vara stod och kramade om varandra. Man va väldigt ledsen bara och poliserna såg helt förstörda ut, samtidigt som dem försökte hålla masken. Men där folk lägger blommor är det inte avspärrningarna, utan det är nog mer vid själva mordplatsen. Men har inget smaskigt att ge dig utom att alla som var där var helt förstörda, inklusive mig själv

"kvinnor framförallt"

Vart var männen och barnen?
Citera
2021-07-01, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av caponenoreaga
Inte särskilt, det är dock naivt att lita blint på precis allt som passar sin agenda . Som sagt, tror du verkligen att någon i hans position skulle uttala sig så pass tidigt?
Är du dum i huvudet? Du tror att dom låtsas var hans pappa bara för att du tycker att pappan inte säger vad du vill att han ska säga?
Citera
2021-07-01, 21:26
Medlem
papsols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El-Strutso

Sluta fantisera annat

Har polisen hittat den som sprängde hagakliniken bortsett från att de såg att hen var mörkhyad?

Nej tänkte väl det. . .

Samma person går säkert runt och knäpper grönsakshandlare och andra tjänstemän på oavsett tid på dygnet?
Senast redigerad av papsol 2021-07-01 kl. 21:29. Anledning: löV
Citera
2021-07-01, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpaceBase
Vet vi förresten att han sköts bakifrån i nacken eller är det en trådsanning?
Många motstridiga uppgifter. Framifrån finns också med.
Citera
2021-07-01, 21:28
Medlem
Luxuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Kom in i matchen o läs tråden..seriöst

Så lökigt av polisen o försöka hindra folk från o sprida filmen, men det går bra om andra ligger döende, då är det ok..

Nejtack, jag har fullt upp med annat här i livet än att plöja 3000 inlägg för att se om namnet kommit upp.

Jag undrar bara om man gått ut med namnet någonstans
Citera
Medlem
Citat:

Sluta fantisera annat

Nej det kommer dom inte, han är antagligen halvvägs eller redan i Mogadishu alternativt sitter och trycker i nån källare någonstans med sina bramdems och får donken och kabeltv free for lajf.
Citera
Medlem
Tammers avatar
Citat:

Sluta fantisera annat
Och den skyldige är fjorton år - inget straff. Men framförallt vill jag inte se ledsna, gråtande poliser som sörjer sin kollega, jag vill se hatiska, hämndlystna poliser som vänder upp och ner på hela stan i jakten på den skyldige.
Citera
2021-07-01, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av papsol
Har polisen hittar den som sprängde hagakliniken bortsett från att de såg att hen var mörkhyad?

Nej tänkte väl det. . .

Samma person går säkert runt och knäpper grönsakshandlare och andra tjänstemän på oavsett tid på dygnet?

Har polisen hittat polismördare innan??
Ja.
Men så långt tänkte inte du.....

Sluta ha våta drömmar nu. Din hjälte kommer att hittas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in