2021-07-01, 21:17
Medlem
styrlunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Hur kan du dra en sådan slutsats?

Det naturliga är att snabbt lokalisera en riktning som kan vara farlig. Därför frågar hon varifrån skott har avlossats.

Jag tror nog att den slutsatsen är ner sannolik än din.
Hade frågat så om hon tolkat situationen som att skottet kom i närheten?
Citera
2021-07-01, 21:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Nej man kommer diskutera om polisuniformen ska göras om så att den blir mindre provocerande.

Förslagsvis en regnbågsfärgad uniform.
Skämtåsido
Citera
Medlem
Nicitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Det jag mest reagerar över är att ingen av poliserna har koll på sin omgivning. En kollega har precis blivit skjuten och de befinner sig i ett område med många kriminella och en befolkning som hatar poliser och vita människor.

Prio ett i detta läge är inte att försöka göra nån slags hysterisk HLR utan bör vara att få överblick och kontroll över platsen, att skydda sig själv, den skadade och eventuella andra kollegor medan man väntar på hjälp och förstärkning. Det hade kunnat vara ett terrordåd/vansinnesdåd och man vet inte var skytten är, eller om det finns fler skyttar. Åskådarna skulle också kunna gå till angrepp, börja kasta sten, försöka ta deras vapen eller vad som helst.

Jag håller med. Jag förstår självklart att det blir känslosamt i en sådan här situation. Men det jag ser och hör, låter hysteriskt och okontrollerat. Oväntat. För mig i alla fall. Trodde nog att poliser var mer tränade i att hålla huvet kallt i situationen.
Citera
Medlem
Vet vi förresten att han sköts bakifrån i nacken eller är det en trådsanning?
Citera
Medlem
OstermalmWeeknds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Nu försöker polisen släta över detta med att det var en felskjutning. Alltså en berättigad skjutning i annat fall.

Detta är väl ett utspel för att lugna vänsterkanten.
Det är alltid ett viktigt fokus att inte ge som det heter "...högern och dess mörka krafter vatten på deras bruna kvarn".

Samtidigt är det ett oerhört viktigt signalarbete ifrån ledningen internt till kollegorna inom kåren som är i yttre tjänst:

"Det här var en felskjutning. Ingen vill er illa. Ni är uppskattade och omtyckta. Fortsätt ert goda arbete. Sörj, men känn ingen oro för er säkerhet."
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coolastetjej00
Var precis på platsen där Andreas dog och lämnade blommor. Fyfan säger jag bara. Det var en fruktansvärd känsla. Det känns så mycket mer verkligt när man är så nära där något så hemskt har hänt, inte ens ett dygn efter. Sen när man är inne på twitter ser man att kukhuvudet Mattias Irving har skrivit följande: ” De senaste tio åren har ca 450 personer dött på jobbet i Sverige. Önskar att vi tog allas död på lika stort allvar. Ingen har mer än ett liv att ge. Varje förlust är en tragedi som hade kunnat förebyggas.”

Men helt jävla ärligt. Det är såklart bara vänsterkräk som skriver sånt efter att en polis brutalt mördats av en svartskalle.

Bara häng svartskallen eller låt han dö på ett lika brutalt sätt som Andreas fick dö på.

Andreas, vila i frid! En hel nation sörjer dig. Du fick sätta livet till för politikernas brister. Tänker på din familj, din sambo som lämnas gravid.

Ännu ett strålande inlägg! Enig i precis allt!
Citera
2021-07-01, 21:19
Medlem
papsols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Tippar att det kommer att komma klara regler i framtiden om hur polisen rör sig i "no-go zoner" : Aldrig ensam !

Vad är skillnaden med ensam eller att de går fem på bredden, om personen är ute efter att knäppa någon tar de nackskott på fem röda på 1/2 sekund?
Citera
2021-07-01, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Var väl hösten -88 då Ursut sköt två på Mariatorget. Så det har hänt. Men de var spanare.

Och allt tal om misstag blir desto märkligare om man faktiskt betänker VAR det skedde. Biskopsgården. Nog bor det (ännu) någon svensk där (nog mestadels äldre som ej har råd/möjlighet att fly/flytta).

Men tanken att en kriminell av misstag skulle skjuta en svensk i tron att det var någon annan från ett annat gäng blir helt orimlig.
Om nu, mot all förmodan, GM skulle ha missat uniformen.

Nu känner jag inte till BO:s etniska ursprung men jag håller med dig. Det verkar orimligt.

Kroppsspråk, ordförråd, uttal och kläder bör absolut ha signalerat att det var en polis och flera poliser i omlopp..

Varför skulle gänget annars ha splittrats?

Att GM var så påverkad att han inte såg vilket offret var, tvivlar jag på.

Isf var han inte i stridbart skick och åker fast omedelbart. Isf kunde han knappt gå och stå.
Citera
2021-07-01, 21:21
Medlem
.WhyAreYouGeh.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CCkane
GM är mörkhyad och platsen där brottet begåtts är ju allmänt känd för att vara en no go zone. Sen att du vill få det till annat i din naiva hjärna är inget vi övriga borde lastas för. Frågor på det?

Tack. Dessa vänstermuppar gör allt för att skydda deras regnbågsfärgade verklighetsbild. Att vissa fortfarande är så naiva är skrattretande.

Som jag skrev förut, om det satt en gängmedlem på bänken intill polisen (som media säger) så är det väl inte helt omöjligt att det var denne man ville åt? Hoppas man får tag i aset snart.

Edit: jag har dock inte läst så mycket om vittnesuppgifter eller hur det gick till så detta kanske är en nobrainer, jag vet inte
Senast redigerad av .WhyAreYouGeh. 2021-07-01 kl. 21:24.
Citera
2021-07-01, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sidtheman
PLM
Police Life Matters

Avrättad fegt bakifrån
Bergsjöns ligister är fegisar utan kulor, skjuten bakifrån, helt oskyldig

Lämna mördaren, ni ligister som har kulor
Varför tror du att det är från Bergsjön?
Citera
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caponenoreaga
Tror du verkligen att farsan skulle ställa upp på en intervju och börja babbla om "politiker som bor på Lidingö" mindre än 24 timmar efter att hans son blivit mördad?

Man kan vara jävligt rationell efter att ha förlorat en nära anhörig. Det är chocken som gör det. Den stora sorgen och ångesten kommer senare.
Citera
Medlem
caponenoreagas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shermz
Haha tror du det inte är pappan som pratar? Hur naiv är du?!
Inte särskilt, det är dock naivt att lita blint på precis allt som passar sin agenda . Som sagt, tror du verkligen att någon i hans position skulle uttala sig så pass tidigt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in