Citat:
Ursprungligen postat av
GameOvereem
Självklart är polisen en kvinna som står och trycker på hans bröstkorg precis efter att han ligger skjuten. Smart.
Hur tänker man när man åker ut till ett ghetto överhuvudtaget, och speciellt med en kvinna? Är man helt borta i huvudet i det här landet?
Finns det inget sunt förnuft? Hur fan kan kvinnor jobba som poliser, väktare m.m?
Sjukt land.
HLR är det enda alternativet, har själv gjort det på en uppenbart död person i väntan på räddningstjänst/ambulans. Det är väldigt påfrestande, får fortfarande en dålig känsla när jag tänker på det eller ser det utföras trots att det var väldigt många år sedan.
Nu har vi ju inte sett hela skeendet men det lilla som visas tyder på att man gav upp rätt snabbt. Kanske fanns det en god anledning till det?
Jag vet inte, men jag ställer mig rätt tveksam till agerandet jag såg i videon. Känns som att det saknas en nödvändig ”off-switch” även om det är väldigt svårt att klandra någon i en sådan turbulent situation.
Finns ingen info om hur många kulor BO träffades av eller var dom träffade. Det finns inget som tyder på att BO hade kunnat överleva oavsett om HLR hade fortgått.