2021-07-01, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Nja jag har länge kritiserat de lägre kraven till Polishögskolan, killen blivit nekad massor av gånger. Nu har vi troligen fått in en rasist, men minst lika illa om vi i framtiden får in nationalistiska muslimer etc. Det arbetet borde kollas noggrannare

Vad får dig att tro detta?
Citera
2021-07-01, 20:10
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Enligt uppgifter i utredningen ska en maskerad och beväpnad man ha närmat sig en grupp unga gängkopplade män som satt på en bänk. Männen flydde i tron om att de var på väg att utsättas för ett mordförsök.

Strax därefter anlände polismannen ensam på sin elmoped, enligt uppgifter. När han mötte den beväpnade mannen höjde denne sitt vapen och avlossade flera skott mot polismannen, som föll till marken.

När skytten lämnade platsen gick flera vittnen fram till polismannen, som då inte var vid medvetande.

Enligt uppgifter i utredningen beskrivs skytten som en ung man i tonårsåldern med svarta kläder, mörk hy och mask över munnen. Han ska ha burit något Gucci-plagg, kanske en väska, och grå Biltema-handskar på händerna.

Så polisen var ensam när han sköts?
Citera
Medlem
at0m3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rajsii
Poliserna kommer hitta den skyldige , dom har lagt STORA resurser nu på detta.
Detta kommer få kosta vad det vill , bara dom hitta den skyldiga.
Dom kommer ej hitta den skyldige bara glöm det.
Och även om dom hittar någon så kommer det vara någon som gängen eller klanen släppt fram.
Det här är planerat utav minst 10 personer och en skytt som mördat förut.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iptrix
Nej, och det är inte dom, för det vore särdeles korkat av en klanledare att initiera ett krig mot polisen även i ett så handlingsförlamat land som Sverige.

Läste i någon artikel i expressen eller aftonbladet för ett tag sedan att den här klanledaren misstänkt för någon sprängning mot ett polishus i Libanon.

https://www.expressen.se/gt/polischefens-varning-ali-khan-vet-att-vi-jagar-honom/

Förövrigt tror jag inte polisen har hittat hylsor utan ett vapen.
Hylsor hade hittats mycket fortare i direkt anslutning till platsen och inte flera timmar senare.
Citera
2021-07-01, 20:11
Medlem
Någon kommer kyssa hejdå till solljuset eftersom livstidsfängelse väntar inom en kort framtid. Det finns inte en chans att detta inte kommer att lösas.
Citera
2021-07-01, 20:12
Medlem
Bor precis där det hände och jag är så illa berörd av händelsen. Jag känner starkt med den avlidnes familj och vänner.

Jag var tvungen till att gå förbi brottsplatsen på väg hem från jobbet, passade på att köpa blommor på Willys på Vårväderstorget. När jag gick med blommorna över torget kom det ungdomar som hånade mig för att jag har ett hjärta och köpt blommor. Många ungdomar här har ett sånt starkt hat mot polisen, det blir läskigt. Hur kan man inte ha ett hjärta och känna sorg när någon oskyldig precis blivit mördad på samma plats för bara några timmar sen?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
"Enligt uppgifter i utredningen ska en maskerad och beväpnad man ha närmat sig en grupp unga gängkopplade män som satt på en bänk."

HUR närmade GM sig? Jag såg tidigare idag en formulering att skotten avlossades från ett fordon. Gäller det fortfarande - eller är det nya bud?

Kan vara uppgifter polisen inte vill läcka men det är ju knappast otroligt att de sk vittnesmål som läckt till Expressen är rent snömos.

Enligt dessa vittnesuppgifter framförde GM sig med hjälp av apostlahästarna före mordet. Ingen vettig info kring flykten finns.

Det har spekulerats kring möjliga stigar och dumpade mopeder. Tror inte vi kommer få nån matnyttig info på ett tag, polisen har självklart lagt locket på här.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magnifique97
Någon kommer kyssa hejdå till solljuset eftersom livstidsfängelse väntar inom en kort framtid. Det finns inte en chans att detta inte kommer att lösas.

Snarare 1 års ungdomsvård, om det mot all förmodan kommer att lösas…
Citera
2021-07-01, 20:13
Medlem
Magica-Lazios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av papsol
Skulle de lösa mordet kommer någon advokat att få mördaren att få så lindrigt straff som möjligt speciellt för det är en invandrare som begått mordet. . .

Rashat? nej nej. . .

Lägg av med det där. En mördare är en mördare oavsett etnicitet. Han kommer om han är minst 21år att få 16år eller 18år i fängelse som är praxis för mord. Blir lite löjligt att diskutera straffrabatt för mord bara för att det sannolikt är en invandrare som är förövare, precis som han skulle få sitta 10år för han är invandrare, det händer liksom inte. Straffrabatt har med ålder att göra, inte etnicitet.
Citera
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheyWillKillUsAll
Det här tror jag också är scenariot men jag är inte helt säker. Med tanke på hur gränserna har flyttats fram när det gäller hur grovt våldet blir så är det inte omöjligt att man valde att gå över gränsen och knäppa en polis.

Eftersom polisen aktivt hade stört gängen den senaste tiden och haffat en del tyngre killar så kanske, kanske man till slut bestämde sig för att ta steget och öppna eld mot uniformerade poliser.

Straffet blir ju inte högre för att du mördar en polis antar jag. Och det är ju inte som i USA där du garanterat blir skjuten vid första anblicken av ordningsmakten om du har skjutit en snut.

Det fetade, det önskar jag kommer i en nära framtid. Att ge sig på ordningsmakten ska kosta krut. Den som har gjort detta är lost för livet, så ingenting att försöka rehabilitera. Aldrig en mördare.
Kan det inte vara så att de som sprang när poliserna dök upp, att det ändå var någon av deras som sköt polisen, som blev själv med dem?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av at0m3n
Dom kommer ej hitta den skyldige bara glöm det.
Och även om dom hittar någon så kommer det vara någon som gängen eller klanen släppt fram.
Det här är planerat utav minst 10 personer och en skytt som mördat förut.

Hittar dom DNA på hylsorna , dom kommer testa varenda jävel i biskopsgården garanterat.
Citera
2021-07-01, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magnifique97
Tvärtom är det svårt fall eftersom stor del av folket i området inte ens pratar med polisen även om de skulle veta något.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in