2021-07-01, 20:01
Medlem
papsols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Visst var han en medveten måltavla - om denna information i Expressen stämmer:

Däremot om den mörkhyade gärningsmannen fattade att det var en polis han sköt, det vet man inte riktigt ännu.

Men själv tycker jag att det känns ganska osannolikt att man inte kan skilja en uniformerad polis från en civil person. Det låter väldigt konstigt tycker jag.

Möjligtvis kan det ske om det är väldigt mörkt och man har en låg IQ. Kanske i kombination med någon drog.

Den som "sprängde" hagakliniken när inte brottsoffret var där? Kunde gärningsmannen skilja på att det var gamla tanter på kliniken och inte det faktiska offret/chefen?
Citera
2021-07-01, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0ldMan
Med största sannolikhet ja. Det finns en gräns på 48 h, om inte polisen har en starkt teori om vem som är mördaren innan dess så är det mkt svårt att lösa mord.

Tror du blandat ihop din "Fakta" med sannolikheten att hitta en försvunnen person...
Citera
2021-07-01, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rytve
Alla vet att knäpper man en polis kommer affärerrna att strula. Det finns inte en chans attan sköt polismannen med uppsåt att döda en polis. Inte ens deras springpojkar gör något sådant. Det är en felskjutning om det kommer ifrån ett gäng. Har man sett polisens mörklblåa uniformer på natten utan båtmössa kan dom se ut som vem som helst, har du lite benzo och röka i kroppen på det ser du som sagt ingenting.
Det var inte mitt i natten, det var väldigt ljust ute när det hände:
https://samnytt.se/wp-content/webp-express/webp-images/doc-root/wp-content/uploads/2021/07/Feature-Goteborg-945-1-640x360.jpg.webp

Dessutom står polisen ut med det här varje dag
https://www.tiktok.com/@zubeidi93la/video/6966742097344941317
Citera
2021-07-01, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tzsor133
Tror ni det här kommer gå olöst?
Jag tror det. Gripanden kommer säkert att göras, kanske blir någon anhållen och ställd i för rätta. Möjligen blir någon dömd! Men det lär vara ett svin som vägrar snacka i vilket fall, så vi kommer aldrig få veta sanningen. Familjen kommer aldrig få ett rakt svar på vad som hände, eller varför. På så vis lär det förbli ett olöst fall, tror jag
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Det är väl rätt uppenbart att man sköt ihjäl polisen pga att han var där och störde de kriminella som anser sig styra Biskopsgården.

Polisen har markerat sin närvaro där för att störa, de kriminella gängen vill ha bort dom och skyr inga medel.
Relativt riskfritt är det med, ingen kommer öppna käften som vanligt.

Känns som en rätt stor risk för att nu våldet mot polisen nu trappas upp över hela landet. Det har synts tydliga tecken på en eskalerande situation länge.
Fullt naturligt med tanke på hur slapphänta och undfallande svensk polis tvingats vara rätt länge.
Stenkastning, hot skadegörelse och liknande som lämnats helt utan åtgärd och gensvar.

Detta inlägget är det bästa jag läst på länge, du träffar helt rätt här!
Citera
Moderator
Meijis avatar
Citat:

Däremot om den mörkhyade gärningsmannen fattade att det var en polis han sköt, det vet man inte riktigt ännu.

Men själv tycker jag att det känns ganska osannolikt att man inte kan skilja en uniformerad polis från en civil person. Det låter väldigt konstigt tycker jag.

Möjligtvis kan det ske om det är väldigt mörkt och man har en låg IQ. Kanske i kombination med någon drog, som gör att hjärnan funkar ännu sämre.

"Enligt uppgifter i utredningen ska en maskerad och beväpnad man ha närmat sig en grupp unga gängkopplade män som satt på en bänk."

HUR närmade GM sig? Jag såg tidigare idag en formulering att skotten avlossades från ett fordon. Gäller det fortfarande - eller är det nya bud?
Citera
2021-07-01, 20:05
Medlem
MaxVobiscums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0ldMan
Med största sannolikhet ja. Det finns en gräns på 48 h, om inte polisen har en starkt teori om vem som är mördaren innan dess så är det mkt svårt att lösa mord.
Men för helvete. Du tittar för mycket på tv.

Detta mordet kommer lösas oavsett.
Citera
2021-07-01, 20:05
Medlem
0ldMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DimitriKuznetzov
Tror du blandat ihop din "Fakta" med sannolikheten att hitta en försvunnen person...
Min "fakta" kommer från dokumentärserien First 48 hours där man följer amerikansk polis i mordutredningar. De säger att chansen att hitta mördaren drastiskt minskar efter 48 h.
Citera
2021-07-01, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iptrix
Det är i princip omöjligt att inte "råka" få DNA på en pistol, och dess magasin, om man inte precis fått den och haft hanskar hela tiden. Och inte råkat andas i den riktningen. Eller nysa. Men om den som laddade pistolen inte var skytten, så blir det änna bara mera rörigt.

DNA:t behöver dock matchas. Om man nu finner DNA så är det långt ifrån säkert att man finner mördaren, men det är ju bra att kunna säkra det för framtiden.

I vilket fall så är det ju en del i utredningen, kanske inget man ska ställa väldigt högt hopp till men hoppas kan man ju.
SVT vill nog mest skryta lite.
Citera
2021-07-01, 20:06
Medlem
0ldMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaxVobiscum
Men för helvete. Du tittar för mycket på tv.

Detta mordet kommer lösas oavsett.
Hur många mord löses efter 48 h menar du? Jag menar inte att utredningen tar 48 timmar utan att spår efter mördaren har hittats då.
Citera
2021-07-01, 20:08
Medlem
Poliserna kommer hitta den skyldige , dom har lagt STORA resurser nu på detta.
Detta kommer få kosta vad det vill , bara dom hitta den skyldiga.
Citera
2021-07-01, 20:09
Moderator
OYs avatar
Citat:

Möjligtvis kan det ske om det är väldigt mörkt och man har en låg IQ. Kanske i kombination med någon drog, som gör att hjärnan funkar ännu sämre.

Det har länge pratats om att det här klientelet kontinuerligt har spanare ute i sina områden, och om det ligger någon sanning i det är det väl knappast sannolikt att någon som rör sig ute med ett skjutvapen inte vet var i området polis befinner sig?

Är det troligt att mördaren inte kände till att det fanns polis i närheten, att skytten avlossade skott utan att veta vad eller vem hen avlossade skott mot?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in