Citat:
Ursprungligen postat av
Rytve
Alla vet att knäpper man en polis kommer affärerrna att strula. Det finns inte en chans attan sköt polismannen med uppsåt att döda en polis. Inte ens deras springpojkar gör något sådant. Det är en felskjutning om det kommer ifrån ett gäng. Har man sett polisens mörklblåa uniformer på natten utan båtmössa kan dom se ut som vem som helst, har du lite benzo och röka i kroppen på det ser du som sagt ingenting.
Det här tror jag också är scenariot men jag är inte helt säker. Med tanke på hur gränserna har flyttats fram när det gäller hur grovt våldet blir så är det inte omöjligt att man valde att gå över gränsen och knäppa en polis.
Eftersom polisen aktivt hade stört gängen den senaste tiden och haffat en del tyngre killar så kanske, kanske man till slut bestämde sig för att ta steget och öppna eld mot uniformerade poliser.
Straffet blir ju inte högre för att du mördar en polis antar jag. Och det är ju inte som i USA där du garanterat blir skjuten vid första anblicken av ordningsmakten om du har skjutit en snut.