2021-07-01, 19:53
Medlem
Milldues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irishrage
Måste varit en förlupen kula i gängkonflikten enligt SVT.

Ja jösses vilket skitsnack.. De vågar inte berätta vem den verklige skytten är, Ung neger.. thats it..

Så det var en skottlossning mellan två gäng SAMTIDIGT som denne polis "snackade" med någon ? Skjuter de 24/12 där ute eller ? Sicken lam förklaring.. tyder på att något skall tystas ner.. som vanligt.. Aldrig bra med blatte skjuter polis. Det passar inte in i PK Sveriges bild.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milldue
Ingen risk.. skytten är omyndig och kan inte straffas.. det blir saft och kakor hos soc i några veckor.. Sedan är allt som vanligt igen och massinvandringen ökar och media tycker synd om de arga somaliska barnen i förorterna..

Svensson lider med svarting ungarna i media. Polisen glöms bort tills det är dags igen..

Lovar dig att det är en osedvanligt ung skytt
Om han gjort detta på eget bevåg för att stiga i hierakin så tror jag han kommer hittas i bakluckan på en utbrunnen bil det kommer inte vara kul att vara kriminall i Göteborg nu
Citera
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milldue
Ingen risk.. skytten är omyndig och kan inte straffas.. det blir saft och kakor hos soc i några veckor.. Sedan är allt som vanligt igen och massinvandringen ökar och media tycker synd om de arga somaliska barnen i förorterna..

Svensson lider med svarting ungarna i media. Polisen glöms bort tills det är dags igen..

Lovar dig att det är en osedvanligt ung skytt

Kan vara så att ledarna kommit fram till en ny taktik. Skicka ut 15-åringar att skjuta poliser eftersom de inte är straffmyndiga och får några avkopplande år på ett HBV-hem med nya tv-spel och annat kul. Barnsoldater kan vara ett nytt koncept i Sverige.
När tillräckligt många poliser stupat så uppfylls deras önskedröm om verkliga no-go-zoner…
Citera
2021-07-01, 19:54
Moderator
OYs avatar
Jag påminner om moderatormeddelandet för tråden, kan vara till nytta för den som vill undvika varning.

Tänk också på att tråden inte är en chat, här diskuterar vi det aktuella fallet och svarar på varandras inlägg genom att citera, det blir lättare att följa diskussionen på så vis.

Länkposter utan beskrivning av innehåll kan komma att raderas. Man skall inte behöva klicka på en länk för att få reda på vilken information länken leder till.

Varningar är utdelade och fler finns på lager vid behov.

/Mod
Citera
Medlem
Alilziuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iptrix
Nej, och det är inte dom, för det vore särdeles korkat av en klanledare att initiera ett krig mot polisen även i ett så handlingsförlamat land som Sverige.

Så tänker jag också.
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel_s85
Funna patronhylsor skickade till Linköping. Hoppas på att finna DNA redan ikväll. Fortsättning följer....

Ja hoppas är rätt ord. Om det stämmer att mördaren även haft biltema handskar på sig (skydd mot krutstänk) så misstänker jag nog att man har varit försiktig med att sätta kulorna i pistolen..

Sedan skall det ju bevisas även att den som satte in kulorna i pistolen, är GM..:

"-Hey, jag blev rånad på pistolen två månader tidigare !"
Citera
2021-07-01, 19:55
Medlem
AussieRedMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minkapten
Alltså teorin att han sköts av misstag , hur fan kan folk ens köpa det?

Så andra kriminella skulle skjuta fienden när de står och pratar med polisen? Seriöst?
Lägg ner skitsnacket nu från polisen sida. Han vart rakt av avrättad!
Nja jag har länge kritiserat de lägre kraven till Polishögskolan, killen blivit nekad massor av gånger. Nu har vi troligen fått in en rasist, men minst lika illa om vi i framtiden får in nationalistiska muslimer etc. Det arbetet borde kollas noggrannare
Citera
2021-07-01, 19:56
Medlem
TheyWillKillUsAlls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rytve
Alla vet att knäpper man en polis kommer affärerrna att strula. Det finns inte en chans attan sköt polismannen med uppsåt att döda en polis. Inte ens deras springpojkar gör något sådant. Det är en felskjutning om det kommer ifrån ett gäng. Har man sett polisens mörklblåa uniformer på natten utan båtmössa kan dom se ut som vem som helst, har du lite benzo och röka i kroppen på det ser du som sagt ingenting.

Det här tror jag också är scenariot men jag är inte helt säker. Med tanke på hur gränserna har flyttats fram när det gäller hur grovt våldet blir så är det inte omöjligt att man valde att gå över gränsen och knäppa en polis.

Eftersom polisen aktivt hade stört gängen den senaste tiden och haffat en del tyngre killar så kanske, kanske man till slut bestämde sig för att ta steget och öppna eld mot uniformerade poliser.

Straffet blir ju inte högre för att du mördar en polis antar jag. Och det är ju inte som i USA där du garanterat blir skjuten vid första anblicken av ordningsmakten om du har skjutit en snut.
Citera
Medlem
Tror ni det här kommer gå olöst?
Citera
Medlem
papsols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alilzius
Så tänker jag också.

Troligen har en vän till mördaren sagt nått i stil med "walla bror vågar du klippa honom får du 1kg weed" "walla bror ge mig pistol ja ska visa dig"
Citera
2021-07-01, 19:57
Medlem
Milldues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av filip60
Om han gjort detta på eget bevåg för att stiga i hierakin så tror jag han kommer hittas i bakluckan på en utbrunnen bil det kommer inte vara kul att vara kriminall i Göteborg nu

Somalia har en massa barnsoldater som numera bor i Sverige.. Vill man bli av med en snut så säger man åt en sådan unge att knäppa snuten. Och det blir gjort. Barnsoldater är effektiva då västvärldens soldater drar sig för att skjuta tillbaka på "barnen" och de Soldater som gör det mår pyton efteråt för att de tagit livet av en 12åring eller liknande. Därav effektiviteten..

Har själv varit i FN tjänst så jag vet..
Citera
2021-07-01, 19:57
Medlem
iptrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Ja hoppas är rätt ord. Om det stämmer att mördaren även haft biltema handskar på sig (skydd mot krutstänk) så misstänker jag nog att man har varit försiktig med att sätta kulorna i pistolen..

Sedan skall det ju bevisas även att den som satte in kulorna i pistolen, är GM..:

"-Hey, jag blev rånad på pistolen två månader tidigare !"

Det är i princip omöjligt att inte "råka" få DNA på en pistol, och dess magasin, om man inte precis fått den och haft hanskar hela tiden. Och inte råkat andas i den riktningen. Eller nysa. Men om den som laddade pistolen inte var skytten, så blir det änna bara mera rörigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in