2021-07-01, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Det är precis det jag skrev för ett par timmar sedan. V smider inte medans järnet är varmt. Det kommer att visa sig i opinionen om ett par veckor/månader.

Inte ens ett Xtra val räddar V. De kommer alltid att vara ett stödparti till S.
Citera
2021-07-01, 19:50
Medlem
Varför pratar C om en blågrön regering trots att det inte finns någon majoritet där? M+KD+L+MP+C skulle inte ha någon egen majoritet.
Citera
2021-07-01, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Hennes ord finns i tråden och i dem vill hon ha inflytande över budgeten.

Hård i orden men liten på jorden!
Se hur skamsen hon var efter misstroendeomröstnimg.

Nästan så hon la sig ner o kysste Röfvens sko!?
Citera
2021-07-01, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Märkligt att V inte ställer något krav på höstbudgeten. Varför finns man ens till som parti om man inte utövar all den makt deras mandat givit dem? Ja, bra att V röstade för SD:s misstroendeförklaring, ingen annan hade väckt den angående "fri hyressättning i nyproduktion", men vad är "Endgame"?

För V är ett dörrmatteparti till S och de vet de själva. Om förslag är för långt till höger så kan de gnälla och ibland t.o.m. gå till handling, men det är så långt det går. V är ett parti för förlorare som nöjer sig med sossepolitik så länge det inte går för långt till höger, så V är förmodligen väldigt kompromissvänliga just nu då de hellre kompromissar med C än riskerar att få en M-regering med stöd från SD.
Citera
2021-07-01, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beer-goggles
Blåst sina väljare? Njae, jag tror inte en stor andel av C's väljare faktisk inte uppfattar det så. C har i mina ögon tre-och-ett-halvt ben att stå på.
1. Man skall vara emot SD och på så sätt attrahera Woke-sympatisörer.
2, C är så där skönt marknadsliberala och den unga friska fläkten Emil Källström känns som en perfekt role-model för "Generation Handels".
3. en av C's usp är Annie Lööf. Helt enkelt det att Annie Lööf arbetar med att vara just Annie Lööf.

Det halva benet delas mellan det att de pratar en del om miljö och dels med några landsbygdsfrågor. För mig verkar de (landsbygdsfrågorna) mest vara en chimär - det enda jag uppfatta är att det tydligen kommer lösa bostadskrisen bara man får bygga än mer strandnära i glesbygdskommunerna.

Så, nej. Jag tror inte C-väljarna känner sig blåsta.

edit: formatering.

Fyi i många glesbygdskommuner är runt 30-40% av marken *ej byggbar* på grund av strandskydd. Det räcker med att är ett blått streck på kartan (som i praktiken är ett dike i skogen) så har du byggförbud 100m åt vardera hållet.
Citera
2021-07-01, 19:53
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sine-metu
Hård i orden men liten på jorden!
Se hur skamsen hon var efter misstroendeomröstnimg.

Nästan så hon la sig ner o kysste Röfvens sko!?

Med tiden kommer vi att få se hur det blev.
Citera
2021-07-01, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mindstream
Varför pratar C om en blågrön regering trots att det inte finns någon majoritet där? M+KD+L+MP+C skulle inte ha någon egen majoritet.

Tror Annie haft en jävla kul fest där piller delats ut! Kanske LSD, då kan man sväva ut i fantasin!

Det kommer en sanning! Media visar inte den just nu men den kommer!!?
Citera
2021-07-01, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Med tiden kommer vi att få se hur det blev.

Såklart!
Jag tror V viker sig, du tror det inte!
Inget att tjafsa om! Det blir bra tillslut!
Citera
2021-07-01, 19:56
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mindstream

Av samma anledning som de ständigt talar om "Alliansen". De är på spaning efter den tid som flytt.
Citera
2021-07-01, 20:01
Medlem
Jag tar hellre Löfven i 14 månader till än ett extraval som bara ger mer kaos. Vad händer om extravalet inte ger någon klar lösning. Ska vi då ha ytterligare ett extraval i mars och sedan ha ordinarie val i september?

Är det någon som tänkt på vad som händer om vi får samma parlamentariska läge efter valet nästa år?

C vill inte ge SD makt så de stödjer inte M
C vill inte att V ska få makt så de vill inte stödja S om V får inflytande.
Oavsett utfall så måste C ge med sig på att något av partierna de inte vill får inflytande får inflytande.

KD, MP, SD sitter med armarna i kors utanför allt kaos och väntar på att kaoset lägger sig så de kan rösta. KD, MP och SD är nämligen de partier som dels inte kommer att få frågan om leda regering och de är också så cementerade i vilket block de är i att ingen kommer fråga dem något och deras ledamöter kan ha någorlunda semester.

I vilken värld tror förresten någon att en av VÄNSTERPARTIETS vildar skulle få för sig att rösta på en Moderat som statsminister.
Citera
2021-07-01, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Centern går mot en ökenvandring och kommer på sikt att försvinna. De har ju gjort sig omöjliga inom båda de politiska blocken genom sin vägran att förhandla med partier som de inte gillar.

Tja jag tror det finns stor risk att de kommer att backa om V. Retoriken verkar ha tonats ned avsevärt mot dem de senaste dagarna.
Citera
2021-07-01, 20:04
Medlem
rokossovskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patch1
För V är ett dörrmatteparti till S och de vet de själva. Om förslag är för långt till höger så kan de gnälla och ibland t.o.m. gå till handling, men det är så långt det går. V är ett parti för förlorare som nöjer sig med sossepolitik så länge det inte går för långt till höger, så V är förmodligen väldigt kompromissvänliga just nu då de hellre kompromissar med C än riskerar att få en M-regering med stöd från SD.

En högerregering är död. Tomten Kristersson gav ju walk over idag.

Vänsterpartiet är den traditionella socialdemokratin + uppdatering inom feminism, sexuell tolerans etc. Du tar miste när du tror att det viker sig för socialdemokraterna under Nooshi Dadgostars ledning. Det kompromissar, men det viker sig inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in