2021-07-01, 19:20
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Jag är ganska säker på att viruset är i luften. Det var iaf så jag blev smittad då jag hållt avståndet noga. Hjälpte inte..

Hade du haft en FFP3 mask så hade du klarat dig. Man ska inte umgås med okända inomhus utan att skydda sig.
Citera
2021-07-01, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Alltihopa pga Sveriges slappa "strategi". Med en riktig välfungerande strategi kunde vi varit i paritet med våra grannländer, eller varför inte Singapore.

Ja tänk om vi hade vunnit världsmästerskapet i hur många promille 83-åringar vi kan hålla i livet några månader till genom att stänga ner ett helt land inklusive skolan. Kosta vad det kosta vill — den tävlingen är det viktigt att vinna! Det är framtiden!
Citera
2021-07-01, 19:28
Medlem
jymdjakets avatar
Nyzeeländare tycker visst att deras liv påverkats minst av pandemin i en undersökning.

Citat:
New Zealanders were also the most likely to report little change to their lives since the pandemic began.
Citera
2021-07-01, 19:33
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Hade du haft en FFP3 mask så hade du klarat dig. Man ska inte umgås med okända inomhus utan att skydda sig.

Jag är glad att jag fick viruset. Då kan jag nämligen gå vidare och konstatera: ”det var inte värre”. Vilken blåsning! Skulle ju vara jordens undergång enligt somliga.
Citera
2021-07-01, 19:35
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Jag är glad att jag fick viruset. Då kan jag nämligen gå vidare och konstatera: ”det var inte värre”. Vilken blåsning! Skulle ju vara jordens undergång enligt somliga.

Fast nu har du ju inte bevisat att du verkligen haft viruset, jag betvivlar det. Ju mer man lyssnar på dig så får man uppfattningen att du är viruset och börjar få panik för att vaccinen biter.
Citera
2021-07-01, 19:40
Medlem
jymdjakets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jymdjaket
Nyzeeländare tycker visst att deras liv påverkats minst av pandemin i en undersökning.

Väldigt bra intryck från den där länkade presskonferensen också. Massa matig information. Inget "hurr-durr här är dagens coronaväderrapport och länder det skiter sig värre i".
Citera
2021-07-01, 19:53
Medlem
Attackocopters avatar
Citat:
Fast nu har du ju inte bevisat att du verkligen haft viruset, jag betvivlar det. Ju mer man lyssnar på dig så får man uppfattningen att du är viruset och börjar få panik för att vaccinen biter.
Jag visste inte ens att jag hade kårona innan jag gjorde ett PCR test då en person jag umgåtts tätt med hade fått kårona. Eller visste och visste.. jag hade lite snuva och blev lite trött, typ som man blir av en lätt och enkel förkylning.

Men jag lever hälsosamt, tränar 5 dagar i veckan och har definitivt ingen ölmage.

Vissa människor kommer helt enkelt ha överlägset immunförsvar jämfört med andra. Jag beklagar att du behöver gå runt med förnedringsblöja men är man ohälsosam och har ölmage så förstår jag.
Citera
2021-07-01, 20:04
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Alltihopa pga Sveriges slappa "strategi". Med en riktig välfungerande strategi kunde vi varit i paritet med våra grannländer, eller varför inte Singapore.

De äldre jag känner har iof inte varit så värst påverkade. De har varit lite försiktiga men levt i stort sett som vanligt. Hur mkt man skrämts upp av propagandan spelar förstås en stor roll
Citera
2021-07-01, 20:10
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Attackocopter
Jag visste inte ens att jag hade kårona innan jag gjorde ett PCR test då en person jag umgåtts tätt med hade fått kårona. Eller visste och visste.. jag hade lite snuva och blev lite trött, typ som man blir av en lätt och enkel förkylning.

Men jag lever hälsosamt, tränar 5 dagar i veckan och har definitivt ingen ölmage.

Vissa människor kommer helt enkelt ha överlägset immunförsvar jämfört med andra. Jag beklagar att du behöver gå runt med förnedringsblöja men är man ohälsosam och har ölmage så förstår jag.

Jag känner folk som är jättetjocka, vilka jag trodde skulle avlida, men det var som en vanlig influensa för dem. Andra i normalform har råkat illa ut och legat i respirator. Det slår väldigt ojämnt. Jag är varken mer hälsosam eller ohälsosam än någon annan tror jag.
Citera
2021-07-01, 20:14
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
De äldre jag känner har iof inte varit så värst påverkade. De har varit lite försiktiga men levt i stort sett som vanligt. Hur mkt man skrämts upp av propagandan spelar förstås en stor roll

För de äldre jag känner har det varit påfrestande psykiskt med ensamheten, men de lever i alla fall ännu. Så det kunde varit värre. Att läsa om att 15000 dött och snart 80000 legat på sjukhus bara i vårt land tycker inte jag är propaganda, vi tycker olika helt enkelt.
Citera
2021-07-01, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Man börjar märka att antivaxxare och annat löst folk börjar få slut på argument och siffror som pekar i ”rätt” riktning.
Börjar bli riktigt låg nivå nu..
Har vaccinerat mig en gång men står fast det kommer aldrig bli normal vardag igen.
Citera
2021-07-01, 20:36
Medlem
Citat:
Ja att vara uppskrämda och isolerade är förstås inte bra för det psykiska måendet.

Och på äldreboendena fick de inte det skydd de förtjänade.

Äldreboende hade vid gavel öppen för Coviden. Dem som behövde skydd som mest fick inte det.
Det funkade i de nordiska grannländerna. Här fick vi ett hårt bevis på vilka svaga ledare vi har.

Citat:

Japp, ursäkten att vi skulle ha nytta av vår strategi i ett senare skedde av pandemin, ser ju i dagens ljus bara pinsamt ut.

Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Munskydd är att likställa med en idiotstämpel, dumstrut, foliehatt, vad du vill.

Och ja, fult är det också. Men det är klart, säkert skönt för många att kunna dölja sina mindre attraktiva ansikten och ändå inte sticka ut ur mängden.

Och det hjälper inte heller. Visa går ju ut på promenad långt i från andra människor eller kör bil själva med munskydd på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in