2021-07-01, 19:04
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Synd bara att det finns ca 200 andra länder som haft liknande "strategi" men där utfallet blivit helt annat.

Det verkar finns en del i den här tråden som behöver lära sig skillnaden på korrelation och kausalitet.

Jag har varit i Singapore flera gånger, de är mycket effektiva i det mesta. Sen har de ganska hårda nypor också och kallas inte för intet för "the fine city". Du vet sådana där hårda nypor som du gallskriker rakt ut för.
Citera
2021-07-01, 19:07
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Det hade gått på en månad utan de idiotiska restriktionerna. Och oetiskt? Den som är rädd kan ju stanna hemma.

Vad som är oetiskt är att stänga ner världen så att småföretagen går under. Det lidandet som makthavarna har ställt till med för folk som är mitt i livet, med noll risk för covid, det är fullständigt avskyvärt.

Nu har ju Sverige inte stängt ner, så du är ute och cyklar som vanligt. De gamla har fått betala ett högt pris och utan restriktioner hade det varit betydligt högre. Troligtvis hade hela samhället klappat ihop, men det kan du inte förstå i din begränsade liberala snömoshjärna.
Senast redigerad av revodneb 2021-07-01 kl. 19:10.
Citera
2021-07-01, 19:07
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av virvelbagg
Ser att de slog på stort i dag egen i UK.
+27,989 nya smittade.
+22 nya avlidna.

De hade haft grymma problem om de inte vaccinerat så mycket skulle jag gissat på. Planerade öppnandet 19 juli skulle ju aldrig ske om antal avlidna börjat öka i samma utsträckning som smittade.

Jag tycker nog att vi bör passa på att ha sommarlov, bara för att orka med en ev. vinter men i UK fall är jag inte så säker. Känns konstigt att öppna när det ökar så och nästan en månad kvar till sommarlovet.

22 döda. Vem fan bryr sig? Odödlighet är inte uppfunnet än.

Verkar för övrigt som "deltavarianten" har en extremt låg dödlighet. 22 av 28 000. Under 0,1% alltså. Och då ska man komma ihåg att det sannolikt finns minst 10 smittade för varje bekräftat fall. Så, 0,01% dödlighet ligger nog närmare sanningen. Tar vi bort alla över 70, så lär det minska ytterligare tiofalt.

Och detta kallar folk för en pandemi

Clownvärld.
Senast redigerad av hardusettminapa 2021-07-01 kl. 19:10.
Citera
2021-07-01, 19:10
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoranPong
Ja så får vi stänga ner igen i augusti och Tegnell står där och ser dum ut som vanligt för att han hade fel som alltid.

Till skillnad från de andra europeiska länderna då?

Tegnellhatet från er SD-boomers är så fullständigt hjärndött att man baxnar. Jösses, 60-talister alltså Vilket pack.
Citera
2021-07-01, 19:12
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
22 döda. Vem fan bryr sig? Odödlighet är inte uppfunnet än.

Verkar för övrigt som "deltavarianten" har en extremt låg dödlighet. 22 av 28 000. Under 0,1% alltså. Och då ska man komma ihåg att det sannolikt finns minst 10 smittade för varje bekräftat fall. Så, 0,01% dödlighet ligger nog närmare sanningen. Tar vi bort alla över 70, så lär det minska ytterligare tiofalt.

Och detta kallar folk för en pandemi

Clownvärld.

Nu blandar du ihop korrelation och causalitet igen för att få svinga dig med en lögnsiffra. Du vet mycket väl att det är barn och ungdomar som smittas där nu och där är dödligheten inte så stor.
Citera
2021-07-01, 19:12
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Sprita händerna gör man inom vården hela tiden. Du låter som Agnes Wold. Jag skrev tvätta händerna, fast det gör du kanske inte heller?

Vården är inte allmänheten och har aldrig varit det. Samma princip med munskydden. Även om de har en plats i vården är det inte samma sak i allmänheten.
Citera
2021-07-01, 19:13
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Menar du att folk som inte ens kan följa de enklaste rekommendationerna ska göra en medicinsk bedömning? Människor som inte ens klarar av att sätta på sig ett munskydd!

Vem klarar inte av att göra det? Människor utan armar?

Att inte vilja göra det är en helt annan sak. Det betyder inte att man inte klarar av det.

Höj nivån.
Citera
2021-07-01, 19:15
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Det är mycket relevant, våra pensionärer är de som fått lida mest.

Ja att vara uppskrämda och isolerade är förstås inte bra för det psykiska måendet.

Och på äldreboendena fick de inte det skydd de förtjänade.
Citera
2021-07-01, 19:16
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Vem klarar inte av att göra det? Människor utan armar?

Att inte vilja göra det är en helt annan sak. Det betyder inte att man inte klarar av det.

Höj nivån.

Du och kurt-sune verkar inte klara av det. Likaså 99% av svenska befolkningen.

Lätt att säga att man inte vill bara för att man inte klarar av det. Jag misstänker att du och kurt-sune som hela tiden babblar om folkhälsa är i så uselt skick att ni inte klarar av att andas ens i ett munskydd, antar att ni skulle avlida i en FFP3 mask.

Höj din egen nivå.
Citera
2021-07-01, 19:16
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Varför skulle avstånd inte fungera, är det något nytt påfund? Ölmagen håller jag med om.

Jag är ganska säker på att viruset är i luften. Det var iaf så jag blev smittad då jag hållt avståndet noga. Hjälpte inte..
Citera
2021-07-01, 19:17
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Många tycker det är pinsamt att gå med munskydd. Det ser inget bra ut.

Munskydd är att likställa med en idiotstämpel, dumstrut, foliehatt, vad du vill.

Och ja, fult är det också. Men det är klart, säkert skönt för många att kunna dölja sina mindre attraktiva ansikten och ändå inte sticka ut ur mängden.
Citera
2021-07-01, 19:19
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Ja att vara uppskrämda och isolerade är förstås inte bra för det psykiska måendet.

Och på äldreboendena fick de inte det skydd de förtjänade.

Alltihopa pga Sveriges slappa "strategi". Med en riktig välfungerande strategi kunde vi varit i paritet med våra grannländer, eller varför inte Singapore.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in