2021-07-01, 19:02
Medlem
Haha.
Ett MISSTAG säger svenskhataren Nord. Fyfan vilket äckligt jävla kräk.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/dloBkB/polischefen-mordet-pa-polisen-kan-ha-varit-ett-misstag
Citat:
Enligt polisområdeschefen Erik Nord liknar tillvägagångssättet det som brukar användas av kriminella nätverk – mot kriminella nätverk.
– Jag skulle tro att det snarare är så än ett angrepp riktat mot polisen, säger han.
Fyfan.
Citera
2021-07-01, 19:02
Medlem
Herregud vad denna tråd består av skit.

Det vi vet då:
En polis blev skjuten, och dog.
Han hette Andreas Danman.
Fb: https://www.facebook.com/mrAndDan

Han och en kollega åkte runt på varsin moped i Biskopsgården pga de gör det ibland för att visa sig.
Andreas står och pratar med några och har alltså klivit av mopeden. Kollegan var inte där.
(Troligtvis hörde kollegan skotten och åkte dit och kastade sig av och därför ligger en moppe slängd bredvid. Hade Andreas suttit på moppen hade han väl haft hjälm och avstängd moped? )
Andreas hade uniform.

Videos finns överallt. Sök på biskopsgården på Youtube.

Polisen säger lite olika, antingen drive-by eller någon maskerad tonåring som kom förbi.

Andreas hade en sambo, som heter Linnea.
Eventuellt var hon gravid.
Hon var polis, men inte en av dom som var på plats.
Andreas bror var polis.

Andreas hade sökt till PH 5 ggr men inte kommit in. Han anmälde skolan.
Han har vart militär på Mali.
Han gick polisskolan i Växjö
och eventuellt var det där han och Linnea träffades.
Han hade bara jobbat ett år som polis.
Citera
2021-07-01, 19:03
Medlem
Kan mördaren vara den där
Spinkiga somaliern som sprängde en vårdcentral i Göteborg för några månader sedan? Och som sedan gick lugnt ut från lokalen?
Citera
2021-07-01, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av llanz
Somalien som skött har ju vapen vana. Möjligtvis tränad i hemlandet.

Han måste vara en springpojke åt norra då dem ligger bakom dem flesta sjuktningar än så länge.

Hur vet du att det var en somalier? Det låter som du vet vem det är?
Citera
2021-07-01, 19:04
Medlem
at0m3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whyman
Polisen var ju själv när det skedde. Antingen stod han och pratade med kulturberikare eller så åkte han på sin moped. Uppgifterna går isär. En idé är att bli läskunnig innan du försöker analysera en situation.
Jag håller med tidigare författare när det gäller förklaringen som lyder...
"Dom blev lurade i en fälla"
3 kollegor från början som sedan kom ifrån varandra på nåt vis och sedan mördas stackaren ensam utan varken skydd eller någon som har stödeld.

3 poliser två kvinnor om jag förstått det hela rätt och 1 man.
Nåt här är för invecklat för mig att förstå just nu.
Hänger inte alls med.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av llanz
Med tanke på att dem säger att en maskerad beväpnad man rörde sig i södra (där sjutkning hände) så bör han tillhöra norra då dem ligger i konflikt.

Då antar jag att du utgår från att polisen inte var måltavlan. Där tror jag du har fel men hoppas såklart detta var ett misstag och inte en ny trend.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richmoney
Kan mördaren vara den där
Spinkiga somaliern som sprängde en vårdcentral i Göteborg för några månader sedan? Och som sedan gick lugnt ut från lokalen?

Det finns 1000 tals spinkiga somalier som är kraftigt empatistörda nog att skjuta poliser.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iptrix
Tack, gör mig gott att se att en del är fortsatt sakliga. Kom igen alla, samla data - utan analys - så tar vi analysen sen.

Flashback var känd för att ha folk med ögon överallt. Börjar tendera mot folk med åsikter överallt, låt oss stävja den trenden!

Jag lyssnade på radioprogrammet Nordegren och epstein i eftermiddags. Då sa hon att Expressen hade fått in en nyhet om att det var en medveten avrättning av en polis. Ngn hade sett att GM hade gått rakt fram till polisen och skjutit honom.
Citera
2021-07-01, 19:05
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sajens
Hur vet du att det var en somalier? Det låter som du vet vem det är?

För majoriteten som bor på Biskopen är just zoomalier. Det krävs ingen mästerdetektiv för att förstå detta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
Om en polis är mördad så kan det för en gångs skull leda till att man rensar ordentligt i det området på gängkriminella och klaner. Skicka ut den där Ali Khan-klanen och alla gäng.

Om det stämmer kommer man vända upp och ned på det där området.

Seriöst? Hur naiv får man vara?
Citera
Medlem
Polisen kommer att gripa och dömma någon för mordet. Men verkligheten ser helt anorlunda ut, detta mord kommer inte förändra gängkriminaliten ett uns. Snarare tvärtom polisen kommer bli brutalare mot alla och ses mindre i utsatta områden, brotten flyttas sakta till rikare områden där mer stålar finns. Dessa kriminella kommer få en starkare ställning. Dagens kriminalitet är ej som förr, finns ingen värdighet gentemot civila utan helt motsatt. Med andra ord Sverige är tämeligen kört, ekonomin är total körd inom 20 år. Och denna polis dog helt i onödan, polisen går redan ut och säger att det var ett misstag, statsministen presskonferans säger att Sverige aldrig varit tryggare. (polisen bar uniform och skyddsväst, skottet tog tydligen i halsen...kan vara en slump)
Citera
2021-07-01, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maskindiskmdel
Haha.
Ett MISSTAG säger svenskhataren Nord. Fyfan vilket äckligt jävla kräk.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/dloBkB/polischefen-mordet-pa-polisen-kan-ha-varit-ett-misstag

Fyfan.
Än så länge vet vi ingenting, så det är en möjlighet av flera att det var så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in