2021-07-01, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oksai79
Det luktar ostabil, aggressiv polisman som förmodligen gjort flera tveksamma ingripanden och betett sig som en översittare i området. Därför just han sköts. Inget misstag. Ny polis som trodde han var Dirty Harry med överdrivet hård inställning.
Militär, stridspitt. Bara bilder i uniform på sin fejja. Inte sitt riktiga hela namn på fejjan heller, utan en slags förkortning så ingen skulle kunna hitta han med sökning på hela namnet.

Jag har säkert helt fel men...men...
Om du nu anser att du har fel ,varför skriva ett sånt inlägg...
Du vet ingenting om hur han var som polis.
För övrigt anser jag att en polis har mandat att visa upp en auktoritär hållning men visa Biskopsbor blir kränkta så till den milda grad att de avrättar honom.
Ett enkelt samhälle, dom som vill ha ordning i samhället avrättar vi .Det är anarki .
En anarki styrs alltid av någon och i det här fallet heter han inte Andersson!
Citera
Medlem
StigHails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Kanske har du rätt. Expressen skriver:

"mörk hy"
Vad är Biltema-handskar? Har dom ett speciellt märke?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skitpenna
Finns över hela nätet. gå in på youtube o sök på "biskopsgården" och kolla vad som e nyast uppladdat. Starka scener varnas. inget kul alls och se och höra

Samma som händelsen med Akilov, jag "ville" se dom ocensurerade bilderna på händelsen av nyfikenhet.

Vet inget bättre ord än just "nyfiken"

Jag vet inte, jag känner väl det är viktigt att jag får plågas av känslorna som man får av att se sådana här hemska saker såpass nära sin egna tillvaro, ett sätt att få mig själv som individ att inse att man är fan inte odödlig.
Citera
2021-07-01, 18:46
Medlem
Saxat:

Mördaren beskrivs enligt uppgifter i utredningen som en man i tonåren med svarta kläder, coronamask, mörk hy och Biltema-handskar.

En teori är att han var ute efter en grupp gängkopplade män som satt på en bänk – men dessa flydde.

https://www.expressen.se/gt/stort-polispadrag-i-biskopsgarden/

Kollegornas försök att rädda livet på den polisman som sköts till döds i Biskopsgården i Göteborg sprids nu sociala medier.

Enligt polisen kan det handla om kränkande fotografering.

https://svt.se/nyheter/inrikes/polisen-om-spridningen-av-filmen-kan-vara-brottsligt
Citera
2021-07-01, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StigHail

Typ sådana: https://www.biltema.se/en-se/construction/workwear/work-gloves/winter-gloves/arbetshandskar-vinter-579-2000035898

De har ju sin logga på handskarna de säljer. Fast nu vet vi inte vilka färger.
Citera
2021-07-01, 18:48
Medlem
llanzs avatar
Möjligtvis Norra som ligger bakom detta våldsdåd?
Senast redigerad av llanz 2021-07-01 kl. 18:59.
Citera
Medlem
iptrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Somenlitenpil
Tror, hoppas och vet. Det kommer inte vara glass och ballong för kriminella i biskopsgården på kort sikt. På lite längre sikt kommer det innebära fri väg för en rad lagändringar. 34-punktsprogrammet kommer möta noll motstånd och oppositionen kommer tävla om att ta i ännu mer. Skjuta poliser är alltid en dålig idé men det är visst någon som kommer behöva lära sig det igen.

I en ideal värld - men nej. Detta kommer inte påverka speciellt hur polisen arbetar, förrän det kommer nya riktlinjer från politiker. Och i detta politiska läge kan sådana inte ges (!). Timingen är toppen OM det var så att det var toppnivån på brottsligheten som valde att eskalera.

För just nu får inte sådana direktiv ges.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jober87
Hur fan kan du vara så jävla säker, då? Bara en till fåtölj-gissare som alla andra här...

Det är ingen dum gissning. Det sista Kriminella gäng vill ha är ett polismord på sitt territorium. Då vet de att polisen kommer att fucka dem alla och ha 100% närvaro vilket skulle omöjliggöra kriminell verksamhet under den perioden och därmed leda till förluster. Så felskjutning kan det mycket väl vara.
Citera
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Biltema har ett eget märke, ja...
Citera
2021-07-01, 18:49
Medlem
StigHails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shwp
Typ sådana: https://www.biltema.se/en-se/construction/workwear/work-gloves/winter-gloves/arbetshandskar-vinter-579-2000035898

De har ju sin logga på handskarna de säljer. Fast nu vet vi inte vilka färger.
Okej, tack det har jag aldrig tänkt på.
Citera
2021-07-01, 18:49
Medlem
Nån som har video på händelsen? Gått genom 100 sidor orkar inte gå genom fler...
inga twitterlänkar då jag ej kan se de pga inget konto
Citera
2021-07-01, 18:50
Medlem
Citat:
biltema har ju sin logga på princip allt de säljer..Känns väl dock som att personerna som beskriver GM har vart ganska nära för att se handskarnas märke..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in