2021-07-01, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stegbil
"Det luktar ostabil, aggressiv polisman som förmodligen gjort flera tveksamma ingripanden och betett sig som en översittare i området. Därför just han sköts. Inget misstag. Ny polis som trodde han var Dirty Harry med överdrivet hård inställning.
Militär, stridspitt. Bara bilder i uniform på sin fejja. Inte sitt riktiga hela namn på fejjan heller, utan en slags förkortning så ingen skulle kunna hitta han med sökning på hela namnet."

Är det där att fila på en teori menar du?

Det är rätt många antaganden om en person du de facto inte vet ett skit om.

Jag förbehåller mig rätten att göra grova antaganden kring händelsen i detta skedet då det inte finns en enda bekräftad teori att gå efter mer än en polischef som lägger ut ridåer om "misstag".
Citera
2021-07-01, 18:32
Medlem
iptrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClasZtefanYngwezon
Man har ganska bra signalement på mördaren men väljer av någon anledning att inte gå ut med det.
Det finns faktiskt 2 anledningar till det:

1. Man vill inte skrämma MGM till att gömma sig ännu djupare,
2. Man vill inte påverka allmänheten som ännu inte fått lämna sin syn via intervju.

Ja och sen den 3:e, den som nästan alla andra sätter som #1: Man vill dölja att det är en somalier. Men allvarligt - den ÄR underställd de 2 ovan.
Citera
2021-07-01, 18:33
Medlem
Bertings avatar
Det verkar ha hänt på Höstvädersgatan 1, där brackan ligger. Och på andra sidan gatan ligger Vårväderstorget, där det var ett par som blev ihjälskjutna på en krog för några år sedan. Det fallet löstes, men hur går det denna gång, skott mot polis som avled?

Hoppas brottet blir löst, trött på att bo i en vildavästernstad med den här nya invasiva aggresiva kriminaliteten.
Citera
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stegbil
Men sluta nu.

Du måste ju själv förstå vad upptrappningen i våld som vart dom senaste 10-15åren leder till.

Först sköt man varandra i smygundan. Sen nattetid. Sen mitt på dagen bland folk. Släkt, vänner och oskyldiga är inte längre fredade.
Varför är det så svårt att inse att i den våldstrappan så står ordningsmakten på tur.
Jag tillägger knivdåd mot poliser, stenkastning mot poliser, sprängning av polisens bilar, vandalisering av polisstationer osv... Mord är bara nästa steg.
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClasZtefanYngwezon
Man har ganska bra signalement på mördaren men väljer av någon anledning att inte gå ut med det.

Är du säker ?

Boende i området berättar för våra utsända reportrar Nina Svanberg och Erik Wiman att de gjort iakttagelser av en beväpnad, maskerad man. Det är oklart om de har sett samma person.

En av de boende befann sig utanför Willys.

– Jag skulle bara hälsa på några ungdomar som stod utanför. Plötsligt kom en man med luva och mask emot oss. Han drog upp en pistol ur en liten väska.

Mannen berättar att någon ropade till honom att springa.

– Jag slet tag i min pappa och sprang för mitt liv. Jag har aldrig varit så rädd förut.

En annan boende berättar att hon såg en man gå runt i svart skidmask med en pistol i handen, strax innan skjutningen vid 22.30-tiden på onsdagskvällen. Hon ringde själv polisen och larmade.

– Jag såg honom genom fönstret och blev helt chockad. Det var som i en film. Det var så iskallt agerande också.

https://www.expressen.se/gt/stort-polispadrag-i-biskopsgarden/
Citera
2021-07-01, 18:34
Medlem
patrikfardamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pillevicken
Undra när kändissnuten Martin Melin ska uttala sig i media..
Vad hette snuten btw?
Vill också veta vad han heter mer än Andreas.
Citera
2021-07-01, 18:36
Medlem
Citat:
Mördaren beskrivs enligt uppgifter i utredningen som en man i tonåren med svarta kläder, coronamask, mörk hy och Biltema-handskar.

saxat från Expressen.
Citera
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oksai79
Snälla nån. För en månad sedan blev någon skjuten till döds i Göteborg efter ett sketet slagsmål mellan dom där klanerna. För gossarna i gängen krävs det ju bara att bli "kränkt" en eller två gånger så skjuts det.
Som jag skrev i mitt inlägg, jag har säkert fel. Det var nog ett misstag. Att en polis blir mördad. När blev förresten en polis av misstag skjuten på håll senast av en okänd som lämnar platsen? Det händer inte.
Då är det klanernas beteende det handlar om, inte polisens.
Citera
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av patrikfardamp
Vill också veta vad han heter mer än Andreas.

Antagligen Dahlman
Citera
2021-07-01, 18:37
Medlem
Enligt aftonbladet var polismannen i Biskopsgården, ett av Göteborgs utsatta område, inte för ett specifikt larm utan som en del av ett större arbete.

I detta större arbete förmodar jag att polismannen ingick i det avtal polisen har på Hisingen som kallas
Göteborg, Västra Hisingen – medborgarlöften. Polismannen kan då ha varit där i ett led av förebyggande åtgärder för att få kriminaliteten att minska i området.

Här tre länkar av vad detta arbete innehåller:

https://polisen.se/om-polisen/medborgarloften-och-lokal-samverkan/medborgarloften/goteborg-vastra-hisingen/

https://polisen.se/om-polisen/medborgarloften-och-lokal-samverkan/medborgarloften/goteborg-vastra-hisingen/uppfoljning/

https://polisen.se/om-polisen/medborgarloften-och-lokal-samverkan/medborgarloften/goteborg-vastra-hisingen/sa-har-vi-uppfoljt-vart-lofte/
Citera
2021-07-01, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smoerrebom
Högst anmärkningsvärt att en högt uppsatt polischef redan nu pladdrar i media om att det är mest sannolikt att det är ett misstag och sen i samma andetag att det är lite spekulativt!!

Kan det passa in bättre i fördomarna om regimens tjänstemän? How about No comments?

Order uppifrån troligen. Rikspolischefen lyder under regeringen.
Citera
2021-07-01, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chaitanya
Kan stämma, då personen har militärbilder på sin facebook profil.

Men länka profilen då för fan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in