2021-07-01, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iptrix
Inte bara polisen lär misstro fejs' förmåga att hemlighålla saker. Självklart använder man inte sitt riktiga namn på sociala medier om man inte är en PR-person eller driver nån slags agenda. Är inte polis själv men haft grannar som är, och dom är inte sällan försiktiga.

För det är inte bara gänggycklen som letar upp dom; det har ju flera gånger nu visat sig att dom har hackers, andra poliser och advokater på sin .. "lönelista".

Nej, man ska vara försiktig som tusan idag med sociala medier om man har en roll som polis i ett ghettoområde. Hade snarare blivit väldigt förvånad om BO hade kört sitt riktiga namn. Nu kvittar det ju eftersom det ändå kom ut - men det är bättre att försöka än att bara ge upp.

Det kan ju vara så att polismannen haft namnet så sen sin tid i utlandstjänst med, beroende på vilket uppdrag han haft.

Ja, det där med advokaterna var ju rätt olustigt men med hög anhöriginvandring ifrån vissa områden så kommer ju även "gamla hemlandet korruptionen" med efter en eller två generationer då barnen till vissa av dom tar sig in på "finare" utbildningar och får jobb inom myndigheter.
Citera
2021-07-01, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av becko
Taskigt om det stämmer att ledningen avslagit 4-5 ansökningar av ev nationalistisk stridspitt, blivit anmälda till DO, antagit och satt den nationalistiska stridspitten på en moped i Biskopsgården.
det har framgått att den mördade polisen sökte in polishögskolan 4-5 ggr i tjugoårsåldern-
det är förmodligen direkt efter gymnasiet.
För att komma in och anses lämplig för polisyrket så väljs de yngre bort.
Andreas antogs efter militärtjänst och hade då större erfarenhet, idag vill man ha lite erfarnare
poliser -och det är klokt av skolledningen.
det verkar finnas många poliser i hans släkt
han visste tidigt att han ville bli polis det har framgått,
hans bror är polis
och frun och svärfar.
Tragiskt
Undrar varför denne skånegrabb inte istället sökte tjänst här i Skåne.
Citera
2021-07-01, 18:40
Medlem
Vet man hur många skott som avlossades?
Citera
2021-07-01, 18:40
Medlem
EnLitenkilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av patrikfardamp
Vill också veta vad han heter mer än Andreas.

Han hette Andreas Da*man

*=n
Citera
2021-07-01, 18:41
Medlem
patrikfardamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenkille
Han hette Andreas Da*man

*=n
Såg det nu. Heter han inte så på Facebook? Kan inte hitta hans profil.
Citera
2021-07-01, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.J.A
Jag har vänner inom både polis och åklagarmyndigheten, och det är mer regel än undantag att man kastar om sitt namn på sociala medier.

Orsaken kan du säkert räkna ut med den lena stjärten.

Då har jag sett dom som inte gjort det då. Jag tror namnet i offrets fall nog är omkastat sedan utlandstjänstgöringen
Jag har dock aldrig stött på en åklagare på fejjan som kastat om sitt namn på sociala media av dom handfull jag sökt efter i och med Fuppar jag läst.
Citera
2021-07-01, 18:42
Medlem
StigHails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oksai79
Det är faktiskt mer vanligt att poliser har sina riktiga namn på fejjan än inte, fast med begränsad delad information till obehöriga.

Som jag har sagt innan, jag filade bara på en teori. Om du läser in polishat i det då är det du som lever i nån märklig tankebubbla.
Nu är det ju väldigt svårt och bevisa vem som har rätt men av dom ca 15 st poliser som jag har som vänner på FB så har 11 av dom inte sina riktiga namn, dom som sina riktiga namn har vanliga namn som inte är så lätta och spåra.
Det handlar ju inte bara om att dela information utan man kan få hot genom Messenger.
Citera
2021-07-01, 18:43
Medlem
iptrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oksai79
Det kan ju vara så att polismannen haft namnet så sen sin tid i utlandstjänst med, beroende på vilket uppdrag han haft.

Ja, det där med advokaterna var ju rätt olustigt men med hög anhöriginvandring ifrån vissa områden så kommer ju även "gamla hemlandet korruptionen" med efter en eller två generationer då barnen till vissa av dom tar sig in på "finare" utbildningar och får jobb inom myndigheter.
Som klanledare, om man nu tänker sig in i hur dom agerar, vore det ju fördelaktigt på alla sätt att ha poliser, advokater, smutspolitiker och gatusop.. err, trottoarkosmetologer på sin sida.

Allvarligt, de gör inte sitt jobb som klanledare om de inte redan fixat allt detta. Och rubbet av det förefaller komma som en total överraskning för kanske inte poliserna, eller när-cheferna, utan politiskt tillsatta partibokstrogna toppcheferna och politikerna i sig.

Även JAG hade drivit klanen på det sättet - in med folk på bra positioner från dag 1, lixom.

Och där är vi nu, så ingen till ta i det på riktigt. Nej, jag tror inte nån klanhövding beordrade mordet på en polis, det är under deras nivå. Detta är nån instabil hantlangare till en mellannivådrogsäljare, ingenting annat.
Citera
2021-07-01, 18:44
Medlem
DN:
https://www.dn.se/sverige/skott-som-dodade-polisman-kan-varit-avsedda-for-annan/
" Poliserna patrullerade på omärkta mopeder och först när de kom fram insåg personer i gruppen att de kom från polisen varefter de började springa från platsen."

"– Vi pratar om mopeder, mörka hjälmar och mörka kläder utan ”polis” skrivet på ryggen. Det är mycket möjligt att de felaktigt har uppfattat kollegerna som den typen av fiender som de är vana att hålla utkik efter."

Det är alltså bekräftat att de antingen var på plats och misstänkta gäörningsmän flydde när det uppfattade att det var polis och sen sköt eller sköt på någon de trodde tillhörde de som stod och pratade?
Citera
Medlem
EnLitenkilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av patrikfardamp
Såg det nu. Heter han inte så på Facebook? Kan inte hitta hans profil.

Hans FB finns länkad på forumet.
Typ sidan 148 nåt sånt.
Även hans flickvän och syster.

Hittar inte heller när jag söker direkt på facebook.
Citera
Avstängd
Har dom spärrat av Arlanda? Mördaren kan ju försöka ta sig ut ur landet med alla medel.
Citera
2021-07-01, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IanBrady
Tror vi att polisen kommer göra några ändringar i och med detta? Efter Malexandermorden vet jag att polisen ställde till med ett jävla helvete för diverse kriminella och gick långt utanför vad protokoll och föreskrifter tillät som straff.
Tror, hoppas och vet. Det kommer inte vara glass och ballong för kriminella i biskopsgården på kort sikt. På lite längre sikt kommer det innebära fri väg för en rad lagändringar. 34-punktsprogrammet kommer möta noll motstånd och oppositionen kommer tävla om att ta i ännu mer. Skjuta poliser är alltid en dålig idé men det är visst någon som kommer behöva lära sig det igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in